Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Business

Ce este si cum ne ajuta marketingul pozitiv?

Nu stiu, deocamdata, sa raspund la aceasta intrebare, insa am cateva indicii care ma vor conduce spre o concluzie pe care cat de curand o voi impartasi cu toti cei care (eventual) vor sa o auda si poate sa o dezvolte.

In primul rand, marketingul pozitiv ar trebui sa fie centrat pe om. Practic, nu doar teoretic, asa cum este acum. Daca nu rostesc o noutate nici nu va las sa-mi explicati de ce fiindca eu am simtit altfel – marketingul este centrat pe produs, pe profit, pe cum sa vindem si sa incasam mai multi bani. E OK, dar poate nu pentru toti. Eu, spre exemplu, m-am simtit de multe ori agresata de tot felul de oferte, imbracate sau dezbracate de orice forma de politete, primite de la persoane pentru care un MBA era un fel de bacalaureat. Adica aveau muultaaa scoala si, se presupune, ca destul de multa abilitate si spirit de empatie ca sa ma determine sa le devin client.

Gresit! M-au pierdut iremediabil de pe lista colaboratorilor, iar faptul ca numarul lor de telefon se regaseste in agenda mea este o scapare. Nimeni nu poate fi perfect.

Pledoarie pentru marketingul pozitiv

Din punctul meu de vedere (si al altora), marketingul ar trebui sa fie ca o terapie in care sa se imbine elemente de economie, psihologie, sociologie, comunicare, jurnalism si spiritualitate, toate intr-o proportie egala si la jumatatea ingredientului esential – respectul (aproape religios daca vreti) fata de client.

Sa le luam pe rand:

1. Factorul economic este important in marketing. El stabileste conditiile financiare ale derularii actiunii. Client, oferta, marfa, produs, toate au un pret/cost/profit.    

2. Elementele de psihologie sunt determinante fiindca nu poti (din perspectiva mea) sa stai de vorba decat cu un om care are aceleasi valori ca si tine. Daca iti este superior, e de bine. Poate ma inveti ceva. Daca te consideri deasupra nivelului sau, mai bine iti vezi de drum, marketerule! Oricum nu-l vei convinge ca esti mai destept (decat cu vrerea lui!) si nici nu te va urma (daca nu mai retusezi din Egoul exacerbat).

3. Amanuntul sociologic. Deja exista, nu poate fi neglijat. La ce bun altfel analizele, sondajele, gusturile, mofturile si toate cele ce deriva din comportamentul uman si al comunitatii? Cum raspundeti altfel la cerinta “Afla ce nevoi ale clientul”?

4. Comunicare. Daca imi este permis, as dori sa fac o remarca – nu multi clienti stiu ce vor. Pentru ei, marea realizare este fabricarea produsului ori slefuirea serviciului la care au muncit. E corect! Este o bucata din ei acolo, este un alt copil pe care l-au adus pe lume. De aici urmeaza botezul, balul de prezentare in societate si tot ceea ce tine de comunicare si promovare. Un bun specialist va reusi sa afle care anume strategie i se potriveste si cum va reusi sa ajunga la Maria sa, cumparatorul! Nu neglijati importanta discursului public!

5. Jurnalism. “Ce treaba are, in afara de reclama?” vor intreba carcotasii! Are si multa fiindca in spatele fiecarui om, marfa, serviciu sau ce mai vreti voi se ascunde o poveste, pe care un bun cronicar o va scrie si o va lasa amintire. Alaturi de fotografiile care chiar sa aiba un mesaj, nu doar o formatie (dez)ordonata de pixeli.

6. Spiritualitatea! “Mna, ca aici chiar ai sfeclit-o!”. Parca il si aud pe un blogger vestit care inca nu mi-a castigat respectul profesional, dar care imi da sfaturi necerute ori de cate ori ma zareste la vreo intalnire publica. Lui si celor care inca se mai cred buricul pamantului ii amintesc de SUFLET, chestia aia care ne tine in viata si pe care cu totii o avem, dar putin o respectam! Si la noi, si la altii!

7. RESPECTUL! Aveti grija cum vorbiti, cum ganditi, ce ganditi ca totul are dublu efect – si de pumnal, si de bumerang. Poate taia si va poate izbi atunci cand lumea va este mai draga!

The Creative Marketer

De ce toata aceasta pledoarie pentru marketingul pozitiv am explicat. De ce acum? Fiindca m-a inspirat o discutie cu un om de pe mana caruia am vazut iesind lucruri frumoase.
A fost nevoie de un ceai aromat si de doua ore de taifas ca sa ma conving ca Ines Prodan este unul dintre marketerii care sigur vor reusi sa scuture de mercantilismul primitiv (simtit de mine) acest domeniu. Nu ma intelegeti gresit – orice lucru sau serviciu trebuie platit. Fiecare are valoarea lui, tradusa si financiar, si in altfel de sisteme. Ceea ce face diferenta este agresivitatea, mai exact lipsa ei, si nuanta in care imbraci maiestria. Daca adaugi culoare si buna dispozitie, deja nu mai vorbim de munca, ci doar de pasiune, asa cum am vazut la Ines, The Creative Marketer, si mi-a placut mult.

Pe siteul ei, http://www.inesprodan.com/, nu am citit osanele aduse propriei persoane, cum am vazut la altii, ci o prezentare deontologica a tot ceea ce face, am vazut sfaturi pentru tineri si mai putin tineri si am citit lectii de curaj. Adica, un tip de maketing despre care mi-as dori sa scriu mereu.

 Surse foto: www.strataplan.com.au; www.iaa.ro


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi