Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Copiii nostri

"Urmarim doar interesul superior al copilului" - dialog cu Luminita Costache, specialist Politici Sociale in cadrul UNICEF Romania

De curand, UNICEF, in parteneriat cu Ministerul Educatiei , a lansat un program foarte interesat, dedicat celor mici. Am stat de vorba cu dna Luminita Costache despre centrele multifunctionale si despre sansele la educatie pe care trebuie sa le aiba toti copiii.

-- Va rog, prezentanti, pe scurt, programul pe care doriti sa il
implementati si la Iasi

-- Este vorba despre un centru multifunctional, amenajat in cadrul Centrului de Zi «Prichindel ». Aici, copiii beneficiaza de servicii de educatie, asistenta medicala si sociala, iar parintii lor de consiliere parentala astfel incat cei mici sa aiba sansa la un un bun start in viata.

Intr-un centru multifunctional tot personalul este format in spiritul importantei educatiei timpurii a copilului si a educatiei centrate pe copil. Spre deosebire de o cresa sau o gradinita din sistemul public, intr-un centru multifunctional spatiul este amenajat cu patru zone de interes, unde copiii pot desfasura activitati simultane in grupuri mai mici: intr-un colt pot sa construiasca, in altul sa asculte o poveste, in altul sa deseneze, iar in altul sa modeleze.

Centrele multifunctionale se adreseaza copiilor cu varste cuprinse intre doi si patru ani. Astfel, pentru a-i ajuta sa se acomodeze mai usor, in sala exista elemente de familiaritate, inclusiv o canapea care ii duce cu gandul la confortul si siguranta de acasa.

Unul dintre principiile centrului multifunctional este cel al incluziunii si solidaritatii comunitare. Astfel, intr-un asemenea centru multifunctional, invata si interactioneaza copii din diverse medii, iar pentru copiii proveniti din familii aflate in dificultate (familii monoparentale, roma sau cu venituri sub salariu minim pe economie), costurile pentru hrana sunt achitate de catre serviciile sociale.

Includerea tuturor copiilor intr-un serviciu de calitate va crea o coeziune a familiilor si o solidaritate comunitara prin obiectivul comun: “Interesul superior al copilului”.

-- In cate unitati se aplica in tara?

-- In Romania, UNICEF cu sprijinul partenerilor – Centrul pentru Educatie si Dezvoltare Profesionala Step by Step, autoritati publice si donatori, a sprijinit dezvoltarea a 14 asemenea centre multifunctionale.

-- De unde provine sursa de finantare?

-- Fondurile provin din bugetul UNICEF, dar si din donatiile unor companii precum IKEA, DP World Constanta, Carrefour, ING. De asemenea, Primariile prin Serviciul Public de Asistenta Sociala asigura plata alocatiei de hrana pentru cinci copii provenind din familii cu venituri reduse (o grupa dintr-un centru multifunctional are in total 20 de copii).

-- Ce rezultate sperati ca veti obtine?

-- Pentru a promova dezvoltarea timpurie a copilului, UNICEF a sprijinit Ministerul Educatiei in realizarea Strategiei Nationale de Educatie Timpurie. In cadrul acestei strategii, pe langa curriculumul pentru copiii intre 0-3 ani si copiii intre 3-6 ani, este inclus si modelul de operare a unui centru multifunctional.

Acest model presupune ca personalul dintr-o gradinita sa fie pregatit astfel incat sa lucreze in spiritul educatiei timpurii (acest lucru nu se intampla in cresele obisnuite unde serviciile se concentreaza pe oferirea serviciilor de ingrijire si hrana), iar copiii beneficiaza de patru centre de interes unde pot desfasura diverse activitati in grupuri mai mici (nu doar o singura activitate cum se intampla intr-o gradinita sau cresa traditionala). Mai mult, educatoarea are intalniri cu parintii pentru a-i sprijini in cresterea armonioasa si educatia copiilor.

Intr-o astfel de grupa din centrul multifunctional sunt inclusi copii care provin din medii sociale diferite, inclusiv copii cu dizabilitati usoare. Aceasta interactiune sociala timpurie intre copii cu situatii si nevoi diferite aduce mari beneficii: copiii vor fi mai toleranti si mai tarziu, iar copiii cu situatii speciale vor fi mai bine pregatiti pentru scoala si viata in general.

Rezultatele obtinute pana acum ne incurajeaza sa continuam extinderea acestui proiect in cat mai multe crese si gradinite din intreaga tara.

--  Un scurt CV pentru cititorii nostri. Cine este Luminita Costache?

-- Specialist Politici Sociale in cadrul UNICEF Romania, coordoneaza proiectele de educatie si incluziune sociala. Sociolog de profesie cu peste 20 de ani de experienta. Am lucrat in cercetare, training si consultanta, in atragerea de granturi, precum si in dezvoltarea si managementul proiectelor de educatie, sanatate si asistenta sociala. 


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi