Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Business

"Oamenii de afaceri buni pot obtine succesul, insa cei mai talentati sunt cei care il sustin" - dialog cu dna Osnat Peled, directorul general al firmei Mentor Finance

"Am avut intotdeauna dorinta de avea succes in afaceri, dar am reusit sa patrez cea mai importanta comoara din viata, familia. Un mediu care te sprijina este unul dintre cele mai importante lucruri si sunt fericita sa ma bucur de acesta. Imi place sa ma consider o persoana motivata de succes. Incerc, in acelasi timp, sa fiu o persoana calda si o buna mama"

-- Dna Osnat Peled, director general al firmei Mentor Finance. Activati intr-o lume dura, a bancherilor, brokerilor si oamenilor de afaceri. Cum ati ales acest domeniu? Cand ati stiut ca veti face o cariera in domeniul solutiilor financiare?

-- Sunt un participant activ in lumea afacerilor inca de la varsta de douazeci de ani. Pe parcursul acestei lungi calatorii si dupa intelegerea mecanismului mondial al afacerilor am decis sa nu fiu doar un alt jucator pe piata, ci sa ma concentrez pe transformarea intr-un actor activ, cu rol central care vine cu noi initiative si proiecte. Finantarea este esenta oricarei afaceri, structura financiara optima poate conduce la un succes remarcabil, iar cea gresita la colapsul intregului proiect.

In timpul activitatii internationale si sucesului meu in finantare de proiecte in cadrul Mentor Group Holdings am hotarat sa infiintez o noua companie, Mentor Finance, care sa ofere servicii financiare pentru antrepenori.

-- Ati venit in Romania in urma cu citiva ani. De ce ati ales aceasta tara? Cum este mediul de afaceri romanesc din punctul dvs de vedere? Ce mai avem de invatat si in ce domeniu suntem performeri?

-- Decizia de veni in Romania a fost luata acum cativa ani dupa ce am cautat o tara potrivita din Europa de Est in care sa pot dezvolta noi idei si initiative.

Decizia s-a dovedit a fi una de bun augur. Am avut oportunitatea sa cunosc oameni minunati care au reusit intr-un timp relativ scurt sa construiasca un nou mediu de afaceri.

Romania ne-a primit cu caldura ca straini care au venit sa investeasca si pentru asta suntem recunoscatori. Ca oameni de afaceri invatam in fiecare zi si ne educam pentru a face fata acestor vremuri potrivnice in care piata din Romania inca se recupereaza.

-- Activati pe o scena internationala. Cum se vede Romania din exterior? Dar oamenii de afaceri? Care sunt afaceristii romani care va plac si pentru ce rezultate? Dar din mediul extern?

-- Romania este vazuta din exterior ca un membru respectabil al Uniunii Europene si o tara care a ajuns departe in ultimii 20 de ani. Cand sunt intrebata de unde sunt, raspund fara ezitare "Din Romania'' si consider ca fac parte din aceasta tara si din mediul local de afaceri.

Sunt multi antreprenori romani si straini care au succes, insa acum urmeaza al doilea test in care vor trebuie sa reziste acestei perioade dificile. Lucrand cu Romania, clienti, colegi sau angajati am descoperit faptul ca sunt oameni calzi si foarte motivati – sunt foarte multi oameni buni aici.

Din pacate Romania se afla inca in criza, insa noi am hotarat sa ramanem aici si credem cu tarie in revenirea iminenta. Oamenii de afaceri buni pot obtine succesul, insa cei mai talentati sunt aceia care il sustin.

--"Banii plutesc peste tot, e nevoie doar de proiecte viabile pentru a-i atrage". Ati facut aceasta afirmatie intr-un interviu recent. Trebuie sa recunoastem ca este o afirmatie ambitioasa pentru actualele momente de criza. Unde sunt acesti bani? Si cum ii putem atrage?

-- Trebuie sa intelegem faptul ca piata are dificultati, mai putine tranzactii si o stare de spirit negativa, insa afacerile raman aceleasi. Fondurile, bancile si investitorii private au nevoie sa investeasca pentru a produce profituri. Acesta este produsul din care traiesc.

Singura schimbare este ca nimeni nu vrea sa isi asume riscurile avand in vedere ca piata este putin mai periculoasa fata de acum cativa ani si obliga antreprenorul sa pregateasca un plan de afaceri perfect si un studiu de fezabilitate care sa sustina afacerea propusa pentru finantare.

In Mentor Finance, alegem doar acei antreprenori care au analizat cu atentie proiectul, situatia financiara si echipa de management inainte de a le recomanda finantarea. Luam doar riscuri calculate.

-- Revenind la proiecte viabile, in ce domenii, excluzind energia verde, in care ati atras deja sume, ati investi dvs in Romania? In eventualitatea in care ati deschide o afacere in zona Moldovei, in zona de Nord-Est a Romaniei, in judetul Iasi sau altele din vecinatate chiar, ce sectoare ati alege?

-- Nu exista o idee de afaceri proasta, ci o pregatire si executie deficitare. Mentor Finance a obtinut finantare in Romania in cateva domenii: proiecte rezidentiale de proportii, proiecte industrial, constructie si renovare de hoteluri, agricultura, ecologie, echipamente industriale, energie si multe altele.

Iasi este cel mai important oras din nord-estul Romaniei, ajungand la granite cu Republica Moldova care ofera multe posibilitati in zona si programe speciale. Mentor Group Holdings a facut cateva cercetari cu privire la domeniile care sunt profitabile pentru investitiile consortiului nostru si verificam in prezent cateva oportunitati in aceasta zona, cat si in Republica Moldova. Din pacate nu pot da mai multe detalii momentan.

-- Dna Osnat Peled, ce are Romania si nu au alte tari? Care este asul nostru din maneca pe care orice investitor, daca l-ar folosi, ar avea succes?

-- Romaniei nu-i lipseste mai nimic, este o tara minunata, cu oameni remarcabili. Singurul lucru care lipseste, din punctul meu de vedere, este pregatirea temeinica inainte de implementarea unui proiect si si planificarea acestuia. Ma refer la majoritatea domeniilor si nu la unul in mod special.

Ca un consortiu activ in toata Europa, facem analize si pregatim un plan de marketing inainte de a incepe orice activitate noua. De multe ori am observant companii care analizeaza piata timp de cinci ani si cand vor sa intre pe piata, aceasta deja s-a schimbat. Pe de alta parte, o alta greseala este aceea de a decide sa dezvolti un proiect rezidential fara cunostinte despre constructie sau cerintele necesare pentru un astfel de proiect. Sunt convinsa ca asul din maneca este undeva la mijloc, intre planificarea corecta si momentul potrivit. La nivel personal, avand familia si copii aici, pot spune ca e o tara frumoasa in care sa locuiesti. S-a dezvoltat mult in ultimii sase ani. Cu toate acestea, pot spune, ca strain, va sistemul medical ar avea nevoie de multe imbunatatiri, aceasta fiind o problema majora in privinta vietii de zi cu zi.

-- Vorbeati nu demult despre agricultura. Credeti ca Romania are potential in acest sector? Dar zona Moldovei, cunoscuta pentru traditiile ei, ar putea fi un punct de atractie? Ce ar trebui sa facem pentru a semna contracte de business profitabile si in ce sector?

-- Agricultura este un domeniu de viitor. Lipsa generala de alimente in lume impinge sectorul acesta inainte. Dar trebuie sa clarificam mai intai ce inseamna agricultura, nu vorbim de un taur care trage un plug… ci de tehnologii avansate, sere si forta de munca avizata.

Un foarte bun exemplu este Israel, o tara mica in care insa au fost implementate cele mai avansate tehnologii si proiecte de agricultura. Regiunea de Nord-Est a Romaniei este o locatie perfecta pentru astfel de proiecte care include de asemenea si servicii de marketing pentru exportul recoltelor. Insa dezvoltatorii din acest domeniu trebuie sa construiasca o strategie care sa tinteasca mai sus – sa utilizeze tehnologii noi, cu manageri capabili si o buna planificare inca de la inceput.

-- V-ati extins portofoliul si in Republica Moldova. De ce ati ales aceasta tara? Ce au ei in plus fata de noi?

-- Republica Moldova trece printr-o etapa uimitoare de schimbare pentru a indeplini cerintele UE. Guvernul este dispus sa faca din aceasta tara un loc mai bun si fac toate eforturile pentru a crea un mediu prielnic pentru investitorii straini. Imi aminteste foarte mult de Romania de acum cativa ani. Desi populatia este mult mai mica. Avem cateva proiecte acolo, unul din ele este ECOOVERDE® care se ocupa de managementul deseurilor in tara. Republica Moldova este foarte atractiva din punct de vedere al afacerilor, iar acum am incepem extinderea in Ucraina, o piata mult mai mare si cu multe provocari.

-- Mentor Finance ofera solutii financiare. Un antreprenor aflat la inceput de drum ce ar trebui sa faca? In ce mod il puteti ajuta? Puteti salva o afacere de la ruina? Cum?

-- Oferim diferite solutii financiare care sunt personalizate pentru fiecare antreprenor si nevoile sale, de la obtinerea primelor fonduri pentru o noua afacere pana la un imprumut pentru extinderea activitatii. Nu oferim consultanta, ci actiuni – ceea ce inseamna ca pregatim dosarul optim si recrutam fondurile necesare. Pentru proiectele mai mari (cu valoare de pste 20 milioane euro) fac prezentarea personal si imi face mare placere. Procesul pentru obtinerea banilor include strategie, planificare, prezentarea dosarului in fata finantatorilor si negocierea termenilor finali. Pe parcursul acestor pasi, suntem expusi si implicati in toate aspectele afacerii; astfel invatam continuu putem ajuta mai multe afaceri din varii domenii.

Companile in dificultate ne contacteaza de asemenea si le putem ajuta cu solutii potrivite, insa sfatul meu catre oamenii de afaceri este intotdeauna sa nu ajunga punctul ultim, momentul potrivit este cel mai important. Mentor Finance se ocupa mai ales de afaceri cu nevoie mai mari de 1 mil €.

-- Sustineti ca orice business trebuie sa inceapa cu un research pe piata. Este suficient pentru succesul unui viitor om de afaceri?

-- Bineinteles ca nu, insa exista trei elemente care construiesc succesul – cercetarea de piata, fezabilitatea si planul financiar si un management cu experienta. Daca lipsesc acesti trei factori, orice succes va proveni din noroc, care se termina pe parcurs.

-- Multi intreprinzatori se plang de lipsa pietei de desfacere, indiferent de produs. Care este mecanismul prin care o marfa, indiferent de natura ei (fie ea produs financiar, articol de imbracaminte, masina etc) ajunge in mainile cumparatorilor? Putem vorbi si de o reteta generala de vanzari?

-- Daca exista plangeri cu privire la lipsa produselor de pe piata inseamna ca planul de marketing nu a fost pregatit adecvat. Citind atat de multe planuri de afaceri in fiecare zi, va pot spune ca majoritatea nu sunt alcatuite intr-un mod profesionist. Dificultatile pot surveni dar acest plan poate depasi orice perioada grea, cum este cea prin care trecem acum.

Crearea unei strategii de marketing este o munca de specialist care intelege piata si nevoile consumatorilor, nu este o sarcina usoara insa profund esentiala. Din pacate, nu exista o reteta pentru un plan de vanzari. Daca ar exista, cu totii am fi oameni de afaceri de succes…insa pot spune ca metoda mea este intotdeauna cu risc scazut. Este foarte greu sa pentru mine sa obtin finantare pentru un dosar cu riscuri mari. Recomand de obicei clientilor mei sa le reduca si sa inceapa o noua afacere cunoscand terenul pe care calca. De exemplu, un client care vroia sa deschida o clinica in Romania – i-am cerut sa obtina contracte semnate cu firme mar ice urmau sa achizitioneze abonamente de la viitoarea institutie. Aceasta actiune l-a obligat sa faca niste pasi concreti, sa intre in piata, ceea ce l-a adus la realitate. Nu am inceput procedurile pana cand nu a reusit sa obtina patru scrisori de intentie serioase de la viitori clienti care si-au luat anagajamnetul pentru 200 de contracte pe an.

-- Am vorbit despre afaceri, despre bani, despre competenta si pricepere, dar toate poarta amprenta unui om. Cine este dna Osnat Peled? Cine este omul de afaceri si cine este femeia Osnat Peled?

-- Am avut intotdeauna dorinta de avea succes in afaceri, dar am reusit sa patrez cea mai importanta comoara din viata, familia. Un mediu care te sprijina este unul dintre cele mai importante lucruri si sunt fericita sa ma bucur de acesta. Imi place sa ma consider o persoana motivata de succes. Incerc, in acelasi timp, sa fiu o persoana calda si o buna mama. Din pacate, sunt intr-o anumita masura ''dependenta'' de munca mea si asta cauzeaza un conflict continuu in viata mea.

-- Alaturi de business, ce pasiuni va mai completeaza viata? Calatoriti? gatiti? Care este parfumul preferat? Dar marca de poseta? Care este masina visurilor dvs? Vorbiti-ne si despre familie, despre prieteni.

-- Am multe pasiuni care imi completeaza viata, calatoriile cu familia si timpul petrecut cu prietenii apropiati. Sunt foarte norocoasa sa am prieteni apropiati din comunitatea mea. De obicei plecam in calatorii scurte, pentru 3 zile, insa nu sunt un fan al vacantelor lungi.

Sunt un fan al mancarii sanatoase si am grija sa mananc alimente proaspete in fiecare zi. Gatesc din cand in cand insa doar mancaruri rapide…sunt expert la prajituri in 5 minute. Referitor la branduri – nu sunt genul de persoana care sa promoveze branduri dar apreciez calitatea pe care majoritatea brandurilor o implica. Sunt un mare fan al pantofilor si gentilor, in special Prada si Fendi. Imi plac de asemenea produsele cosmetice de calitate – este un aspect important pentru mine si investesc in ele – in ultimul timp am descorperit Makiage, un produs profesionist pe care il folosesc foarte des. Masinilor nu le dau foarte multa importanta si nu am o masina de vis. Conduc un Porshe Cayenne si este exact ceea ce imi trebuie.

-- Si daca tot am vorbit despre solutii de business, ce parere aveti despre viitorul presei on-line? Unde se va situa in raportul cu printul? Ce loc acordati revistelor on-line de business si lifestyle, asa cum este Glare?

-- Eu vad viitorul pe internet, tot tot ceea ce folosim fizic va fi disponibil online. Exista si un beneficiu pentru editia print a unei reviste pentru femei pe care o poti citi in pat sau oriunde altundeva. Pe de alta parte, cu un Apple Ipad poti face acelasi lucru. Ador revistele de lifestyle si cele pentru femei. Cand le citesc ma distrag de la probleme si imi creez un mediu linistit in care imi pot explora feminitatea si ma pot gandi la oportunitatile vietii, la calatorii si multe altele.


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi