Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Comunicare si PR

Cum sa scrii planul unei campanii de comunicare

In ultimii 20 ani, si in Romania s-a vorbit foarte mult despre Comunicare si PR. Au inceput sa se traduca multe carti de specialitate, s-au infiintat facultati, s-au deschis seminarii si ateliere de lucru. Considerata o componenta importanta in dezvoltarea fiecarei persoane, comunicarea este practic stiinta de a face schimb, schimb vazut nu neaparat din perspectiva materiala. Oamenii fac schimb de idei , de sentimente, de pareri, deci comunica. Aceasta este si ideea de la care au plecat redactorii Glare atunci cind au propus deschiderea unei rubrici pe site, intitulata Comunicare si PR. Toti cei carora le pace sa comunice sau vor sa afle mai multe despre acest domeniu sunt asteptati sa se alatura echipei Glare. Articolele dvs sint asteptate pe adresa redactie@glaremagazine.ro. Cortina a fost ridicata pentru dna Dora Morhan, cadru didactic asociat la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi.
dora morhan

Acest articol este pentru oamenii carora le plac hartile... ele nu iti spun unde sa mergi, te ajuta in schimb sa explorezi posibilitatile. El te va ghida prin numeroase puncte de decizie si optiuni pentru elaborarea unui plan strategic de PR.

Calatorie placuta!

Un plan strategic de comunicare este fundamentul oricarei campanii de PR. Folosit corect el te ajuta sa faci alegeri, sa selectezi alternative, dar in primul rind sa gindesti strategic... sa planifici. si cum planul presupune multe etape, am ales 10 pasi care iti vor usura munca pentru realizarea unei campanii de succes.

1.Defineste problema/ situatia

Fie ca este vorba de o criza, de lansarea unui nou produs sau de lipsa vizibilitatii media, definirea corecta a problemei cu care se confrunta organizatia este esentiala in elaborarea planului de comunicare.

2.Fa o analiza a organizatiei

Cunoasterea mediului extern si intern este vitala in elaborarea unei campanii de relatii publice. Analiza PESTEL (politica, economica, tehnologica, sociala, de mediu, legala) si SWOT ( puncte forte, puncte slabe, oportunitati si amenintari) sunt usor de folosit si te ajuta sa stabilesti contextul real al campaniei pe care o vei desfasura.

3. Identifica publicurile

Publicurile sunt grupurile de oameni care au sau pot avea o relatie cu organizatia ta. Ele pot fi segmentate ca fiind favorabile, oponente, principale, secundare, active, pasive etc. Fiecare dintre aceste publicuri trebuie analizat cu atentie pentru a putea stabili o relatie cit mai buna cu ele si a putea comunica mesajul cit mai eficient.

4. Stabileste obiective

Definirea corecta a problemei poate simplifica mult fixarea de obiective. Acestea trebuie sa fie SMART (specifice, masurabile, realizabile, realiste, time-based). Informarea, cresterea gradului de constientizare, schimbarea sau mentinerea atitudinile si opiniile, dar si incurajarea comportamentelor specifice, sunt obiective des stabilite in campaniile de PR.

5. Alege tipul de strategie

Poti selecta fie strategii de actiune: performanta organizationala, evenimente speciale, sponsorizari, filantropie strategica, aliante, coalitii fie strategii de comunicare: publicitatea (nu advertising), informatii generatoare de stiri si transparenta. O alta posibila stategie este inactivitatea organizationala, lipsa oricarei comunicari sau interactiuni cu publicul. Aceasta ultima strategie e folosita cu precadere cind organizatia are o reputatie proasta sau se confrunta cu o criza si nu e recomandata in alte situatii.

6. Foloseste mesaje adecvate

Cine ar trebui sa prezinte mesajul? Prin ce surse ar trebui transmis astfel incit sa ajunga la publicul tinta? Ce ton si stil ar trebui sa aiba ? Ce cuvinte ar trebui folosite? Ce simboluri? Acestea sunt citeva din intrebarile la care va trebui sa raspunzi cind iti structurezi mesajul pentru diversele publicuri.

7. Atentie la tactici !

Ele sunt metodele folosite pentru a implementa strategia, elementele vizibile ale unui plan de comunicare. Din multitudinea lor (conferinte de presa, sponsorizari, donatii, brosuri, comunicate de presa, rapoarte de activitate, site-uri, media sociala, new media, voluntariat, vizite in organizatie, lobby, concerte, expozitii, festivaluri, dineuri, competitii sportiveetc.) trebuie alese cele care se incadreaza in rama strategiei stabilite

8. Stabileste termenele

Un calendar al tacticilor trebuie sa mentioneze data inceperii, frecventa cu care acestea se vor desfasura si data de final. Acestea sunt elemente ce trebuie detaliate pentru a nu scapa lucrurile de sub control prin suprapunerea sau omisia unor activitati importante.

9. Calculeaza bugetul

Cum banii sunt eterna problema a oricarui departament de PR, un buget riguros care sa includa cheltuieli de personal, materiale (brosuri, bannere etc), costuri media, echipament si itemii administrative (telefon, transport) trebuie stabilit de la inceput pentru a avea o imagine realista asupra costurilor.

10. Evalueaza

In acesta etapa iti vei da seama daca obiectivele au fost realiste si daca tacticile au fost alese corect. E momentul sa evaluezi planul, implemetarea sa si impactul, daca obiectivele au fost sau nu atinse . La final, trage invataminte din ce a mers bine, ce putea sa mearga mai bine si nu uita sa savurezi succesul !

Pe data viitoare,

Dora Morhan


1 2

Comentarii:4


1# Scris de

nicu

in data de:

24/06/2010 11:21

"... daca nu te afli la evaluare? Adica este si posibilitatea sa i fi dat in bara rau de tot..." care este adresa de mail a dvs?


2# Scris de

Dora Morhan

in data de:

23/06/2010 05:41

Nicu, oricine poate da gres, intr-un stadiu al planului. Daca nu te afli la evaluare atunci, cu efort si creativitate poti sa recroiesti totul si culmea, sa ma ai si surpriza ca iese bine. Daca ai un caz specific pe care doresti sa-l discutam te rog sa imi dai un mail si il vom diseca pe larg in sectiunea comunicare.


3# Scris de

nicu

in data de:

22/06/2010 13:01

Da' ce faci cind dai gresh? Cind vezi ca trebuie sa o iei de la capat? Lasi totul balta sau cirpeshti?


Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi