Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Dezvoltare personala

"Nu devii copywriter, ci iti dai seama treptat ca asta ti se potriveste si ca zona asta isi sade cel mai bine" - de vorba cu Adriana Gaftoniuc si Oana Filip, doi traineri ambitiosi care au pus la punct primul curs de copywriteri din Iasi

347.602; 245.525. Nu, nu sunt numere de telefon, deci nu le cautati prefixele. Nici numere pentru Loto 6/49 nu sunt, asadar nu va incercati norocul. Dar puteti sa va provocati soarta folosindu-le daca va cautati un job de copywriter, meserie inscrisa in Nomenclatorul de joburi prin cele doua coduri. Jobul este relativ nou pe piata romaneasca si se extinde tot mai mult, are cautare, potential si aduce castiguri bune. Dar cum ajungi copywriter si mai ales unul cautat? Ne-au ajutat cu raspunsuri Adriana Gaftoniuc si Oana Filip, doi traineri ambitiosi care au pus la punct primul si cel mai tare curs de copywriteri din Iasi. Cine vrea sa invete cum sta treaba cu scrierea creativa si cui i-ar placea sa-si scrie propria reclama?

-- Curs de copywriteri, suna coool. Ce-ar putea intelege publicul, ca il invatati sa scrie reclame?

-- Publicul nostru este unul destul de eterogen, dar care are in comun pasiunea pentru scrierea creativa. Nu il invatam sa scrie doar reclame, ci sa scrie texte creative, a caror finalitate este variata: de la determinarea unui anumit comportament si pana la atragerea atentiei asupra unor aspecte.

Un copywriter este in primul rand un creativ, a carui principala responsabilitate este aceea de a identifica concepte ingenioase si de a genera mesaje care surprind esenta brandului, produsului sau serviciului promovat. In al doilea rand, este o persoana pasionata de tot ceea ce presupune puterea si importanta pe care cuvintele o au in viata noastra. In al treilea rand, este oricine isi doreste sa se "joace serios" in zona aceasta a creativitatii.

-- Cine sunteti voi? De ce as alege sa lucrez cu voi daca as fi un potential client?

-- Cursul este rezultatul unei munci de echipa, formata din doi traineri, Adriana Gaftoniuc (http://cursautorizat.ro/wp-content/uploads/Adriana-Gaftoniuc.pdf) si Oana Filip (http://cursautorizat.ro/wp-content/uploads/Oana-Filip.pdf)

Adriana: Trainingul este suma activitatilor noastre, atat din timpul, cat si dupa terminarea facultatii. Dupa finalizarea masterului de Comunicare si Relatii Publice am sustinut timp de doi ani un seminar de publicitate la Catedra de Comunicare a Facultatii de Filosofie din cadrul Universitatii "Alexandru Ioan Cuza" din Iasi. In acelasi timp m-am implicat in diverse proiecte de copywriting, apoi, intalnind-o pe Oana, care era si ea trainer autorizat, a venit intr-un mod foarte firesc si ideea trainingului. Reteta ar fi urmatoarea: doua pasiuni comune, o intalnire surprinzatoare, dorinta de a crea ceva unic, luni de documentare si munca asidua, experiente care ne-au confirmat sau infirmat teorii.

Oana: Trainingul de Copywriting a pornit de la un "Da" spus cu jumatate de gura. Eram in perioada in care faceam analize de campanii publicitare, citeam zilnic bloguri si site-uri de nisa, urmaream ce se intampla in industria asta, pe la noi si pe la altii. In timp, s-a dovedit ca acest curs este mai mult decat un produs. E genul de proiect personal in care nu iti dai seama ca muncesti zeci si sute de ore, in care vrei sa valorifici experienta pe care ai acumulat-o, in care conteaza mai mult oamenii alaturi de care lucrezi, decat scopul in sine.

-- Cum ati devenit voi copywriter? De ce ati ales aceasta meserie?

-- A deveni copywriter inseamna de fapt a participa la un proces de invatare continuu. Nu devii copywriter, ci iti dai seama treptat ca asta ti se potriveste si ca zona asta isi sade cel mai bine. Am inceput prin a realiza cateva materiale de prezentare pentru prieteni care aveau diverse afaceri. Totusi, "focul" fusese in prealabil aprins de lecturi ale unor copywriteri celebri ca Jim Aitchinson, Neil French sau Mark Shaw. Ideea trainingului ne-a venit in urma cu doi ani de la o discutie in care ne-am dat seama ca avem o pasiune comuna pentru acest domeniu.

-- Ce trebuie sa stie o persoana care doreste sa lucreze in acest domeniu? Ce aptitudini are, cat castiga, de unde gaseste clienti, poate trai din meseria asta?

-- Un copywriter nu trebuie sa aiba numai aptitudini de natura creativa, ci si aptitudini strategice. Trebuie sa identifice foarte bine si parghiile comerciale prin care ajunge la consumatorul final. Daca este freelancer trebuie sa isi gaseasca singur clientii, iar daca face parte dintr-o agentie, deja scapa de aceasta responsabilitate. Desigur, se poate trai ca din practicarea oricarei alte meserii. Din punctul nostru de vedere, trebuie sa recunoastem ca suntem implicate in activitati conexe domeniului comunicarii. Am terminat facultati de profil, deci si studiile ne-au canalizat in aceasta directie.

In acelasi timp, un copywriter ar trebui sa stie mai ales ce sa evite. Nu ar trebui sa se compromita niciodata din cauza clientilor care platesc factura finala. Este foarte important sa isi asume pozitia de copywriter si sa actioneze in conformitate cu ea. Altfel spus, sa nu se lase influen?at Ón totalitate de viziunea ?i cerin?ele clientului, ci sa aiba curajul sa isi impuna punctul de vedere prin argumente puternice.

-- Ce ne invatati la curs? Ce vom afla, cine se poate inscrie?

-- Principalele subiecte pe care le abordam sunt diferenta intre copywriting si content writing, tehnici de scriere creativa, cum identifici conceptul creativ plecand de la brieful clientului, cum iti adaptezi scriitura atat in functie de publicul tinta, cat si in functie de mediul in care va fi comunicat mesajul si alte lucruri interesante, foarte utile in aceasta meserie. Ne aflam la a doua editie a "Trainingului de Copywriting", aspect care dovedeste ca exista interes in aceasta zona de activitate. Motivul principal pentru care am realizat acest curs este reprezentat de dorinta de a ne pune in practica atat cunostintele si abilitatile de training, cat si cele de copywriting. Feedbackul a fost si continua sa fie unul pozitiv, tocmai pentru faptul ca acest training are un pronuntat caracter practic, prin intermediul caruia participantii isi dezvolta o serie de abilitati specifice comunicarii scrise. Restul, la fata locului.

-- Care sunt cele mai faine ipostaze ale unei astfel de meserii? Ce lucruri ar putea sa nu ne fie tocmai pe plac?

-- Cel mai frumos aspect al acestei meserii este in acelasi timp si cel mai dificil. Lucrezi intr-un mediu dinamic, care te provoaca sa fii in permanenta informat si conectat la tot ceea ce se intampla in jurul tau. Un aspect mai putin placut este acela al deadline-urilor, care de multe ori sunt foarte stranse si care te obliga sa fii cat mai bun intr-un timp cat mai scurt. Un copywriter trebuie sa stie ca nu scrie de dragul artei, ci ca scrie cu un scop bine determinat, constrans de obiective comerciale, de caracteristicile publicului caruia i se adreseaza, de cerintele clientului, de cerintele mediului in care scrie, de o anumita structura. Toate aceste "constrangeri" au rolul de a canaliza creativitatea celui care scrie.

-- De unde va inspirati?

-- Ne inspiram constant din scrierile deja clasice ale unor copywriteri celebri ca David Ogilvy sau Bill Bernbach, profesionisti de referinta, care au avut un impact majora asupra domeniului si ale caror "reguli" isi gasesc si astazi aplicabilitatea.Bineinteles, inspiratia nu vine doar din lecturi de profil, ci si din alte activitati, precum implicarea in proiecte dintre cele mai provocatoare, calatoritul, participarea la tot soiul de evenimente, discutarea cu oameni din domenii cat mai variate.

* * *

Pentru toti cei pasionati de scrierea creativa, lista de inscrieri este deschisa. Cursul va avea loc in intervalul 24-25 martie (doua zile, in total), cu un numar de maxim 16 participanti, la sediul companiei organizatoare (Iasi, Str. Elena Doamna, Nr. 61A, Etaj 4, cladirea cu Volksbank). Taxa de participare este de 300 de lei + TVA, pret in care sunt incluse: suportul de curs al participantului si pauzele de cafea.

Amanunte pe sitetul http://cursautorizat.ro/cursuri/cursuri-dezvoltare-personala/copywriting

Sau trimiteti un mail la adresa training@cursautorizat.ro.


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi