Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Business

„Este necesara o prezenta mult mai puternica a femeilor in proiectele care pot transforma societatea si tara in care traim” - dialog cu prof. dr. Liliana Romaniuc, presedintele Asociatiei Romane de Literatie, unul dintre speakerii conferintei dedicate Zilei Antreprenoriatului Feminin si Implicarii Sociale

„Sa te antrenezi continuu, sa te perfectionezi sau sa demonstrezi ca stii multe, ca esti destept... Doua paradigme pe care alegem sa ne construim via?a, doua paradigme care, daca e?ti profesor, influenteaza destinele elevilor cu care lucrezi - elevi care, la randul lor, ca adulti, vor reproduce ceea ce au invatat...de la noi, in scoala! PSs. Eu am ales prima paradigma”.

- Ce v-a determinat sa acceptati invitatia la acest eveniment?

- Sunt doua sau chiar trei motive. Unul ar fi legat de faptul ca eu consider ca educatia antreprenoriala este o componenta importanta in procesul de formare si de dezvoltare a tinerilor si a fiintei umane. Din acest punct de vedere am rezonat foarte repede la idee. In alt doilea rand implicarea sociala este un deziderat pe care ar trebui sa ni-l asumam fiecare dintre noi, sa intelegem cat de important este spiritul comunitar, cat de important este sa aducem in comunitate ceea ce noi stim sa facem, sa sustinem proiecte, sa le promovam astfel incat si cei care sunt mai putin fericiti sa beneficieze de conditii mai bune, de sprijin si de atentia noastra. De asemenea, un alt motiv este legat de faptul ca ambele componente, atat antreprenoriatul, cat si implicarea sociala trebuie promovate chiar din scoala, eu fiind o persoana foarte implicata in educatie. Si nu in ultimul rand, faptul ca este vorba despre femei. Cred ca si acest lucru m-a determinat sa accept invitatia. Realmente cred ca este necesara o prezenta mult mai puternica a femeilor in proiectele care pot transforma societatea si tara in care noi traim.

- Ati vorbit despre promovarea antreprenoriatului inca din scoala. In proiectele educationale pe care le-ati derulat ati aplicat aceste principii?

- Nu atat de pronuntat in promovarea lor, cat mai mult in evidentierea unei componente care a tinut de partea personala. Este o dimensiune pe care am constientizat-o de vreo cativa ani si asta a venit o data cu implicarea in programe care vizeaza si scolile vulnerabile. Mi-am dat seama ca antreprenoriatul nu inseamna numai sau, in primul rand, sa fii capabil sa pornesti o afacere, ci are in primul de a face cu capacitatea unei persoane de a gestiona resursele pe care le are intr-un mod cat mai eficient posibil. Spun asta pentru ca, de exemplu, in multe dintre scolile vulnerabile, unde resursele sunt putine, am constientizat ca profesorii nu pot sau nu stiu sa gestioneze eficient nici macar acele resurse pe care le au, putine cate sunt, pe de o parte. Pe de alta parte nici nu pot privi dincolo de gardul scolii la alte resurse pe care comunitatea, oricat de defavorizata ar fi, le-ar putea spune la dispozitie. Atunci, privind catre formarea profesorilor, pe care noi ii consideram a fi cheia sistemului de educatie sau cheia schimbarilor in educatie, mi-am dat seama ca o componenta de care ar trebui sa ne ocupam si care ar fi binevenita in formarea lor initiala si apoi in formarea continua este dezvoltarea acestor competente antreprenoriale. Pe de alta parte, daca profesorii nu sunt convinsi de acest lucru, nu stiu ce inseamna, nu vor putea transmite mai departe elevilor aceste informatii. Si atunci, din aceasta perspectiva am incercat sa privim mai mult catre acest domeniu si da, intr-un program de formare pe care il dezvoltam impreuna cu Inspectoratul Judetean Neamt, avem un modul care se refera chiar la dezvoltarea competentelor antreprenoariale ale profesorilor si evident, ale elevilor

- Ce parere aveti despre constituirea unei comunitati a femeilor de afaceri?

- Cred ca este important ca femeile sa creeze o astfel de comunitate si, din acest punct de vedere, intalnirea dedicata Zilei Antreprenoriatului Feminin si a Implicarii Sociale ar putea fi un prim pas in aceasta directie. Cred ca o astfel de comunitate, dincolo de faptul ca va reuni persoane implicate in zona de business, isi poate promova  si sustine afacerile, organizatiile pe care le are. Cred ca femeile sunt mai apropiate si de zona educationala, dar si de cea sociala si atunci impreuna pot dezvolta proiecte care sa aiba impact direct asupra celor doua domenii.

- Cum ar trebui sa arate?

-  Cred ca ar trebui sa fie o comunitate in care fiecare sa aduca, pe de o parte, resursele de care dispune si cand spun asta nu ma refer in primul rand la cele financiare, ci la resursele pe care persoana respectiva le are – cunoastere, relatii, viziune, anumite competente. Un lucru pe care l-am observat la Bucuresti, unde exista astfel de comunitati pe care le-am apreciat si le sustin, este faptul ca oamenii din aceasta zona de business au constientizat ca daca vor sa dezvolte mai departe afaceri in Romania trebuie sa investeasca in educatie, trebuie sa sustina scoli, proiecte din educatie sub diferite forme. Acesti oameni se intalnesc periodic si si-au luat doua probleme pe care ei vor sa le rezolve in sistemul de educatie, ba chiar si-au creat o viziune cu privire la sistemul de educatie. Din acest punct de vedere, realmente vad o astfel de comunitate ca avand potentialul sa isi ia o problema sau doua din domenul social sau educational in care sa se implice cu lucruri foarte concrete, cu masurarea impactului. La randul lor, aceste initiative pot deveni exemple de buna practica pentru altii. Imi este greu sa cred, la acest moment, ca o schimbare in bine a sistemului educational va veni pe filiera top down. Inclin sa cred din ce in ce mai mult ca exemplele de buna practica si informarile la firul ierbii, cum le spune noi, se pot constitui in modele, se pot constitui in exemple care ulterior sa poate fi scalate la nivel regional sau national si, nu in ultimul rand, sa fie punctul de plecare care politici publice care ulterior ar putea aduce la schimbari de substanta ale sistemelor.


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando pechora tulip internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi