Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Arte

De la afacerea cu tigari la campania inversunata antifumat

In general omul cauta sa fie capabil sa se guverneze singur, autonom; este sansa sa de a nu se lasa coplesit de caracteristicile lumii de azi, aceasta „lume obosita”, cu „spectacolul zbuciumului in gol”, care „face atata scandal, pana la isteria catastrofei finale. Ca oameni fara importanta”.

Oamenii care de pe afisele de promovare a tigarilor - in cazurile fotomodelelor Alan Landers si David Goerlitz - care au ajutat ca firma Winston intre anii 1981 si 1987 sa fie pe locul secund in topul vanzarilor timp de patru ani, au devenit subiect prosper industriei cinematografice americane.
            Paradoxal, Alan Landers a murit in timpul tratamentului pentru cancer la gat, iar David Goerlitz (Man Winston), desi fumator de la cinsprezece ani a doua-trei pachete de Winston pe zi, dependent de tutun, marcat de moartea fratelui sau tot de un cancer (pulmonar de data aceasta), in urma insistentelor fiului, dar si obligat de arterioscleroza, a renuntat definitiv la fumat si s-a dedicat intrutotul campaniei impotriva fumatului.
            In una dintre declaratiile sale acuza un director de la R.J. Reynolds Tobacco Co ca minte afirmand ca nicotina nu ar da dependenta si, intrebandu-l de ce atat de putini lucratori din firma sa fumeaza, raspunsul acestuia a fost : „Rezervam dreptul de a fuma celor tineri, celor saraci, negrilor si prostilor".
Renuntand la venituri substantiale de zeci de mii de dolari obtinuti pentru reclame si mustrati de constiinta ca au influentat milioane de oameni, incep o lupta inversunata conferentiind despre sanatatea publica, tutun si adevarurile din spatele industriei tutunului
Capacitatea de a alege, in cunostinta de cauza si cu libera vointa, intereseaza aici. Chestiunea se pune si pentru promotorii unor produse indoielnice si care, la un moment dat, au demonstrat o trezire a constiintei morale. A-i recunoaste omului statutul de fiinta autonoma inseamna a-i recunoaste dreptul de a decide pentru sine, dreptul de a-si alege fara ingradiri scopurile in viata si a actiona pentru materializarea lor.

Fiind vorba de o implicare masiva a socialului si economicului - dirijat si controlat - nu se poate pune problema libertatii individuale de expresie a designerului, lasand problema moralei doar in sarcina acestuia. Cum ar putea fi percepute in mediul cotidian al unei societati dezumanizate, saracite de identitate proprie, o campanie „de promovare” si „dreptul omului” de a alege sa fumeze? Le lipseste acestor „tineri, saraci, negri si prosti” o „vointa autonoma care se auto-regleaza”, asa cum sustinea Kant?
Designul de produs reprezinta imbinarea utilului, performantelor si functionalitatii cu placutul, sensibilul, frumosul, dar si concretizarea si valorificarea materiala, ceea ce ar trebui sa implice deopotriva estetica si etica. Din aceasta perspectiva si designerul implicat in industria publicitatii ar trebui sa-si regandeasca mereu responsabilitatile, iar modelul cunoscutului designer Milton Glaser de a refuza pe motiv de moralitate excutarea graficii pentru pachetele de tigari merita de urmat.  O singura campanie publicitara poate mutila mase de oameni, dar pare a rascoli revolta si dezgustul doar acelora care reusesc a pastra o distanta fata de actul in sine, fara a se identifica cu fenomenul.
Pentru a face fumatorii sa costientizeze la ce mare pericol isi expun atat vietile lor, dar si a celor de langa ei, pentru a salva alte vieti, fostul Man Winston isca un adevarat scandal in presa. Luptand cu inversunare pentru telul sau a reusit sa obtina interzicerea aproape in toata lumea a reclamelor la tigari, precum si mentionarea pe toate pachetele nocivitatea tigarilor.

 

 

Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi