Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Diaspora

Taina condeiului Scriind cu pensula

Scrisul pentru mine este un act de completare a ideii exprimate prin culoare. Pictura si scrisul se imbina in sprijinul ideii. Scrisul a venit mai tarziu... Iar pictura in urma preocuparilor anguasante provocate in principal de "stramutarea" mea in Spania. Desigur, desenam de foarte mic. Chiar inainte sa plec de acasa, inspre Spania, pe langa poeziile lui Eminescu, ca sa-mi ramana intiparit mult mai viu peisajul copilariei, am luat cu mine si cateva desene facute in creion cu locurile nemuritoare ale inocentei. Puteam sa iau fotografii, insa pentru mine actul de a desena fiecare detaliu insemna intiparirea acelui detaliu in amintire.

Ajuns in Spania am fost supus unei "maturizari fortate", aceasta dand nastere artei ca "necesitate existentiala". Intr-o perioada nu foarte lunga singuratatea, frica, revolta fata de lume, viata, Dumnezeu... a prins contur pe panza. Ulterior, pe foaie. Pentru mine ideea a fost mai importanta decat tehnica, pentru ca ideea era cea care ma apasa cu violenta. Realitatea impunea pragmatism. Asadar, studiile mele nu le-am indreptat inspre arta (decat pentru un an, la Scoala Municipala de Arte Frumoase Alcoy-Spania), ci inspre istorie pentru a-mi contura o imagine cat mai de ansamblu asupra lumii. In tot acest timp pictam cu patos. Expozitiile nu au intarziat sa apara (centrul UNESCO-Alcoy sau centrul cultural "Ovidi Montllor"-Alcoy).

O data cu admiterea la masterul de Istorie Contemporana la UAM Madrid, m-am indreptat spre capitala Spaniei cu tablourile in "spate" si mult entuziasm. Am expus printr-un program numit "Red de Arte Joven" sustinut de Primaria Madrid. Insa, cel mai important lucru din aceasta perioada a fost contactul cu elita culturala romaneasca grupata in jurul "Espacio Niram". Aici am cunoscut si colaborat cu oameni dedicati culturii precum: Romeo Niram, Fabianni Belemuski, Hector Martinez Sanz, Tudor ?erbanescu, Marin Trasca. Acolo am avut privilegiul sa cunosc pe scriitorul Constantin T. Ciubotaru, si bineinteles pe scriitorul si jurnalistul George Roca. Colaborarea cu acest spatiu cultural s-a concretizat printr-o serie de expozitii precum cele de la Institutul Cultural Roman din Madrid, Galeria "Nicole Blanco" sau Ambasada Romaniei din Madrid. Apoi m-am intors in Romania. "Si... Romania nu mai era la fel!

Despre ce pictez/scriu? Despre lucruri care ma preocupa pana la angoasa. Nu scriu ca sa "explic" tablourile, ci pentru ca prin scris pot "cuprinde" complexitatea ideii, imaginea tabloului avand rolul de a imortaliza ideea. Tematica abordata este una critica asupra constructiilor sociale, asupra insasi "naturii umane" din perspectiva determinismului biologic, genetic, psihic si social la care este supusa.

Pictez/scriu pentru ca ma aflu in cautarea adevarului (chiar daca este relativ si personal), in cautarea lui Dumnezeu (altul decat constructia sociala numita religie), in cautarea frumosului, simplitatii, bunatatii din oameni (in care inca mai cred), in cautarea unui scop transcedental al vietii.

Scriu pentru ca trebuie redata omului demnitatea stirbita pe de o parte de nihilism prin afirmarea ideii ca suntem nimic, rodul accidentului, iar pe de alta de religie care reduce omul la "cersetorul" gratiei divine.

Scriu avand convingerea ca moralul trebuie infaptuit nu in asteptarea vreunei recompense, ci pentru ca este necesar in procesul de socializare la care suntem obligati sa participam. Scriu pentru ca ""natura umana" este victima a vietii, si ma aflu in cautarea dreptatii, chiar daca asta inseamna a fi in "proces" cu Dumnezeu.

Cum pictez/scriu? Si in pictura si in literatura este nevoie de talent, tehnica si munca. Insa, peste toate acestea este nevoie de idee, este nevoie de acel ceva care nu te lasa linistit, care cauta "iesire". In fata acestui lucru, cred ca esteticul este secundar, putand fi perfectionat, evident, acolo unde exista talent si perseverenta. O lucrare are nevoie de emotie mai mult decat de perfectiune tehnica.

Pentru cine pictez/scriu? In primul rand pentru mine! Ideile ma coplesec si isi gasesc "iesirea" pe panza. Refuz sa consider pictura un hobby, ci mai degraba ca pe terapie. Scriu pentru ca prin scris pot ordona ideile din nebuloasa mintii. Scrisul ma ajuta sa construiesc sisteme, sa privesc lucrurile din perspective diferite, sa stabilesc concluzii. Scriu pentru ca intrebarile nasc alte intrebari, si este necesara imortalizarea pe hartie a acestui periplu sublim prin lumea ideilor, pentru a nu ma rataci. Pictez/scriu si cu dorinta de a ajunge si la altii. Si poate prin ce fac eu sa contribui catusi de putin la rezolvarea tainelor din taramul ideilor, poate la gasirea unui scop transcedental si deci, a unei sperante.

Constantin POPA
Madrid, Spania - Runcu, Dambovita
9 august 2012


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi