Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Business

"In lumea 2.0 istoria nu e mereu in bookmark" - Cristian China-Birta, consultant si analist politic

Publicitate on-line sau conventionala? Presa scrisa sau in spatiul Internetului? Despre toate aceste lucru am discutat cu Cristian China-Birta, consultant si analist politic, initiatorul portalurilor www.chinezu.eu si www.sportlocal.ro.

-- Cristian China Birta pentru oficiali, "Chinezu" pentru prieteni. Cat de mult v-a ajutat asa-zisul pseudonim in cariera? Este clar ca acest nume atrage, incita, starneste curiozitatea.

-- Chinezu mi-a zis toata lumea de cand ma stiu. Asa ca am calculat strict ca business: daca atata lume a validat in timp acest brand, de ce sa ma chinui sa construiesc altul? Plus ca, foarte important, ma simteam foarte familiar cu el, eram chiar eu, asa ca mi-a fost foarte usor sa fac o strategie ca sa vand acest brand. Are si o nota de exotism, de altceva, ceea ce e important cand vinzi un brand, mai ales pe partea de facut buzz. Mi-am construit si avatarul de superchinezu, caci e mult mai usor sa vinzi, cel putin in prima parte a constructie, un avatar. Cam asta a fost pe scurt.

-- Jurnalist, roman asumat politic (oarecum), consultant si om de afaceri. Daca nu mi-a scapat nimic, care ar fi ordinea corecta?

-- Nu exista ordine corecta cand vorbim de cat de multitasking sunt pentru ca toate lucrurile pe care le fac converg in acelasi punct: zona de business. Totul face parte din constructia brandului personal si cum ajuta acest brand pe zona de business. Cand mai merg pe la televizor ca si analist politic, asta ma ajuta sa creez notorietate brandului. Iar cu aceasta notorietate reusesc sa deschid mai multe usi.

-- Publicitate on-line. Cand aud despre acest concept, multi privesc cu scepticism in directia veniturilor. Dvs ati demonstrat ca totusi se poate. Cum le-ati putea da si altora incredere sa aleaga un astfel de domeniu de activitate?

-- Increderea in asa ceva nu ti-o da nimeni. Trebuie sa ajungi singur la concluzia ca se poate, ca altfel degeaba isi racesc altii gura. Ca sfat, daca imi permiteti, vreau sa le spun doar ca, asa cum zicea nu mai stiu cine, succesul peste noapte dureaza de obicei cam 3 ani de zile. Deci trebuie multa rabdare, perseverenta si dorinta de a reusi. Altfel mai bine nu te apuci sau ramai la stadiul de hobby.

-- Care sunt pasii corecti ai unei afaceri on-line? Ce NU trebuie sa facem atunci cand ne alegem ca sediu social Internetul?

-- Pasii corecti sunt exact aceia pe care ii faci in orice alt tip de business. Ce nu trebuie sa faci e mai interesant. In primul rand, sa nu comiti pacatul capital sa crezi ca o afacere online e simpla. E muuuult mai complicata decat pare la prima vedere. Apoi sa nu faci greseala sa crezi ca tot ce e ieftin e bun, caci asta e cel mai sigur drum catre a te incurca singur rau de tot. Recomandarea mea de baza este sa faci un research teribil inainte de a te apuca sa investesti in online.

-- Consultanta. Ce face mai exact un consultant? Este doar un sfetnic de ocazie sau creioneaza o strategie de imagine? Ne puteti detalia?

-- Consultantul face de toate, in limitele contractului. Si asta nu din cauza ca e foarte destept consultantul, dar pentru ca si clientul trage de tine sa faci si aia, sa ii spui si aia si tot asa. Asa ca zona de joaca a unui consultant e foarte mare, de la chestiuni ocazionale, la o prezenta full-option alaturi de client.

-- Credeti ca perseverenta si postarile zilnice sunt ingredientul principal al unui blog de succes? Ce mi-a scapat?

-- Da, perseverenta e de baza. Mai ales la inceput cand trec luni intregi si simti ca parca nu se misca nimic. Dar lucrurile se misca, numai ca nu le vezi tu. Si apoi vezi ca brusc totul incepe sa devina ok tocmai pentru ca ce credeai tu ca nu misca nimic s-a miscat foarte bine pentru tine daca ai fost perseverent.

-- Sport si jurnalist. Sau jurnalist sportiv? Ori doar pasionat? Ce sporturi va plac?

-- Imi place sportul. Punct. Am facut si ceva fotbal si handbal la viata mea, dar sportul in general e o mare pasiune. Tocmai din aceasta pasiune a venit si ideea de busines sportlocal.ro. Si e atat de frumos cand transformi o pasiune in business.

-- Presa scrisa vs presa on-line. Exista o relatie antagonica intre acestea doua? Care credeti ca va fi viitorul presei? Care este mixul de succes?

-- Eu nu cred nici in moartea presei scrise si nici in razboiul dintre cele doua lumi. Tot ce s-a intamplat pana acum ne arata ca presa scrisa nu moare pentru ca a venit internetul peste ea, ci pentru ca, in multe cazuri, nu mai intelege lumea in care exista. Asa cum cred ca presa scrisa nu va muri niciodata, la fel cred ca fara o prezenta pe internet nici o publicatie traditionala nu va putea tine pasul.

-- Vorbiti-ne despre dvs. De unde veniti si unde vreti sa ajungeti?

-- De unde vin e mai puntin relevant, caci in lumea 2.0 istoria nu e mereu in bookmark. Unde vreau sa ajung? E mai putin importanta destinatia. Dar drumul pana acolo, daca stii sa te bucuri de el, este absolut fabulos.


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi