Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Business - Filosofia afacerilor

"Succesul este doar o chestie de planificare riguroasa si evaluare, urmata de perioade de ajustare si imbunatatire" - dialog cu dl Bogdan Suchar, coordonatorul de marketing al diviziei Solutii IT&C din cadrul firmei Quartz Matrix Iasi

"Spatiul privat trebuie sa creasca pentru a forma idei noi si pentru a sustine viziunea noastra de a creste responsabil", spune dl Bogdan Suchar, coordonatorul de marketing al diviziei Solutii IT&C din cadrul firmei Quartz Matrix din Iasi. Impreuna cu domnia sa am incercat sa oferim cititorilor cateva definii ale marketingului, fara de care orice afacere este doar un vis. "Marketingul inseamna «a convinge», este "o lupta pentru supravietuirea unei idei, mai bune".
quartz matrix

-- Dle Suchar, ce este un marketer? Ce este marketingul?

-- Cred ca mai bine am incepe prin a spune ce NU este marketing astazi. Insa fiind primul interviu pentru Glare, am sa evit formula «NU». Marketing inseamna orice fel de comunicare, care are ca scop schimbarea unei perceptii, declansarea unui comportament nou sau urmarirea unor reactii. Fie ca este vorba despre comunicarea de business cu un public tinta, care consuma produsele companiei, discutia intre doi parteneri de masa care schimba opinii si incearca sa convinga, hotararea unei locatii pentru vacanta de vara sau diferentele intre generatii, care "acuza" si argumenteaza. totul este o forma de marketing, de inarmare pana in panzele albe cu ceea ce inseamna putere de convingere. Deci, cred ca raspunsul potrivit este ca marketingul inseamna "a convinge". Prin aceasta optica, un marketer este un bun comunicator si un fin psiholog, care in sfera afacerilor stie sa promoveze ideile sale prioritar fata de concurenti. In ultima instanta, marketingul ca profesie este capacitatea de a anticipa miscarile pietei si a propune idei noi, in acord cu viziunea consumatorilor, care din interactiunea cu o companie vor simti satisfactia consumului. Suna simplu, nu?

-- Despre marketing s-a vorbit tot mai mult in ultimii 20 de ani. De fapt, el exista de mii de ani...

-- ...Si a crescut exponential in ultimii 20-30 de ani ca urmare a dorintei firmelor de a pastra si mentine un loc special, unic, in mintea consumatorilor lor, intr-o perioada in care alte 20-30 de companii similare incercau acelasi lucru. Concurenta din ultimii ani nu a facut decat sa schimbe regulile de guvernare, ale jocului. Consumatorii au pregatit terenul, iar firmele s-au conformat unui nou «trend»: MARKETING profesionist. Pana la urma, este o lupta pentru supravietuirea unei idei, mai bune! In aceeasi directie exista marketingul si de mii de ani. Privit ca o lupta pentru supravietuire, oamenii l-au folosit pentru a-si procura alte bunuri utile, pentru a promova o schimbare la nivel societal sau pentru a "manipula" masele, lucru despre care se tot vorbeste in marketing - o stigmata a raului pe care il produce. Trebuie sa intelegem ca suntem bombardati activ cu peste 2.000 de mesaje pe minut, de marketing sau nu. In aceasta aglomeratie de ganduri, cele care rezista sunt cele pentru care echipe intregi de creatie, planificare si strategie se lupta, pentru a le expune unui public cat mai variat.

-- Cind vine vorba despre marketing, din automatism jurnalistic probabil ca sunteti intrebati ce loc ocupa intr-o afacere. Eu am sa va intreb ce este o afacere fara marketing?

-- E ca moara de vant fara vant... Daca revenim asupra a ceea ce am mentionat anterior, putem sa ne dam seama ca fara marketing e ca si cum ai incerca de unul singur sa supravietuiesti. Cred ca prin exceptie se poate! Este nevoie insa de un suport activ pentru a impulsiona piata, pentru a-i acorda exact ce are nevoie si a lua pulsul constant al interactiunilor cu clientii, lucru inteligent in mediul de business actual. O abordare gen marketing este vitala pentru succesul unei firma, oricat de mica ar fi. Aici trebuie sa facem distinctia intre "a face marketing" si a avea un department de marketing specializat, in cadrul firmei sau externalizat. Consider ca diferenta majora este "viziunea" de a aborda piata si consumatorii. Firmele mici nu au nevoie de oameni de marketing pentru ca inertia cu care opereaza le da directia necesara obtinerii de profit. Odata cu cresterea volumului de activitate si a orientarii de piata, nevoia unui department de marketing se simte acut. Companiile care cred ca marketingul nu este util intr-o firma (si care, din pacate, sunt in numar foarte mare pe piata romaneasca) vor avea de pierdut pe termen lung, din cauza plafonarii portofoliului de produse si a pietelor de clienti, care firesc, evoleaza. Marketing-ul trebuie sa se calibreze la aceste schimbari si sa fie acolo, in mintea consumatorilor. Finalitatea tuturor acestor activitati este satisfactia clientilor tai.

-- De fapt, marketingul este prezent in orice domeniu. Cum ati defini marketingul personal?

-- In acest domeniu nu exista definitii si nici retete care sa iti asigure succesul, de accea sa incercam sa evitam definitiile, pentru ca putem ajunge foarte usor in capcana "stiu foarte multe, dar nu poate fi adaptat consumatorului final". Marketingul personal inseamna sa stii sa te vinzi, in ultima instanta. Bineinteles, acest lucru trebuie bine inteles, din perspectiva unei imagini proiectate de sine care este este placuta in societate. Altfel spus, o persoana carismatica, actuala, in tendinte, cu o inteligenta psihologica fina cred ca poate fi rezultatul unei strategii de marketing personal. Evident, nu toata lumea face asocieri sau planuri de a-si vinde imaginea sau cunostintele acumulate, insa la interviuri, accentul cade din ce in ce mai mult pe capacitatea unui recrut de a se valorifica si de a-si utiliza instrumentele de marketing pe care le are in maneca: cunostinte solide intr-un domeniu de interes, tehnici de argumentare a alternativelor, discurs persuasiv, branding personal, eticheta.

-- Ce este un buget de marketing? Este obligatoriu pentru orice firma? Ce se intimpla in lipsa lui?

-- Toate investitiile realizate in cercetarea de piata, politicile de produs si pret, tehnicile promotionale si imaginea proiectata a unei companii fac parte dintr-un buget de marketing. Experimental, este masura care iti spune daca eforturile tale de a vinde au succesul asteptat. El trebuie sa existe in orice organizatie, ca un standard al activitatilor generale. Din acest motiv el trebuie urmarit si revizuit periodic, pentru a arata efectele unei promovari reusite. Fara un buget de marketing planificat, firmele nu isi vor putea ajusta activitatile spre scopul comun de a obtine profit, deci si o satisfactie a eforturilor depuse. Bugetul de marketing este si o arma puternica de autoevaluare pentru mine, comparata cu rezultatele de vanzari. Un buget realist si corect de marketing trebuie sa dea o acceleratie vanzarilor si sa pozitioneze solid firma in mintea consumatorilor. Ca efect, se creaza un sentiment de incredere din partea clientilor, ceea ce este echivalent cu "a avea success pe o piata".

-- Direct marketing, interactive marketing, mobile marketing, telemarketing. Care ar fi, ordinea acestor subdomenii in opinia dvs si cum ajuta ele o firma?

-- Din punctul meu de vedere, cel asociat unui marketing business-to-business pentru o companie din domeniul tehnologiei, relatia apropiata firma-client este prioritara. Singura valoare pe care o percep clientii este tocmai rezultatul acestei interactiuni speciale. Voi miza, prin urmare, pe marketingul one-to-one, in care fiecare client beneficiaza de o atentie sporita din partea unei organizatii. Presupun ca aici sta succesul firmelor europene sau americane, din punctul de vedere al experientei care o impart cu fanii lor, adica clientii. Formele de marketing care sunt enuntate anterior fac parte oarecum din aceasta orientare de marketing. Constrans, voi alege deci marketingul interactiv si mobile marketingul pe primul loc, urmat de telemarketing si marketingul direct.

-- S-a tot vorbit de mixul de marketing? Care este reteta perfecta?

-- Cum ziceam anterior, nu exista retete si nici nu mai merita mentionata utopia perfectiunii, mai ales intr-un domeniu precum marketingul. Putem observa totusi o serie de transformari in mixul traditional, din care reiese schimbarea de atitudine operata la nivelul companiilor in aceasta perioada "de criza", care se concentreaza mai mult asupra perspectivei clientului decat asupra intereselor proprii. Cred ca momentan, important este sa acorzi clientilor ce au nevoie, sa maximizezi experienta pe care acestia o au cu brandul tau si sa-i asculti activ pentru a ajusta oricand este nevoie elementele mixului de marketing.

-- Marketing=vinzari. Este corect?

-- Dilema business-ului. De fapt o pseudo-dilema, intrucat nu este inteles exact rolul marketingului, acela de a fi un suport pentru vanzari in indeplinirea obiectivelor si de a crea instrumentele de lucru utile acestora. Marketingul trebuie sa preia analiza si intelegerea pietei, elaborarea propunerilor de valoare catre client, determinarea strategiilor de combatere a concurentei si cresterii cotei de piata, precum si fidelizarea clientilor. Suna foarte bine, insa tot marketingul trebuie sa isi dezvolte competentele privind monitorizarea si analiza ciclului de vanzare si evaluarea instrumentelor de suport vanzare prin prisma eficientei lor directe. In aceeasi idee, el dezvolta activitatile de alimentare a canalului de vanzare cu potentiali clienti prin metode specifice. La finalul acestor etape marketerul adevarat trebuie sa evalueze eficienta activitatilor sale prin urmarirea permanenta a mentinerii unui flux constant de clienti care sa asigure obiectivele de vanzari si predictibilitatea rezultatelor de afaceri. Altfel spus, marketingul ajuta vanzarile sa isi indeplineasca obiectivele, fara insa a-si suprapune sferele de activitate.

-- Cum a afectat recesiunea financiar marketingul?

-- In recesiune, activitatile de marketing trebuie sa creasca exponential, pentru o dinamica pozitiva a firmei pe piata, lucru care genereaza incredere pentru consumatori. Problematica este abordarea managerilor, care considera ca trebuie reduse bugetele de marketing, in masura in care ele inseamna pentru ei doar imagine, materiale promotionale si multi bani care nu au intoarcere imediata. In aceeasi idee, orice "cheltuiala" trebuie eliminata, pentru un control mai bun al costurilor. Am subliniat "cheltuiala" pentru a evidentia aceasta optica, in care marketingul face doar cheltuieli (nu investitii, cum este de fapt corect), fara a aduce inapoi o valoare concreta, tangibila, corelata cu vanzarile. Putem sesiza imediat ca problema multor manageri este exercitarea functiei de control si evaluare a marketingului, care se face doar de dragul renumelui sau. Consider deci ca aceasta perioada agitata nu trebuie sa fie decat un generator de marketing si un motor al cautarii altor modalitati de a ajunge la clienti, care si-au schimbat dramatic comportamentul de consum si sunt mult mai atenti la banii lor. Pentru Quartz Matrix, criza a insemnat o regandire a activitatilor de marketing si o orientare client generatoare de valoare, cu focus pe pastrarea relatiei cu clientii de TOP. Din punct de vedere financiar, bugetul a fost largit, pentru a permite o mai buna flexibilitate a comunicarii cu piata.

-- Care ar fi sugestiile dvs pentru marketeri?

-- Cred ca viitorii marketeri nu inteleg ceva esential. Intr-adevar, marketingul este mediul in care creativitatea si imaginatia se intalnesc pentru a dezvolta idei noi si pentru a face posibile visuri. Nimic insa din toate acestea nu ar fi posibile fara multa munca, planificare riguroasa si ceea ce numesc eu "matematica de business". Experienta joaca de asemenea un rol crucial, pentru ca schimba total intelesul celor invatate in scoala. Aceste actiuni sunt derulate cu scopul de a obtine profit, nu din pura placere a firmelor de a "experimenta" proiecte creative. Personal, am 5 idei de business in medie pe zi, care daca ar fi aplicate, macar partial, ar transforma mediul in care lucrez, marketingul pe care il desfasor sau relatiile personale. Am constatat ca nu voi putea aborda decat doua maxim, din cauza timpului, a altor prioritati sau a faptului ca, lucrand cu oamenii, nu voi putea impartasi aceleasi idei si celorlalti. Asa ca sfatul meu este sa aveti capacitatea de a va vedea toate ideile implinite. Credeti in ele si planificati-le astfel incat sa le puteti vedea "jucate pe scena" impreuna cu celelalte.

-- In opinia dvs, ce loc ocupa spatiul privat in economia romaneasca? Dar a Iasului?

-- Firesc ar fi ca spatiul privat sa beneficieze de o serie de avantaje intr-o economie sanatoasa si condusa inteligent. Cred ca nu este cazul sa intervin in a explica pozitia autohtona in acest domeniu, intrucat lucrurile sunt "simple". Cel mai important generator de resurse pentru consumatori a ajuns sa fie un Atlas, pe umerii caruia se sprijina toata incompetenta manageriala a "liderilor" nostri. La nivel local, lucrurile sunt asemanatoare, evident la un nivel proportional.

-- De ce ar fi nevoie ca spatiul privat sa-si mareasca arealul?

-- Consider totusi ca lucrurile se vor schimba in acest domeniu. Am toata increderea ca printr-o munca sustinuta, a unei colectivitati care s-a saturat sa sprijine erori de judecata grave, orientarea Iasului va fi catre a crea VALOARE pentru locuitori. Daca am aplica aceleasi principii de marketing in gestionarea unui areal geografic, am percepe altfel imbunatarile si am ajunge la performanta. Spatiul privat trebuie sa creasca pentru a forma idei noi si pentru a sustine viziunea noastra de a creste responsabil.

-- Quartz Matrix este un nume cunoscut de multi ani. Cum s-a pastrat si cum a reusit sa aiba succes? Exista o formula secreta pentru pozitionarea corecta pe piata?

-- Quartz Matrix este sustinut de experienta acumulata pe piata de 16 ani, ca lider in furnizarea de solutii tehnologice in regiunea Moldovei. Renumele format se datoreaza profesionalismului unei echipe solide de specialisti, care s-au format in spiritul unui business sanatos si performant. Din punctul de vedere al marketingului, toate proiectele desfasurate au avut ca scop crearea si pastrarea increderii clientilor in Quartz Matrix. Am reusit in acesti ani sa dezvoltam portofolii de client TOP, care ne recomanda si ne sustin, lucru care a insemnat pentru noi pozitionarea pe locul 4 in topul companiilor de IT din Romania. Crearea unei retele de client multumiti este adevarata provocare, care trebuie onorata. Succesul este doar o chestie de planificare riguroasa si evaluare, urmata de perioade de ajustare si imbunatatire. Pas cu pas, am devenit un pol de competenta tehnologica recunoscuta in zona IT, comunicatii si solutii tehnologice. Din punctul meu de vedere, "secretul" in pozitionare sta in profesionalism si feedback. Profesionalismul inseamna sa ai competenta necesara de a derula proiecte competitive, sa ai satisfactia lucrului bine facut si sa iti respecti promisiunile facute. Feedback-ul inseamna comunicarea continua indreptata spre client, cu scopul de a-i anticipa nevoile si de a-l ajuta onest. In acest fel, ambii parteneri de afaceri au de castigat, intrucat creeaza avantaje competitive reciproce, care sustin cresterea pe piata.

-- Ati sprijinit Festivalul de Moda de la Iasi. Va veti implica si in alte campanii? Cum credeti ca poate ajuta o firma campaniile derulate in sprijinul comunitatii? Quartz Matrix are in plan evenimente sociale, actiuni dedicate comunitatii iesene?

-- Mesajul pe care am vrut sa il comunicam si cu ocazia Romanian Fashion Week este ca sustinem activ proiectele cultural-artistice romanesti. Credem cu tarie ca sprijinind initiativele regionale sau nationale putem dezvolta mediul romanesc de inovatie si creativitate. Pentru Quartz Matrix, RFW a fost si o provocare de ordin tehnic, deoarece echipamentele instalate au fost de ultima generatie si au solicitat o echipa interna de competenta tehnica a 11 ingineri specializati in comunicatii unificate. Am fost onorati de solicitarea inaintata de catre Board-ul RFW, bazata pe calitatea proiectelor desfasurate de echipa noastra, motiv pentru care vom sprijini si editia cu numarul XIII. Ne orientam constant si spre alte proiecte mai mici, care aduc valoare si creeaza valoare pentru NOI, iesenii, cum ar fi "Bizariada Citadina", lansarea filmului "Daca vreau sa fluier, fluier", "SuPORTing" sau sprijinirea tinerilor din Universitati. Campaniile de CSR (Corporate Social Responsibility) arata, contrar majoritatii parerilor, legatura stabilita intre managerii companiilor cu pulsul si savoarea orasului, cu valorile pe care le promoveaza acesta si cu ambitiile de dezvoltare a mediului de business in care s-au format. Toate acestea se suprapun, de fapt si viziunii Quartz Matrix, de a dezvolta servicii si solutii proprii pentru valorificarea superioara a capitalului uman prin solutii cu valoare adaugata ridicata.


1

Comentarii:2


1# Scris de

marc

in data de:

01/07/2010 14:57

faine ideile! chiar ca e tanar pentru experienta pe care o are


2# Scris de

cory

in data de:

01/07/2010 06:00

tinar sefu'


Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi