Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Ambient

Despre regenerare urbana si orase creative, cu Muhamed Mesic

Orasele sunt ca oamenii. Au viata, vibreaza si rezoneaza cu fiecare gand de-al nostru, cu fiecare actiune pe care o intreprindem in beneficiul sau spre dezamagirea lor. Asezarile, fie ele urbane ori rurale, nu sunt doar niste intinderi de pamant, pe care s-au ridicat constructii, ci conglomerate cu suflet. Ca fiecare fiinta vie, un oras poate renaste sau dimpotriva, poate pieri, ucis de nepasarea noastra.

De la intalnirea cu Muhamed Mesic m-am asteptat sa plec mai bogata cu cateva expresii in cateva limbi straine. Nu a fost chiar asa, nu am invatat cuvinte noi, ci concepte inedite. Inedite pentru noi, iesenii, obisnuite sau chiar banale pentru altii carora industriile creative nu le mai suna a noutate si deja traiesc de pe urma beneficiilor lor.

Avocat de proprietate intelectuala la Viena, Muhamed Mesic este un vizionar poliglot. Cunoaste peste 70 de limbi straine, a calatorit in foarte multe locuri din lumea asta frumoasa si mare, stie istoria locurilor pe unde a calcat si iubeste fiecare colt de oras pe care l-a ajutat sa se descopere. Pasionat de industriile creative si de regenerarea urbana, Muhamed Mesic a explicat la Iasi cum putem reinventa spiritul european. Sosit in orasul lui Dosoftei (figura ce i-a marcat copilaria sub forma de Bau-Bau) la invitatia Asociatiei Industriilor Creative, cu al carei director, Adriana Ursache, mai derulase proiecte, Muhamed Mesic a adus cu el si cateva doze de optimism. De fapt, cateva formule de optimism fiindca ideile oferite de el nu au fost asemenea unor hapuri le inghiti si gata! De maine esti mai creativ, mai inovator si mai optimist!

Primul pas in materializarea unei idei este increderea. Evident, dublata de priceperea de a duce la capat proiectul respectiv. Muhamad Mesic a derulat primul proiect in Romania pe cand avea 17 ani. A fost vorba despre o initiativa de regenerarare urbana, finalizata intr-o asezare dobrogeana Tuzla. "Cand am ajuns acolo autoritatile nu ne-au dat prea multe sanse. La orice argument de-al nostru pentru a derula proiectul, veneau cu altele ca nu sunt bani, ca este greu, ca nu exista know-how din partea locului. Ei, incet, incet, am reusit sa avem o comunicare si sa transformam o zona uzata si fizic, si moral intr-una foarte frumoasa", a povestit Muhamed.

Extrapolate, ideile sale sunt foarte simple, atat de simple ca pot fi trecute cu vederea, desi sunt esentiale in crearea identitatii unui oras. "Iasul are un potential enorm. Aveti aici locuri frumoase, istorie, modernitate si tot ce va trebuie pentru a relansa asezararea la cote europene. Este important sa gasiti acel ceva care va diferentiaza", a spus Muhamed Mesic.

Ideea este aceeasi ca si in crearea unui brand persoanal. Asa cum oamenii sunt diferiti, si de aici vine si frumusetea vietii, asa si asezarile au fiecare suflul ei. Fiecare are acel dar pe care, daca ne straduim sa il aflam si sa-l valorificam, vom obtine un oras de genul WOW. "Nu sunteti in competitie cu nimeni, ci doar cu voi. Nu trebuie sa asteptam niciodata sa ne pice din cer vreo idee, ci noi trebuie sa ne inaltam catre ea. Orasul nu devine singur creativ. Va dau un exemplu Dublin, care a fost ajutat enorm de industriile creative si care este acum, datorita lor, o forta IT. Trebuie sa descoperiti singuri calea catre un oras creativ", ne-a sfatuit tanarul de 28 de ani.

Dar ce este un oras creativ? Priviti catre metropole precum Londra, Berlin, Barcelona, Amsterdam, Dublin, Copenhaga.

Ele s-au dezvoltat implementand programe ample de regenerare urbana, ceea ce contribuie in permanenta la imbunatatirea calitatii vietii oamenilor, la cresterea veniturilor si la modernizarea spatiilor si serviciilor publice. Modelul de succes al acestor orase arata ca procesul de regenerare urbana poate fi cea mai buna solutie de dezvoltare coerenta, de durata si pentru Iasi sau oricare asezare din tara. Fireste, cu programe adecvate. Orasul creativ iti permite sa fii parte a unui comunitati sociale bine definite si active, sa traiesti intr-un spatiu rezidential functional si placut, sa folosesti spatiul public pentru a te exprima si pentru a socializa, sa ai acces la servicii publice de calitate, sa traiesti intr-un mediu prielnic sanatatii fizice si mentale, sa ai acces la educatie si cultura. Iasul poate fi o capitala a culturii, dar pentru asta trebuie sa ne implicam mai mult in comunitate.

Este necesar sa renuntam la frustrarile celui de-al doilea oras (cu referire la faptul ca asezarea a pierdut functia de capitala) si sa ne motivam mult mai bine. Sa lasam deoparte ochelarii de cal si sa privim asezarea in intregul ei potential - economic, teritorial, functional, uman. Orice constructie este la un moment dat un vis, apoi devine un pariu cu motivatia si ambitia. Si daca Iasul poate deveni un oras creativ, de ce sa nu demonstram?



Muhamed Mesic a fost la prima vizita la Iasi, dar nu singura din Romania. Cunoaste bine istoria noastra, ne-a aflat si obiceiurile si a promis ca se va re intoarce. Taifasul cu el a fost posibil Asociatiei Industriilor Creative (http://www.industriicreative.ro) si Agentiei Icar Tours (www.icar.ro), parteneri ai evenimentului gazduit in spatiul generos al La Folie (http://www.palasmall.ro/magazin/la-folie-boulangerie_1523), in care l-am intalnit pe Muhamed Mesic, un furnizor de incredere si de creativitate.

Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi