Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Business

"Daca nu ne cunoastem intre noi, nu putem genera proiecte impreuna" - dialog cu dna Laura Nicolae Taschina, coordonatorul proiectului "Femei de Afaceri cu Stil"

Te-ai întrebat vreodata ce tinuta sau coafura sunt potrivite pentru o intalnire de afaceri? Sau cum sa faci astfel incat sa impaci cariera cu viata de familie? Ti-e dor sa fii inspirata de exemple feminine care au ajuns sa aiba recunoastere în mediul de afaceri? Vrei sa întâlnesti alte femei cu diferite aspiratii în viata profesionala? Atunci te invitam la evenimentul "Femei de Afaceri cu Stil", pentru a experimenta noi perspective de imagine si atitudine. Vor veni in fata ta, 10 femei de cariera! Te vei putea inspira din "secretele" lor ! Evenimentul este organizat de JCI Iasi pe data de 11 decembrie 2010, la hotel Unirea.

-- Femei de afaceri cu stil. Initiativa, aflata la cea de-a doua editie, este totusi una inedita pentru Iasi. Cum v-a venit ideea? De unde a plecat acest concept?

-- Proiectul a pornit in primavara 2010 de la dorinta de a genera proiecte in JCI Iasi, care sa sustina concret initiativele antreprenoriale ale noilor membri. In acea perioada, Anca Matcovschi, implicata intr-un start-up de confectionare de bijuterii unicat – Hanako, era membru aspirant in JCI. Anca tocmai terminase scrierea planului de afaceri in cadrul programului "Pluseaza prin Antreprenoriat", iar urmatorul pas era sa lucreze la vizibilitate. Ne-am gandit cum sa ii punem ideile si produsele in valoare. Asa a aparut acest eveniment de nisa: «Femei cu Stil», cu 4 workshopuri scurte, unde cei invitatii au vorbit despre make-up, tinuta, accesorii si microgestica potrivite. Am inteles ca fiecare doamna sau domnisoara prezenta in sala a plecat cu informatii noi si utile. Pentru ca am vazut ca in primavara nu am ajuns la potentialul nostru maxim, iata ca lansam a doua editie «Femei de afaceri cu Stil», intr-o formula complexa: conferinte combinate cu testimoniale. Probabil la anul ne vom dori mai mult.

-- Ce va propuneti prin aceasta actiune?

-- In primul rand, scopul echipei de proiect este sa oferim o zi de rasfat pentru cat mai multe femei implicate in mediul local de afaceri. Sloganul nostru este "Imagine si inspiratie" si reflecta tocmai dorinta de a oferi elemente de ghidaj pentru alcatuirea unei tinute business cu stil sau de a oferi tips&tricks pentru situatiile tensionate, in care avem senzatia ca nimeni nu a mai trecut. Provocarea cea mai mare este ca, pe langa premiile castigate la tombola sau pe langa contactele create, fiecare femeie sa plece cu ideea: "Acest lucru l-am invatat pentru mine, de maine stiu sa folosesc ceva nou si voi fi mai puternica, ma voi simti mai bine." Imi doresc ca lumea sa fie relaxata, deschisa sa interactioneze, sa adreseze intrebari sau sa ofere raspunsuri. Cred ca, la final de eveniment, datorita ambitiei feminine, fiecare participanta va gandi «Pot face mai mult». Nu il ultimul rand, ne dorim ca participantele sa cunoasca mai mult JCI Iasi, sa afle obiectivele noastre si activitatile in care se pot implica.

-- De ce credeti ca este necesara o astfel de actiune?

-- Cred ca femeile de afaceri aveau nevoie de un eveniment dedicat in exclusivitate. Va fi o zi plina, in care nu vor fi fortate sa cumpere un produs sau serviciu sau nu vor simti ca trebuie sa se comporte oficial. Sper ca participantele sa intre in atmosfera, sa ceara sfaturi, sa ceara raspunsuri, sau chiar sa le ofere atunci cand va fi cazul. Media ne bombardeaza cu sfaturi, cu sugestii depre tinuta potrivita. Va fi interesant sa participam impreuna la conferinte pe subiecte de interes feminin in zona business. Daca nu ne cunoastem intre noi, nu putem genera proiecte impreuna. Un astfel de eveniment este mereu necesar pentru ca avem ocazia sa vedem ca si cei din jurul nostru au probleme similare sau provocari pe care e posibil sa le intalnim si noi in activitatile cotidiene. O mare multumire este ca in sala vor fi tinere care lucreaza in structuri organizationale diferite. Practic, mediul de afaceri local este compus si dinamizat si de femeile care lucreaza in multinationale, de antreprenoare in firmele proprii, dar si de intraprenoare. Va fi foarte interesant ca aceste persoane sa faca networking.

-- Cum a fost primita de public prima editie si care sunt asteptarile pentru cea de-a doua?

-- Editia-pilot a fost primita cu mult interes. Au fost 40 de participante la 4 ore de prezentari si discutii, intr-un cadru mai intim. Construim a doua editie conform asteptarilor: mai multe subiecte de interes pentru zona business, mai multe invitate, structura complexa de eveniment.

-- Ce rol acordati femeii in mediul de afaceri iesean? Unde credeti ca se situeaza doamnele?

-- Cred ca s-ar putea mai mult. Noi, ca femei active in mediul de afaceri, trebuie sa fim mai atente la noi. Sunt multe aspecte- putem porni de la producatorii care ne ofera hainele si accesoriile, pana la crearea unui branding personal care sa ne reprezinte personalitarea. Cred ca femeile de afaceri din Iasi muncesc foarte mult, sunt total implicate in activitatile lor, insa trebuie sa se si bucure de rezultate. Cred ca trebuie sa cautam solutii tehnice care sa faciliteze munca si sa atragem investitori. Asta nu este insa o sugestie numai pentru doamnele din mediul de afaceri, ci si pentru domni. Mergem mana in mana, stim cu totii ca sunt multe afaceri in Iasi care sunt administrate de cupluri. Este posibil ca datorita flexibilitatii si idealismului, femeile sa atraga mai multe elemente noi in piata locala. In Iasi am adus, impreuna cu sora mea, franciza de inghetata Ice'N'Go, o mica afacere care introduce in peisajul iesean un altfel de inghetata naturala. Se va putea regasi in 2011, in Parcul Expozitiei, din mai pana in septembrie. Cred ca e important sa ne dorim diversitatea, sa avem de unde alege.

-- Ce credeti despre femeia din business? Cat de mult trebuie sa lupte pentru a ajunge egala cu domnii? Ne place sau nu, trebuie sa recunoastem ca domnilor din Moldova le place sa-si ia partea leului cind vine vorba despre imaginea in business.

– Femeia din business se dezvolta. Cred ca aceasta lupta pentru egalitate este un mit. Pur si simplu femeile vor mai mult si acest lucru nu este legat de « puterea de lupta impotriva barbatilor ». Femeile au inteligenta si metodele de a construi sau dezvolta fara a mai tine cont «sa ii ajunga in urma» pe barbati. Este adevarat ca topurile celor mai influenti oameni sunt tot ocupate de barbati, insa asta a fost o realitate a ultimilor zeci de ani -- barbatii s-au ocupat de afaceri, barbatii au iesit in fata. Personal, cred ca barbatii din Moldova pot fi mai orgoliosi decat cei din alte regiuni. Aceste aspecte se vor schimba datorita emanciparii femeilor si datorita faptului ca pentru a ramane in piata trebuie sa fii competitiv. Nu cred ca o afacere buna poate fi facuta numai de barbati, sau numai de femei. Cred in colaborare.

-- Cum credeti ca se poate lansa un business corect? Care sunt pasii unui business corect?

-- Un business il lansezi in mod corect cand piata este pregatita sa-l primeasca sau cand ai pregatit piata sa-l primeasca, in anotimpul si locul potrivit. Subiectul este complex, raspunsurile variaza de la fiecare business in parte.

Pasii unui business corect :

1. Viziunea clar asumata

2. Planificarea in amanunt pe termen de minimum 6 luni

3. Cunoasterea afacerii in amanunt, pe masura dezvoltarii.

-- Dar atunci cand ai unui eveniment corect? La ce trebuie sa fim atenti atunci cind organizam un eveniment? Care sunt principalele greseli? Ce NU trebuie sa facem?

-- Cel mai important este sa gandim cu ideile noastre, dar sa privim mereu evenimentul cu ochii celorlalti (si aici e important sa avem o imaginatie cat mai bogata) Cand organizezi un eveniment e bine sa ai o echipa buna, sa delegi taskuri cat mai clar evidentiate, sa comunici constant cu toate partile implicate in proiect, sa ceri feedback, sa te asiguri ca ai resursele umane si tehnice necesare pentru sustinerea evenimentului. Principalele greseli sunt legate de lipsa unei bune planificari cu echipa care lucreaza pe eveniment si mesaje transmise gresit in promovarea evenimentului- crearea unor asteptari eronate cartre public. Legat de desfasurarea propriu-zisa a evenimentului, importanta este repetitia si pastrarea unei agende cat mai fidele cu ceea ce a fost planificat.

-- Evenimentul "Femei de afaceri cu stil" nu ar fi existat daca dna Laura Taschina Nicolae nu l-ar fi pus mai intii pe hirtie, apoi in aplicare. Cine este doamna din spatele acestui demers? Ce pasiuni aveti? Ce va doriti pentru viata dvs?

-- Jobul meu full-time, pe care il fac cu pasiune, este in domeniul resurselor umane. Lucrez de 3 ani in sistem de multinationala. Pe cealalta latura, a voluntariatului, sunt o persoana care «functioneaza» bine in structuri organizationale, asa cum este Junior Chamber Iasi. Cred ca viata ne este mai saraca daca nu avem activitati impreuna cu oameni care au acealeasi pasiuni, aceleasi interese. Cred ca prin colaborare putem schimba lucrurile care nu merg. Ca si in cazul "Femei de Afaceri cu Stil", imi place sa vad ideile valoroase concretizate. Imi place intrebarea "Dar daca am face altfel?" si in acelasi timp sunt o victima directa a faptului ca ziua are numai 24 de ore. Voluntariatul si hobby-urile se concentreaza in cea mai mare parte in JCI Iasi. Pot spune ca este ca un al doilea job. In 2011 responsabilitatea va fi si mai mare, caci voi avea rolul de presedinte al JCI Iasi. Respect munca tuturor celor care au construit aceasta organizatie pe parcurul celor 4 ani si jumatate. In continuare imi doresc sanatate si un mediu local mai bun in care, noi tinerii, sa ne putem dezvolta.

-- Care sunt proiectele anului 2011? Nu deconspiram secrete, ci doar aruncam o ocheada dupa cortina evenimentelor.

-- Daca ne gandim la JCI, anul viitor va fi plin de activitati. Ne dorim cresterea numarului de membri activi, diversificarea proiectelor de business, deschiderea colaborarii cu mai multi parteneri. Vom avea delegatii economice puternice la cele 3 conferinte:

Conferinta Europeana JCI 2011 din Tarragona: www.jciec2011.cat/

Conferinta Mondiala JCI Brussels 2011: http://wc2011brussels.wordpress.com/

MultiTwinning Project 2011 in Stuttgart :

http://www.wj-stuttgart.de/arbeitskreise-projekte/internationales/twinnings/multi-twinning.html

Consacrate de acum in JCI Iasi sunt programul de training business 360, programul de Public Speaking si Debate sau BNEurile (bne.jciiasi.ro). Mai multe nu va pot dezvalui, caci calendarul evenimentelor din 2011 va si vizualizat pe 18 decembrie, la predarea mandatului catre noul board.

In mediul de afaceri cred ca lucrurile vor merge mai bine - avand experienta anului 2010, am invatat toti niste lectii. Puterea de cumparare si implicare este posibil sa fie mai mica. De aceea, nu e bine sa avem asteptari foarte inalte, insa sa ne straduim sa facem calitativ lucrurile care trebuie.


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi