Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Copiii nostri

Stresul bun ne ajuta sa crestem - interviu cu Adrian Timofti, profesor de istorie la Scoala Varlaam

Scoala „Varlaam Mitropolitul” este o provocare pentru orice profesor. Valorile, deschiderea catre didactica moderna si oamenii minunati asigura un cadru perfect pentru performanta si dezvoltarea armonioasa a elevilor. Excelenta, responsabilitatea, gandirea critica, iubirea si credinta sunt cele mai frumoase principii sub care se poate cladi o scoala”, spune Adrian Timofti, profesor de istorie la Gimnaziul Varlaam. Am discutat cu el despre provocare, despre stres si metodele de a-l gestiona.

- Stresul bun si stresul rau este tematica editiei cu numarul 7 a Conferintelor „Ai copil. Invata sa fii parinte”. Esti de acord cu aceasta formulare? Cand ajunge si cum ajunge un elev sa fie stresat?

- Stresul poate fi bun doar daca este asumat, daca este un efort facut pentru un scop care reprezinta o rasplata mai mare.

- Cine sunt principalii factori stresori? Familia, scoala, societatea, profesorii?

- Elevii simt stresul pentru ca nu inteleg intotdeauna de ce trebuie sa invete, de ce trebuie sa atinga anumite standarde. Uneori au dreptate atunci cand se simt stresati pentru ca sistemul de invatamant sau familia fixeaza niste tinte fara sa tina cont prea mult de nevoile si dorintele lor.

- Cum putem evita aparitia acestor tensiuni?

- Aparitia stresului ar putea fi evitata daca lucrurile care nu sunt cu adevarat importante nu ar mai fi transformate in tinte ale sistemului educational. Ar trebuie cumva prioritiza, iar elevii ar trebui sa fie convinsi ca trebuie sa lupte pentru cele importante. Evident, trebuie sa-si asume responsabilitati, sa-si forteze limitele.

- Ce facem cand lucram cu copii stresati?

-  Copiii ajung sa fie stresati de multe ori, dar situatia lor se poate imbunatati repede daca o parte din povara de pe umerii lor este luata. Nu ei sunt mereu responsabili de atingerea unor tinte. Parintii si profesorii sunt parte a acestui proces. Apoi nu toate tintele trebuie atinse, trebuie doar facuta diferenta dintre ce este si ce nu este esential.

- Ca si cadru didactic, va simtiti uneori stresat?

- Stresul nu-i ocoleste nici pe profesori, dar pentru ei este mai simplu sa-si fixeze obiectivele importante. Ei controleaza mai bine modul in care isi desfasoara activitatea. In ciuda unor constrângeri administrative, meseria de profesor ofera o mare libertate de a-ti fixa scopuri, de a-ti organiza activitatea, de a-ti construi mediul pe care ti-l doresti. Cand reusesti sa faci toate acestea, nu mai resimti stresul, munca devine placuta pentru ca stii ca te reprezinta.

- Stresul bun. Care ar fi valentele pozitive ale unei astfel de formulari?

- Efortul intens, emotia de atingere a unui tel, pasiunea istovitoare pot constitui „stresul bun”, cel care ne face sa crestem, sa dobandim cu stradanie ceea ce ne dorim. Pentru aceasta trebuie sa fie alegerea noastra si sa intelegem sensul intregului demers. Este valabil si pentru copii, si pentru adulti. O scoala in care fiecare elev este ascultat si lasat sa contribuie la stabilirea obiectivelor si metodelor de indeplinire a lor este o scoala care isi atinge adevarata menire: nu incorsetarea intr-un model, chiar daca acesta pare a fi dezirabil, ci gasirea propriului drum.


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi