Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Arte

Nudul este un "memento mori" al fiintei umane - dialog cu artistul plastic Elena Andrei

Elena Andrei a absolvit Universitatea de Arte din Bucuresti, unde a urmat inclusiv studiile masterale. Are expozitii personale si de grup atat in tara, cat si peste hotare. Este un artist tanar foarte apreciat, implicat in tot ceea ce inseamna fenomenul cultural. Colaboreaza cu reviste de profil, este membru UAP.

--  O expozitie dedicata ingerilor. Cum v-a venit aceasta idee? Ce anume v-a determinat sa asterneti pe panza chipurile arhanghelilor?

-- De mic copil am avut o fascinație pentru Ingeri. De-a lungul timpului, citind si documentandu-ma riguros am putut sa patrund putin mai mult in aceasta lume a fiintelor celeste. Am inteles ca Ingerii nu sunt doar Ingeri. Ei pot fi de multe feluri si apar in cele mai neasteptate forme. Cu aceste ganduri in minte am cautat ani intregi maturitatea tehnica de care aveam nevoie pentru a da viata unui proiect care sa implice Ingerii.

Nu am ales orice fel de Ingeri. Am ales Arhanghelii. Sunt multe traditii legate de Arhangheli, multe obiceiuri, legende si simboluri care se impletesc permanent cu numele Lor. Ei sunt prezenti in mai multe religii si credinte. N-am vrut ca proiectul Tesatura angelica – Aripi, Ingeri, sticla sa fie neaparat unul religios. Am dorit ca el sa fie un proiect care sa reuneasca o parte din Arhanghelii principali care pot fi intalniti in mai multe surse.

Nu am cautat sa respect o traditie anume, ci am cautat sa imbin toate simbolurile legate de numele lor si sa adaug la acest melanj si felul cum ii percep eu ca si artist, om, fiinta calatoare pe acest Pamant plin de minuni.

A fost un proiect dificil, care a impus provocari neprevazute. Picturile mele cu Arhangheli, cum spune cineva foarte drag mie, plac mult sau deloc. Nu exista cale de mijloc.

Expozitia cu Arhangheli a reprezentat un pas firesc in evolutia proiectului. Panzele erau pictate si trebuiau sa-si implineasca rolul in continuare, acela de mijlocitori ai Divinitatii ce se poate exprima si experimenta in nenumarate feluri. Dupa 4 ani de munca asidua am hotarat, in 2012, ca este timpul sa fie expusi si vazuti impreuna, asa cum au fost creati.

-- Angelologia este o stiinta mai putin cunoscuta de publicul larg. O expozitie ar putea sa o aduca mai aproape de om?

-- Angelologia este, ca orice stiinta, accesibila doar celui care-si doreste sa o studieze cu adevarat, celui care vrea sa cunoasca adevarurile ce se afla dincolo de dogmatica propriu-zisa a stiintei.
Fiecare miscare in directia publica este un pas inainte. Oamenii sunt interesati de Ingeri pentru ca fiecare dintre ei cauta in ei insisi un aspect superior, cauta sa se raporteze la Scanteia Ddivina care straluceste in fiecare dintre noi. Cumva, intr-o maniera numai de ei stiuta, Ingerii reusesc sa trezeasca acest dor de lumina si de scanteie din sufletele noastre. Sa zicem ca o expozitie de acest gen declanseaza niste cautari interioare si dorinta profunda de a deveni mai buni, mai luminosi, mai aproape ca si stare si simtire de ajutoarele divine, Ingerii.

-- Ingerul pazitor exista, nu este doar o poveste. Credeti in el? Comunicati?

-- Din punctul meu de vedere. Ingerii exista. Ingerul pazitor este cel mai apropiat de fiinta umana pentru ca el nu se desparte de om nici macar in momentul mortii. El este martorul tacut, bland si rabdator.Ingerii comunica in fiecare clipa cu noi, insa suntem atat de ancorati in material, credem atat de mult in lumea fizica pe care ne-am construit-o, incat orice semn diferit de realitatea in care suntem obisnuiti sa traim, creeaza neliniste.

-- Cele 5 simturi, un alt proiect…

-- Proiectul Alegoria simturilor reprezinta a treia etapa dintr-un proiect mai vast numit Mic tratat in trei parti despre fiinta umana. Scopul proiectului a fost de a arata ca, de multe ori, fiinta umana devine un pretext, reveland unicitatea ce sta la baza comuna a sentimentelor si emotiilor omenesti. Complexitatea ce se ascunde in interiorul fiecarei persoane da nastere astfel la o incercare de descoperire a sinelui prin intermediul celorlalti. Abordez fiinta umana bazandu-ma pe date exterioare, accentuand faptul ca lumea nu e alcatuita din fapte banale si persoane incadrabile in tipare, ci e alcatuita din calitati particulare care trebuie cautate, descoperite si aduse la lumina.

Ceea ce am vrut insa sa evidentiez, dincolo de simpla evocare a unor simturi, a fost superficialitatea cu care sunt privite in timpurile noastre tehnicile, temele si abordarile artistilor din secolele trecute. Aceste panze devin ele insele o incursiune in clipa contemporana de astazi, momentul in care se scrie istoria de maine. Ele devin un pretext pentru epoca in care traim, o epoca bazata pe lacomie, vanitate, nepasare si superficialitate, defecte comportamentale care erau enuntate ca baza pacatului in Evul Mediu si combatute prin anumite alegorii.

Simturile devin nuduri, iar nudul are in sine ceva atragator prin faptul ca reuseste nu numai sa dezbrace fiinta la propriu, ci si sa dezbrace fiinta de acoperamantul prefacerii. Atunci cand un trup este lipsit de haine capata o anumita fragilitate, care aminteste de conditia precara a omului in aceasta lume. Nudul este un „memento mori“ al fiintei umane, iar acest fapt este clar exprimat de-a lungul istoriei in arta.

Personajele lucrarilor sunt inconjurate de obiecte care fac referire la alegoria pe care o reprezinta. Aceste naturi statice apar in fiecare dintre panze pentru a crea un decor specific fiecarei facultati senzoriale, dar si pentru a aminti ca abundenta de obiecte pe care le poti castiga in timpul vietii materiale nu reuseste sa cuprinda esenta adevarata a existentei. Naturile statice sunt si o aluzie la faptul ca epoca in care traim, cea profund tehnologizata si bazata pe conceptul acumularii, nu va putea niciodata sa raspunda la intrebarile fundamentale legate de Creatie si Univers.

Reactia publicului e de fiecare data diferita. Oamenii se raporteaza la experiente personale atunci cand privesc un tablou, iar perceptia se poate schimba cu fiecare noua vizionare a unei lucrari. Un tablou bine facut este o carte care poate fi citita pagina cu pagina. Ai nevoie sa te conectezi cu adevarat la acea lucrare pentru a putea intelege simbolurile si trairile care au fost transpuse pe panza.

-- Care va este cel mai drag proiect? Care a fost primul tablou al Elenei Andrei?

-- Sincer, chiar daca poate parea un cliseu, fiecare proiect imi este drag. Cu fiecare nou proiect, pot vedea imbunatatiri in executia mea tehnica si in felul cum percep tema aleasa. Exista schimbari captivante in interactiunea mea cu lucrarile mele. Iubesc provocarile si depasirea asteptarilor anterioare este motivul pentru care ma straduiesc atat de mult la fiecare noua lucrare, atat cand vine vorba de concept, cat si cand vine vorba de tehnica.

Primul meu tablou pe panza a fost o aglomerare de forme abstracte. Nu stiam ce caut, nici ce-mi doresc sa exprim; stiam doar ca-mi doresc sa pictez.
Prima expozitie a fost o expozitie de grup, in liceu, in 2002, in care am participat cu mai multe lucrari realizate pe hartie.

-- Ce va place sa pictati cel mai mult

-- Punctul central al lucrarilor mele este fiinta umana, tesatura umana, de la suprafata spre adancime, dincolo de masti si oglinzi. Imi place procesul de introspectie care se genereaza din lucrul cu fiinta umana. Precum maestrii din vremurile stravechi, lucrez cu simboluri pentru a-mi provoca observatorii. Imi place sa pictez pur si simplu. Pentru mine, pictura inseamna viata. Nu pot exista fara viata. In procesul creatiei, nu ma pot ascunde. Atunci cand pictez, totul devine foarte intens. Pe masura ce lumea exterioara paleste si inceteaza sa mai conteze, nu raman decat eu si arta mea. Pictura nu este doar o pasiune, este un mod de viata.

-- Va asociati cu un anumit stil?

-- Sunt convinsa ca nu te poti asocia cu un anumit stil, pentru ca stilul este ceva neslefuit, inca neterminat. Pentru mine este o cautare continua care nu se termina niciodata. Este o calatorie cu o destinatie permanent necunoscuta.

Temele spre care tintesc sunt deseori expansive. Din acest motiv, ideea devine tema dupa o perioada lunga de timp. Sunt conectata permanent cu tot ceea ce se intampla in jurul meu. Povestile celorlalti devin povestile mele. Complexitatea care se ascunde in fiecare persoana da nastere unei incercari de a ma descoperi prin intermediul celorlalti.

Nu astept inspiratia. Consider ca in procesul picturii, inspiratia este supraapreciata. Incerc sa lucrez in fiecare zi, pentru ca este singurul mod in care mintea poate produce alte idei. Deoarece temele mele sunt indelung elaborate este necesar ca nu pierd timp asteptand momente neuniforme de inspiratie.

-- Ce pasiuni mai are Elena Andrei? Ce include portofoliul dvs artistic?

-- Imi place foarte mult sa citesc, sa cant la pian, sa dansez…Una dintre pasiunile mele cele mai mari, pe care am transformat-o si intr-un brand – Istoriato – este pictura pe obiecte din portelan. Imi place cum portelanul alb prinde viata prin lumina si capteaza intr-un mod unic schimbarea cromatica ce are loc pe suprafata neteda. Functionalul devine astfel arta.

-- Ce proiecte aveti pentru 2013?

-- Pentru 2013 vreau sa-mi dezvolt in continuare partea cu pictura pe portelan, dar doresc si sa incep lucrul la un nou proiect numit Tesatura Mitica, care va contine peste 20 de panze de dimensiuni mari.

Elena Andrei a absolvit Universitatea de Arte din Bucuresti, unde a urmat inclusiv studiile masterale. Are expozitii personale si de grup atat in tara, cat si peste hotare. Este un artist tanar foarte apreciat, implicat in tot ceea ce inseamna fenomenul cultural. Colaboreaza cu reviste de profil, este membru UAP.

Lucrarile artistului plastic pot fi vazute si aici:
www.elenaandrei.ro
www.istoriato.blogspot.ro

Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi