Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Astrologie

ASTROLOGIE VEDICA

„Viitorul si trecutul/ Sunt a filei doua fete./Vede-n capat Inceputul/ Cine stie sa le-nvete./Tot ce-a fost ori o sa fie/In prezent le-avem pe toate” spune marele Eminescu in geniala sa „Glossa”, in care el are intuitia magistrala a iluziei Timpului, egal cu Sine, etern, identic siesi, dar atat de special in lumea noastra.

Astrologia hindusa este cuprinsa, in esenta si in semnificatiile ei de baza, in Vede, cartile sacre cele mai vechi ale omenirii. Originea ei, si a spiritualitatii insesi in care astrologia este cuprinsa, se afla in aceste scrieri care, desi redactate cam prin secolulu X in.Ch., au fost multe alte secole – daca nu cumva chiar milenii – transmise pe cale orala, ca expresie a culturii dravidiene.

Spiritualitatea hindusa – redusa adeseori pe nedrept la religia hindusa – este una dintre cele mai vechi de pe planeta noastra, si ea s-a nascut cu mult inainte ca primele civilizatii cunoscute sa apara in Orient si ca primele scrieri – apartinand egiptenilor si mesopotamienilor – sa le mentioneze in cele dintai marturii istorice.

Dravidienii au fost cunoscuti drept o populatie sociabila si mult mai putin agresiva decat altele. Ei par a fi disparut brusc pe la 1700 in.Ch., aproape in totalitate, ca urmare a invaziei ariene din nord. Ei au lasat in urma o cultura impresionanta, expresie a unui mod superior de viata, care respecta si mentinea pe Pamant o anumita ordine sacra, divina, care era Sus, in Ceruri.
 

Zeii

Perioada vedica este perioada Zeilor, si ea acopera, istoric vorbind, intervalul dintre 1700 si 650 in.Ch. Texte sacre mentioneaza mai multe grupe de zei, dupa cum urmeaza:

I.BRAHMA – Creatorul, marele zeu din Rig Veda, cu valente protectoare, cunoscut si sub alte nume, precum Narayana-Prajapati sau PURUSHA, omul cosmic (reprezentat in anumite imagini astrologice simbolice sub forma unui trup uman integrat intr-un cerc, corpul sau fizic si organele sale corespunzand Semneleor zodiacale, cu care are relatii bazate pe analogie si corespondente energetice). Fiul sau, DAKSHA, unul dintre cei 10 mari intelepti ai acestei perioade, a fost nascut din relatia lui Brahma cu perfecta, talentata si frumoasa SARASWATI.

II.Triada marilor zei vedici:

1.INDRA – regele zeilor si zeul tunetului, Indonis sau Purandana
2.AGNI  – zeul Cerului, pazitorul cuvantului si datatorul de viata eterna
3.SURYA – zeul Soarelui si simbolul Sinelui, al spiritualitatii

III.Zeii considerati secundari dar de o importanta deosebita pentru mersul lucrurilor in Univers si pe Pamant, care populeaza intreaga mitologie vedica si pe care ii mentionam, deoarece ei apar si in simbolismul astrologic, asa cum au fost ei pastrati ca semnificatie in scrierile vedice:

ARJUNA – zeul zorilor si conducatorul carului solar, fiul lui Vinata si al marelui intelept KASHYAPA

KUBERA – zeul bunastarii si al oamenilor slabi

MANU – Noe al hindusilor, alaturi de el aparand si 14 legislatori

RUDRA – zeul furtunii si zeul-luptaror, al carui glas poate fi auzit ca un vuiet

SANJA – zeita constiintei si sotia Soarelui, care a dat nastere la trei copii: Manu, YAMA (zeul mintii si totodata mesagerul mortii) si YAMI (zeita raului Yamuna)

SOMA – nectarul zeilor, devenit ulterior zeul Lunii

VARUNA – cel mai vechi dintre zeii vedici, personificand Cerul si Pamantul dar devenit ulterior zeul Apelor; initial, pazea demonii apelor si ai intunericului.

VAYU – zeul vantului, cunoscut sub multe alte nume, cel ce poarta aroma si savoarea oriunde in Univers, si stiut drept zeul care nu are niciodata astampar sau care nu se odihneste niciodata.

VRITR(I) – Cel rau, sarpele distrugator cauzator de foame, prezent la Facerea Lumii.
Aceasta perioada fixeaza in cultura si civilizatie ritualurile de adorare a zeilor si atitudinea spirituala bazata pe non-violenta, reconciliere, eliberare. Scopul fundamental al vietii incepe incet-incet sa se cristalizeze catre nevoia fiintei umane de a-si cunoaste originea reala, de a trai in armonie cu Cosmosul si de a pastra si respecta Legile Divine ale Creatiei. Intre Cer si Pamant, intre oameni si zei, exista ceva care poate sa „vorbeasca” – si acelea sunt stelele, purtatoare de noroc sau de nenoroc, nu pentru ca ele ar fi bune sau rele, ci pentru ca ele „transmit”, ele arata Vointa zeilor, cursul Timpului, Vremile ce sunt dintotdeauna (inainte de noi, odata cu noi, dupa  trecerea noastra prin acest plan al Manifestarii), fapta pe care am facut-o si rasplata pe care aceasta fapta o atrage sau o merita.

„Natura si Fiinta Cosmica, asemeni mamei si tatalui, dau nastere tuturor formelor de viata”
Credinta bazata pe ciclicitatea vietii si a mortii, pe relatia dintre cauza si efect, pe analogii si corespondente, pe certitudinea ca spiritualitatea ofera omului posibilitatea de a deveni una cu zeii a generat, succesiv, hinduismul, buddhismul si jainismul care, treptat, au inlocuit religia vedica. Totusi, pentru cel capabil sa vada dincolo de cuvinte si sa citeasca printre randuri, perioada zeilor doar a facut accesibile invataturile sacre, oferindu-i omului „suportul” concret pentru a trai in intimitate cu ele: practica spirituala si artele divinatorii. Demn de retinut din aceasta perioada ca sacrificiile animale si umane au fost inlocuite cu ofrande elevate aduse zeilor – cereale, fructe, uleiuri esentiale, flori.

Cu alte cuvinte, oamenii au intuit si apoi au constientizat ca adevarata adorare a Divinului, facuta la momente cosmice importante, este una bazata pe armonie, puritate si iubire, pentru ca toate acestea inseamna a ocroti si a respecta viata si zeii care se manifesta in lumea vizibila in toate formele, ca expresie a unui Unic Principiu Divin, transcendent.

Siddhanta Karapatri spune: „Natura si Fiinta Cosmica, asemeni mamei si tatalui, dau nastere tuturor formelor de viata”. Cultul zeitei-mama, reprezentata de catre Natura cu cele 8 milioane de Yoni-uri (organele sexuale feminine) ale ei si al lui SHIVA, zeul falic (lingam-ul macrocosmic, organul sexual masculin) fixeaza in plan terestru si simbolic Creatia Universala, emanatia permanenta a

Manifestarii, ca urmare a polarizarii eterne dintre feminin (Luna) si masculin (Soarele), ca urmare a iubirii fara sfarsit dintre dorinta (Venus) si actiunea (Marte) vegheate de constiinta/minte (Mercur), in interiorul unei Legi Divine (Jupiter) pentru a transcende toate limitarile (Saturn), pentru a iesi definitiv din suferinta (Rahu), spre eliberarea finala (Kethu).

Referitor la cosmogoniile hinduse, trebuie sa mentionam ca, fiind o civilizatie atat de veche, este firesc ca ea sa pastreze enorm de multe variante ale Facerii Lumii. Nu este deci, de mirare, ca timpurile vedice mentioneaza nu mai putin de 3000 de zei, pe care marele intelept Yajanavalka i-a redus la 33:

1.Cei 8 zei ai sferelor de influenta, VASUS – ei se afla in Lume si Lumea se afla in ei
-PRITHIVI – Pamantul
-AGNI – Focul (si totodata hrana)
-ANTARIKSHA – Spatiul
-VAYU – Vantul -SURYA – Soarele, intelectul
-NAKSHATRAS – Constelatiile
-SOMA – Luna, germenele imortalitatii

2.Cele 11 PRINCIPII, sau zeii spatiului si ai vieti - „cei maniosi” sau RUDRAS-ii, in numar de 10, corespunzand celor 10 tipuri de energie vitala, fiii lui KASHYAPA (zeul clarvederii, al profetiei) si ai lui SURABBI (Pamantul plin de savoare); ei il insotesc mereu pe RUDRA-SHIVA

3.cele 12 PRINCIPII SUVERANE sau ADHITYA -ele sunt cele 12 luni ale anului si guverneaza deopotriva trecerea timpului si viata

4.Stapanul Cerului sau Tunetul – zeul INDRA, sau fiinta care „manifesta” inima (Iubirea)

5.Fiul, PRAJAPATI, care este si Stapanul Suprem, PARAMESHTHIN, Cel Imuabil, Cel Etern (sau SVAYAMBHU).

Astrologia zeilor si planetelor

Astrologia vedica este o astrologie in totalitate a zeilor si planetelor. Planetele sunt energii vii, in miscare, care umplu tot, moduleaza tot, directioneaza tot. Practic, sunt „fiinte” care, prin ritmicitatea si cumintenia lor celesta, masoara varstele omenirii si ale Soarelui si au grija sa exprime fara nici un fel de „amestec personal” Vointa Divina in aceasta parte de Univers. Mana in mana cu zeii, ele conserva trecutul si anunta viitorul intr-un etern prezent cosmic in care periodizarea umana a Timpului reprezinta doar un necesar reper pentru durata lectiilor noastre de viata. „Viitorul si trecutul/ Sunt a filei doua fete./Vede-n capat Inceputul/ Cine stie sa le-nvete./Tot ce-a fost ori o sa fie/In prezent le-avem pe toate” spune marele Eminescu in geniala sa „Glossa”, in care el are intuitia magistrala a iluziei Timpului, egal cu Sine, etern, identic siesi, dar atat de special in lumea noastra.

Planetele devin, in relatia directa cu energia Timpului, ceasornicul universal, celest si totodata „mesagerii” posibilelor evenimente. Alaturi de stelele fixe si de constelatii (sau asterisme), ele indica fapte pentru care ne-am nascut si roade dulci sau amare pe care probabil le vom culege, conform semintelor bune sau rele puse de noi in vieti anterioare in Marea Creatie.

Scrierile sacre afirma ca planetele sunt puteri cosmice creatoare. Fiecare planeta radiaza anumite forte bine definite si-si lasa amprenta asupra campului zodiacal. Cercul impartit de Semne si Constelatii este campul pasiv sau receptiv al influentelor (de polaritate yin), in vreme ce planetele reprezinta fortele pozitive sau active (de polaritate yang).

Prakriti, impulsul creativ feminin, este forta care sustine fundalul general al Zodiacului. Prakriti produce conditiile de baza pe care semintele imprastiate de Purusha, factorul constient masculin, vor creste si vor da roade. Asterismele si Semnele Zodiacului sunt potenta creatoare in vreme ce planetele sunt fortele active sau generatoare.

Astrologia este considerata de catre inteleptii hindusi o mostenire spirituala daruita lor de catre Vede, cartile sacre cele mai vechi ale lumii. Ele ne invata cum sa ducem o viata perfecta prin care sa atingem desavarsirea spirituala cea mai inalta, urmand SANATAN DHARMA (Legea Eterna).

Aceste carti sunt in numar de 4:

1.Rig Veda, care contine 1028 de versuri despre sacrificiul zeilor si al lui Purusha Narayan
2.Yajur Veda – imnuri de adorare si mantra specifice culturii lunare
3.Sama Veda – rugaciuni si imnuri folosite in ritualurile spirituale
4.Atharva Veda – imnuri mistice despre mentinerea si distrugerea omului si a lumii.


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi