Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Comunicare si PR

Despre evenimente - o perspectiva fotografica: dialog cu Vlad Ciubotariu, un pasionat al artelor fotografice

"Poti fi un simplu fotograf care relateaza pasiv de la fata locului sau poti fi dinamic influentand participantii in bine. Te poti implica oferind o stare de bine si realizand o imagine cat mai originala si corecta din punct de vedere tehnic, ajuti la o buna vizualizare a evenimentului la care ai participat" – Vlad Ciubotariu.
vlad ciubotariu

-- Pentru cei care inca nu va cunosc, o mica introducere. Cine e Vlad Ciubotariu?

-- Sunt un tip dinamic, care iubeste actiunea si uraste rutina. Sunt un om liber si ma comport ca atare. Nascut in Bacau in iarna anului 1985, am stat acasa pana la terminarea liceului, cu specializarea de tehnician in telecomunicatii. In clasa a X-a, adica prin anul 2002, am avut prima afacere care a ajuns in scurt timp un succes. Faceam CD-uri pentru trei licee si doua cartiere. In paralel, cochetam si cu doua posturi de radio. Apoi am dat admitere la Facultatea de Electronica si Telecomunicatii, in Iasi, si-am inceput sa fac printuri si copieri, tehnoredactari si machete de afise pentru diverse evenimente. Dupa un an, am schimbat facultatea, dar am continuat sa duc la extrem afacerea cu centrul de copieri. A mers excelent. In acelasi timp, am inceput sa culeg amintiri de peste tot cu aparatele foto de tip rangefinder si ulterior SLR mecanice, rusesti, vechi si deci PE FILM. Mi-a facut placere foarte mare, samanta fotografiei in sufletul meu fiind sadita de mama cu care pozam multe peisaje chiar din copilarie. In viata mea am cunoscut foarte multi oameni, dar cu cativa dintre ei am simtit o legatura speciala. Ne-am imprietenit si suntem ca fratii. Ne ajutam si sa ne cufundam in pasiunile pe care le aveam si chiar coincideau.

In 2008 am reusit sa am si cateva expozitii foto in Iasi, atat personale, cat si colective. Activitatea foto o desfasuram cu tot mai multa ardoare fiind mereu cu aparatul dupa mine si implicandu-ma in tot felul de actiuni. Cu timpul au inceput sa apara meritele, fiind premiat/mentionat in cateva concursuri la care mi-am facut timp sa particip, fotografii de-ale mele fiind chiar selectate pentru albume foto publicate in SUA. Comenzile pentru evenimente au inceput sa apara in numar mai mare si sa fie remunerate mai bine.

-- Cu cine colaborati?

-- Am colaboratori din toate sferele si le multumesc pentru bunavointa, unii chiar venind cu idei productive pentru mine, care au puiit in bine. Lucian Obreja cu agentia lui de modele IMC Models, BoConcept, cluburi precum Office Lounge, Verve Caffe, Dublin, Cafe26, noul Clubul Presei, Club Skye, 12 Hours Dance Marathon si altele, imi mai vin si multe promotii din toate partile, atat din Iasi cat si de la Bucuresti. In excursiile mele am mai colaborat si cu diverse locatii din Cluj, Pitesti, Mamaia, Bacau, care intamplator mi-e orasul natal insa de vreo 6 ani trec prin el mai mult ca si turist. Au fost in special cluburi, dar si terase, baruri si puburi carora le-am putut executa fotografie publicitara. Sunt foarte multi artisti atat din Iasi cat si din Transilvania pe care ii sustin si ne ajutam reciproc. SeanJayDee, Canaf, Excentric Blues Band, Vespera, All One, She-Wolf, Band for Rent, Keep Away, Stereofeelings si acestia sunt doar cativa de care-mi aduc aminte vorbind cu dumneavoastra.

Cum era sa uit tocmai pe oamenii mei de baza, prietenii Taradaciuc.com drept grafician, Adrian Aghinitei (ScriptyWeb.com), Tudor Lala – un profesionist desavarsit in electronica, alaturi de care improvizam tot felul de scule si repara absolut orice, Gabriela Nagacevschi, make-up artist si consilierul meu de PR, care mi-a propus sa am mai multa grija de imaginea mea intrucat traim intr-o lume careia ii pasa, fiind materialista, desi mie mai putin, caracterizandu-ma drept o fire LI-BE-RA ! Voi continua sa ii sustin, si sa-i rasplatesc cumva pentru binele pe care mi-l face fiecare.

-- Cum poate un fotograf imbunatati o actiune de PR? Care e valoare adaugata pe care o aduce?

-- Pot spune in felul urmator. Mereu este mai greu la inceput. Insa in ziua de azi audio-vizualul face orice produs mai atragator, mai vandabil. Interesant este ca nu toata lumea intelege asta, insa cei care au inteles-o ajung mai bine, mai departe. Este foarte bine, din punctul meu de vedere, si incerc sa fiu cat mai obiectiv, ca atunci cand ai un eveniment monden sa ajuti ca acesta sa fie cat mai vizibil. Asa cum editezi afise, anunti la radio, TV, pe siteuri si pe bloguri, la fel acel eveniment poate aduce publicitate organizatorului chiar si dupa ce el s-a terminat. CUM? Prin angajarea unui fotograf/cameraman care sa se asigure ca participantii raman cu amintiri. Un om de media, fie el si ziarist care VORBESTE, si cu atat mai mult un fotograf care ARATA/ILUSTREAZA, relateaza CE, UNDE si CUM s-a intamplat. Fotografia de eveniment combina genul jurnalistic cu portretul. Ba mai mult. Poti fi un simplu fotograf care relateaza pasiv de la fata locului sau poti fi dinamic influentand participantii in bine. Te poti implica oferind o stare de bine si realizand o imagine cat mai originala si corecta din punct de vedere tehnic, ajuti la o buna vizualizare a evenimentului la care ai participat.

Evenimentul este tinut minte si mai mult: daca se intampla periodic, sau organizatorul are si altele de exemplu de la o saptamana la alta, te tine lipit de LOCATIE, ca si participant/consumator crescand popularitatea. In marketing se numeste awarness. Din punct de vedere al organizatorului, clientul se intoarce la tine din inertie, tu avand deja un permanent contact cu el, intr-un mod indirect.

-- Stiu ca esti un obisnuit al locatiilor mondene, cum ai caracteriza Iasul prin prisma evenimentelor?

-- Iasul este un oras activ. Desi suntem o zona mai saraca, in Iasi se intampla foarte multe evenimente atat iarna, dar mai ales atunci cand se incalzeste. Iasul abunda de cultura – are spectacole de teatru si de opera, lansari de carte, muzica de diverse genuri, iar din sfera vizualului foarte multa imagine prin pictura, fotografie si FILM. Sunt multi scriitori care organizeaza lecturi publice. Avem oameni foarte talentati care sunt pe metereze mereu. Pentru a deveni mai buni, au nevoie neaparata de exercitiu. Ei bine, toti acesti activisti ai artelor au nevoie de locuri in care sa-si expuna experienta. Cluburi, baruri, sali de spectacole, amfiteatre si chiar in strada. Sunt doar cateva dintre variantele posibile. Observ an de an cum odata cu venirea primaverii Iasul abunda de activitate in TOATE domeniile. Este o permanenta forfota si-un zumzait continuu. 60.000 de studenti impreuna, nemaisocotind iesenii si chiar turistii, toti participa in organizare sau doar asista ca si spectatori/consumatori.

Comparativ cu alte orase in care am mai fost, Iasul este pe metereze, desi aici se vehiculeaza finante mai putine. Reusim cu succes sa desfasuram activitati SI ALTFEL DECAT CU BANII pe care ceilalti ii au. Vorbind tot comparativ nu suntem cu nimic mai prejos.

Exista insa si elemente ciudate in comportamentul consumatorilor. S-au organizat evenimente care au dovedit intr-un an ca pot aduna multe sute de persoane intr-o sala, iar anul acesta abia daca au strans laolalta 100 de oameni desi se stie ca PUBLIC pentru respectivul gen de spectacol exista din plin. Este ciudat cum considera consumatorul ca trebuie sau nu trebuie sa (ras)plateasca prestatia unui artist. Am observat si cat de mult poate conta ORA la care incepe un eveniment, modul in care ii faci publicitate, succesul sau esecul ei, persoanele care il organizeaza, chiar si mai mult: IMPLICAREA sau NECOLABORAREA autoritatilor diferitelor institutii ale statului, care sa nu uitam ca traiesc din banii cetatenilor. Aici am atat cuvinte de lauda in anumite privinte, cat si nemultumiri cumplite fata de comportamentul anumitor neseriosi si neinteresati care ajung chiar sa scoata publicul din sala pe motive personale hilare si de nepermis. Se intampla si lucruri inadmisibile in acest oras care n-ar fi nici macar de imaginat in alte state, daramite POSIBILE.

-- Care sunt elementele unui eveniment perfect?

-- Pentru ca un eveniment sa fie de succes trebuie sa fim atenti la toate etapele ce il preceda si il definesc, dar si la cele de dupa actiune. Astfel publicitatea isi atinge publicul tinta, il cheama in numar cat mai mare, acesta isi da interesul, face efortul de a face la randul lui reclama indirecta evenimentului si de a fi atent la ceea ce inseamna el, eventuala implicare in decurgerea lui. Ulterior desfasurarii evenimentului, participantii/publicul vor ramane cu impresii, eventual le vor discuta si mai ales amintirile ii vor lega de ceea ce s-a intamplat, parerea buna pastrandu-se si starea de bine revenind de fiecare data cand sunt accesate amintirile, atat resurse psihice, cat si fizice -- poze, filme. Evenimentul perfect este si atunci cand prestatorul de servicii, organizatorul, este multumit, eventual incasarile/profitul dovedesc exact faptul ca publicul a fost receptiv si s-a simtit bine.

-- Cum vedeti lumea mondena din Iasi, ce o stimuleaza sa iasa pe terase si in cluburi?

-- Publicul teraselor din Iasi este stimulat de numele cunoscute din orice domeniu pe care il urmareste. Muzica interpretata de artisti cunoscuti in special pe piata internationala ii aduce la evenimente pe consumatorii de muzica electronica, rock sau acustic/vocala. E de observat comportamentul publicului de masa, care participa la concertele municipale… Acolo sunt oameni de toata natura, adusi in multime de simplul fapt ca se intampla ceva, iesit din comun.

Situatia sa intalneste si in cazul cluburilor. Doar ca ele fiind mai aproape de consumator isi cheama DJ, MC in functie de cerintele publicului. Vremea buna este un important factor, insa am observat ca publicul iese din case si pe timp mohorat, fie ca se anunta sau nu un eveniment special. Dorinta de a participa la orice este iesita din cotidian, ruperea de rutina de zi cu zi este importanta, asa ca fiecare eveniment este cu rapiditate inghitit, fie ca-i bun sau rau. Exista public de muzica dansanta sau de acustica-electronica pe care se poate doar vorbi sau bate pasul pe loc, cel mult. Exista public de comerciala si exista consumatori de muzica originala, noua, desteapta. Preturile practicate de locatie de asemenea sunt importante, dar nu au o pondere prea mare in alegerea locatiei/sau in trairea evenimentului. Desigur se cere o corelare a lor cu designul localului, atentia care i se acorda clientului fiind insa o pondere foarte mare. Il urci pe pereti cu muzica, il tratezi cu chelneri instruiti, care sa arate si bine, manierati, profesionisti, atunci se cunoaste si omul va plati. Altfel apare frustrarea cand vede aere si pretentii care nu sunt motivate de clasa…

Deci conteaza foarte mult servirea, iar de-aici ne putem duce cu discutia spre TERTE PARTI care ajuta la buna desfasurare a unui evenimennt de club. Se pot angaja scamatori, neomagicieni, falsi hoti, animatori care sa incalzeasca atmosfera si care sa dea tonul la dans si nu in ultimul rand fotograf, care sa dea atentie participantilor si sa-i surprinda, lasand in urma amintiri. In atributiile fotografului/cameramanului se numara si ilustrarea evenimentului cu cat mai multa exactitate, eventual facandu-l sa para si mai fain.

-- De ce lumea vine mai mult la evenimente ce au ca si cap de afis animatoatre si MC faimosi, dar fara substanta, si nu de formatii muzicale de calitate? Oare pentru ca astazi o parte consistena a lumii mondene se traduce prin ostentatie si superficialitate?

-- Raspuns indus Si corect din pacate… ne caracterizeaza, ca si popor, cel putin de la revolutie incoace, FORMA FARA FOND. Suntem, putem, dar nu facem si nu aratam. Vrem sa DOVEDIM fara sa facem efortul pentru a MERITA. Lipsa de RASPUNDERE este o alta caracteristica a noastra. Ne influenteaza foarte mult MODA care dupa cum vine, la fel trece, dar nu are un rationament. Pur si simplu impune niste legi pe care lumea majoritara le ia si nu le mai mesteca, pur si simplu aplicandu-le. De fapt asta cred ca face parte din definitia modei.

-- Ce este mai important pentru cei care va solicita fotografii? Ce isi doresc?

-- Originalitate… o imagine care sa li se potriveasca. Sunt clienti care nu stiu ce vor si ii ajut eu sa elucideze misterul ?) si sunt clienti care stiu din start ce vor iar eu numai cat aplic, ca si executant. Desigur ca si in cel de-al doilea caz fac tot posibilul sa vin cu o imbunatatire a ideii, sa-mi aduc contributia intr-un mod constructiv asupra conceptului pe care il are el.

-- Ce planuri are pentru viitor fotograful si omul Vlad Ciubotariu?

-- Am de gand sa dau mai multa atentie prietenilor, de care ma simt mai distant de cand am mai multa activitate… Am de gand sa mai cutreier muntii, intrucat asta este unul dintre elementele care-mi incarca sufletul si ma inspira. Bateriile personale se incarca in mijlocul naturii, iar faptul ca orasul ma cam tine lipit de el, ma supara si ma consuma, desi incerc sa gasesc partea frumoasa in fiecare lucru pe care-l fac.

Imi place foarte mult ca nu am o rutina, iar prietneii mei au observat deja acest lucru si-l apreciaza. Nu ma plictisesc, mereu am multa lume imprejurul meu, ma misc, alerg de colo-colo, ma odihnesc putin-spun ei, aproape destul-spun eu, am o viata dinamica si mi-am propus sa o continui in acelasi fel.

Le multumesc mult binefacatorilor si prietenilor mei, pentru suportul in special moral dar si material pe care mi-l dau. Fara voi as fi singur… Ii multumesc si lui Dumnezeu ca-mi da minte sa vad ce-i frumos in jurul meu si sa apreciez.

Mi-as mai dori MAI MULTE EXPOZITII, intrucat material exista atat de mult ca n-am ce face cu el… Mai mult timp dedicat concursurilor la care mi-e greu sa particip datorita faptului ca materialul il am in arhiva pe DVDuri, nu foarte accesibil, dar se rezolva in curand si acest aspect.

Un film de scurtmetraj pentru care trebuie sa ma deplasez in alta zona a tarii in anotimpul rece, pe care nu pot sa spun ca-l astept cu nerabdare. Va amintiti ce iarna lunga a fost, nu? Un documentar impreuna cu un producator de emisiuni din Bucuresti. Si cum deja am dezvaluit prea multe, ii las pe ceilalti care ma cunosc sa-si imagineze ce voi mai face.


1

Comentarii:1


1# Scris de

Kytan

in data de:

06/11/2010 19:39

Un om exceptional, foarte dinamic, nu te poti plictisi langa el , esti obosit? iti trece daca esti in preajma lui. A adus un plus de imagine tuturor locatiilor prin care a calcat. Un prieten adevarat din toate punctele de vedere. Este un fotograf modern, dinamic, foarte social, munceste cu zambetul pe buze, creeaza foarte mult si chiar iubeste ceea ce face.


Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi