Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Business

Ghidul afacerilor: Am un produs nou. Ce fac cu el? - Despre planificarea unui business si publicitate cu Claudiu Florea, de la firma Wunderkid, Iasi

"Toti cei care īmi cer sprijinul la un start-up sau o afacere deja existenta trebuie sa raspunda la o prima īntrebare, esentiala: De ce? De ce vrei sa faci produsul X ori sa deschizi afacerea Y?" – Claudiu Florea, managind partner Wunderkid Iasi

Nu mai este demult o noutate ca publicitatea ocupa un loc important īn orice afacere, iar cine a īnteles acest lucru vede deja si rezultatele. Problema este modul īn care īntelegem publicitatea si rolul ei īn lansarea sau mentinerea pe piata a unui produs nou.

Afaceri dupa ureche

Potrivit dlui Claudiu Florea, de la firma Wunderkid din Iasi, clientii de publicitate se īmpart īn doua categorii: companiile mari, care considera elementul ca un business integrat īn planul de afaceri si aloca anual bugete pentru acest segment. Au o strategie coerenta, fac studii de piata, cer mereu feed-back de la consumatori si se pliaza pe cerere, pe nevoile oamenilor. Acest comportament corect aduce si beneficii, masurate īn profitul firmei. "Exista si o a doua categorie, cea a clientilor īntāmplatori, deloc putini la Iasi si, daca vreti, īn toata zona Moldovei. Pentru ei, publicitatea este o chestiune de moment. Vor sa faca publicului cunoscut produsul sau serviciul lor si cam atāt. De fapt, vor sa publice un anunt, indiferent de ce forma aleg ori de canal. Nu au o strategie, nu vor sa li se faca o astfel de strategie, nu urmaresc rezultate pe termen lung, nu au bugete permanente, indiferent de valoarea lor, pentru o astfel de actiune. Din punctul meu de vedere, este o pierdere de bani din partea lor. Problema este ca nici nu īnteleg acest lucru si asteapta rezultate imediate. Oricāt le explic, totuna le este. Acesti clienti ocupa cam 80 la suta din piata locala", a estimat Claudiu Florea.

Cine pierde si cine cāstiga printr-o astfel de atitudine? La o prima vedere am fi tentati sa spunem ca firma care lanseaza produsul, dar nu este asa. De pierdut, pierdem cu totii, clienti si ofertanti deopotriva. De ce? Raspunsul este simplu: consumatorii nu pot ajunge la produsul sau serviciul oferit, iar daca ajung, poate nu sunt cei carora le este adresat, iar firma nu īsi finalizeaza demersul economic, adica nu reuseste sa vānda. Atitudinea este explicata de Claudiu Florea prin deficit īn planificarea business-ului. "Indiferent de ceea ce īti propui sa faci, fie sa deschizi o afacere, fie sa mergi īntr-o vacanta ori sa-ti cauti un nou loc de munca, totul īncepe cu un plan. Trebuie sa stii de unde pleci si unde vrei sa ajungi. Fireste, fiecare etapa trebuie masurata, ca sa poti sti ca ai facut lucrurile corect si ai ajuns acolo unde ti-ai propus. Multe firme nu au o lista de obiective, nu stiu ce vor, de fapt. Nestiind ce vor, nu planifica bugete, nu fac scheme de lucru, nu canalizeaza energiile acolo unde trebuie, iar rezultatele dezastruoase sunt previzibile īnca de la start", a atras atentia administratorul Wunderkid.

De ce?

Asadar, publicitatea poate fi total ineficienta sau chiar un dezavantaj pentru un business pozitionat gresit sau īn declin. Si atunci, trebuie sa fim atenti la planificare. "Toti cei care īmi cer sprijinul la un start-up sau o afacere deja existenta trebuie sa raspunda la o prima īntrebare, esentiala: De ce? De ce vrei sa faci produsul X ori sa deschizi afacerea Y? Dupa ce am lamurit acest lucru, trecem la pasul urmator. Pentru cine? Cui te adresezi? Trebuie sa stii care va fi potentialul public pentru ca exista riscul ca vānzarile sa nu se miste din loc. Īn toate manualele, aceasta etapa se cheama Stabilirea publicului-tinta. Fiecare produs are cumparatorii lui si trebuie sa fim foarte atenti atunci cānd īi alegem. Īn ultimii ani, consumatorii si-au schimbat atitudinea. Supusi unei supraexpuneri, ei aplica filtre psihologice pentru orice li se ofera, iar noi trebuie sa stim foarte bine acest lucru. Altfel, vom pierde resurse, dintre care singura neregenerabila este timpul", a punctat Claudiu Florea.

Pāna īn acest moment stim de ce vrem sa realizam un anumit bun, stim cui sa ne adresam, dar cum procedam mai departe? "Aici intervine publicitatea. Dupa ce m-am edificat asupra etapelor anterioare, trebuie ales cu grija canalul prin care mesajele despre produs vor ajunge la cumparator. Deja vorbim despre copywritting, despre canale media, despre publicitate indoor sau outdoor. Totul trebuie facut cu atentie fiindca omiterea unui detaliu, nesemnificativ la o prima vedere, poate atrage un esec financiar. Lucrurile par relativ simple, īnsa nu este chiar asa. Totul pleaca de la atitudine. Cel care vine la tine sa īi faci publicitate unui produs nu te priveste ca pe un partener, ci ca pe un angajat, platit sa-i oferi un anumit serviciu. Multi nu asculta sfaturile mele, nu vor sa īnvete si constata ca nu au rezultate. Se mai īntāmpla si asa, dar exista solutii pentru relansarea unui business aflat īn suferinta. Se poate repara o greseala, fireste, dar trebuie sa vrei sa faci acest lucru, sa stii cum, iar daca nu stii cum, sa-l asculti pe cel ce stie. Asta le spun si studentilor care vin īn internship la Wunderkid".

Fiti curiosi!

Primul sfat pe care īl primesc tinerii care vor sa se specializeze īn publicitate este sa fie curiosi, sa citeasca si sa acumuleze cāt mai multe informatii. "Altfel nu ai cum sa evoluezi. Ca īn toate domeniile, creativitatea este foarte importanta īn publicitate. Nu poti fi creativ daca nu esti curios, daca nu pui īntrebari, daca nu vii cu solutii. Ei trebuie sa īnvete sa comunice fiindca daca nu comunici dispari de pe piata, indiferent ca este vorba despre business ori brand personal. Apoi, trebuie sa īnvete sa iasa din anonimat, sa se diferentieze, sa creeze ei īnsasi lucruri care sa-i faca pe ceilalti curiosi", a conchis Claudiu Florea, nu īnainte de a atrage atentia asupra ingredientelor esentiale ale unei afaceri de succes -- "Marketing si Inovatie".


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi