Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Business

Business in cateva cuvinte -- "Imaginile povestesc, cuvintele sunt cele care vand" - dialog cu Paul Manea, unul dintre mesterii de la "Atelierul de cuvinte", http://www.atelieruldecuvinte.ro/

"Daca este vorba de vanzare directa, vezi produsele, insa ceea ce te determina sa cumperi sunt cuvintele, argumentele vanzatorului. In publicitatea traditionala ti se arata produsul, dar ceea ce vinde este un slogan, o idee sau o poveste. Pe internet, nu poti construi un site doar din imagini. Daca vrei sa vinzi, sa convingi, trebuie sa alegi cuvintele potrivite. Suntem construiti genetic sa ascultam cuvintele si sa ne lasam influentati de ele"

-- Atelierul de cuvinte. De unde a plecat acest concept? Cum v-a venit ideea?

-- Am cochetat cu scrisul de mult timp. Am investit mult timp in a ne specializa si am fost implicati in zona de marketing, de promovare sau vanzare directa in activitatea noastra inainte de Atelier. Cum copywriting-ul nu inseamna altceva decat a scrie pentru a promova, a fost pe undeva un pas firesc. Este adevarat, ne-am inspirat din modele de business din afara unde exista de mult timp agentii exclusiv de copywriting. Si ne-am gandit, de ce nu? Si in Romania sunt companii care au nevoie doar de texte sau "mai" au nevoie doar de texte pentru a pune la punct sau a dezvolta un stil de comunicare.

-- Cine sunt mesterii din Atelierul de cuvinte?

-- Mesterii sunt fondatorii Atelierului care, alaturi de alte persoane indragostite de scris, dar cu o afinitate catre zona de marketing, dau nastere la ceea ce inseamna texte de promovare si nu numai.

-- As vrea sa vorbim despre puterea cuvintelor in procesul de vanzare, in prezentarea unui produs, in publicitate. De ce trebuie sa tinem cont cand lucram cu "vorbele"?

-- Imaginile povestesc, cuvintele sunt cele care vand. Daca este vorba de vanzare directa, vezi produsele, insa ceea ce te determina sa cumperi sunt cuvintele, argumentele vanzatorului. In publicitatea traditionala ti se arata produsul, dar ceea ce vinde este un slogan, o idee sau o poveste. Pe internet, nu poti construi un site doar din imagini. Daca vrei sa vinzi, sa convingi, trebuie sa alegi cuvintele potrivite. Suntem construiti genetic sa ascultam cuvintele si sa ne lasam influentati de ele.

De ce ar trebui sa tinem cont cand lucram cu "vorbele"? Poate cel mai simplu raspuns ar fi: cititi-i pe Ogilvy, Drayton, Sugarman si multi altii care au scris tomuri intregi legate de importanta cuvintelor si cum pot fi ele folosite cu succes.

Singura regula ce nu ar trebui incalcata niciodata este aceea de a alege cuvintele astfel incat mesajul sa fie construit prin prisma celui care va citi, a celui pe care trebuie sa il convingi si nu prin prisma vanzatorului, a celui ce isi pune produsul pe taraba. Ba nu. Mai este o regula, poate mai importanta: niciodata sa nu te limitezi la ceea ce ai spus. Testeaza mereu variante noi, mesaje noi, idei noi si vei obtine cu siguranta rezultate mai bune, chiar daca "pe drum" vei intalni si multe esecuri.

-- Cum vindem un produs cu ajutorul cuvintelor?

-- Aducand in fata beneficiile pe care le ofera potentialului consumator. Creand povestea produsului. Alegand limbajul care sa fie inteles de publicul tinta.

-- Cum se scrie un text publicitar?

-- Pornind de la obiective. Poti scrie pentru a te face cunoscut. Poti scrie pentru a comunica si cu cei care te cunosc deja. Poti scrie pentru a anunta ceva nou sau pentru a reimprospata memoria consumatorilor. In primul rand, trebuie sa intelegi targetul, persoanele carora le comunici si sa folosesti un limbaj care sa fie inteles. Nu trebuie sa ii vorbesti unui doctor la fel ca unui agent de vanzari sau unui director de companie ca unui director de resurse umane. Limbajul si mesajul trebuie calibrate in functie de target si obiective.

-- Cum se face o campanie corecta de marketing? Ce NU trebuie sa facem atunci cand lansam un produs nou?

-- NU trebuie sa punem toate ouale intr-un singur cos. Conceptele de promovare trebuie testate pe volume mici, dar reprezentative, astfel incat sa fie aleasa varianta castigatoare sau cel putin varianta care da rezultate mai bune.

-- O data lansata o afacere, cum o mentinem cu ajutorul cuvintelor?

-- Este important sa spunem mereu ceva si foarte important sa spunem mereu ceva relevant. O companie care nu "vorbeste", nu se face auzita, aproape ca nu exista. O companie trebuie sa strige pentru a se face remarcata, sa vorbeasca pentru a se face inteleasa si sa repete pentru a nu fi uitata.

-- Cum se face o campanie publicitara? Care credeti ca sunt pasii corecti? Ne puteti oferi un caz concret?

-- Putem spune cum vedem noi, din punctul de vedere al copywriterului, a celui care creaza textele de promovare care ar fi pasii in lansarea si implementarea unei campanii publicitare. Stabilirea obiectivelor, fie ele lansarea unui produs nou, cucerirea unei piete noi sau cresterea cotei de piata. Cunoasterea produsului. Ce face, ce aduce in plus, cum se identifica fata de alte produse de pe piata. Cunoasterea publicului tinta. Cui te adresezi, in ce context iti va citi mesajul.

Crearea textului tinand cont de cele de mai sus incercand nu doar sa comunici, ci si sa generezi actiune, respectiv cumpararea produsului promovat sau feedback din partea potentialului consumator. Munca de promovare nu ar trebui sa se opreasca aici. Feedback-ul obtinut din piata trebuie analizat si inglobat eventual intr-o viitoare campanie de promovare.

-- Aici va las pe dvs sa intrati in rol, sa abordati subiecte pe care eu nu le-am deschis, dar care credeti ca ar fi foarte importante pentru lamurirea cititorilor in ceea ce priveste activitatea dvs si rezultatele unei campanii corecte pe care o puteti derula dvs. Daca va este mai usor, ne puteti oferi un exemplu concret.

-- Nu trebuie uitat niciodata faptul ca acele cuvinte potrivite asternute pe un pliant, o scrisoare de vanzare sau intr-un site, trebuie sa faca parte dintr-o strategie mai larga de promovare. Succesul depinde si de pasii urmati dupa publicarea textului. Se spune ca succesul este datorat 30% produsului si ofertei, 30% alegerii corecte a targetului si 30% mesajului. Restul este hazard. Un text bun de promovare nu poate inlocui un serviciu de calitate sau o relatie cu clientii de nota 10. Nu in ultimul rand, orice mesaj scris trebuie testat, pentru ca, nu-i asa, ultimul cuvant il are clientul.


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi