Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Familie si sanatate

Sfaturi pentru o viata sanatoasa - interviu cu Dan Lupu, nutritionist

Se stie ca majoritatea problemelor de sanatate apar din cauza unei alimentatii incorecte. Majoritatea bolilor, problemelor, afectiunilor noastre sunt cauzate de alimentatie, de ceea ce mancam, cat mancam, cand mancam, cum mancam. Chiar si gandurile noastre sunt afectate de ceea ce mancam, de alimentatia noastra Am stat de vorba cu Dan Lupu, terapeut si autorul unei carti despre nutritie, care ne-a oferit cateva sfaturi utile.

-- Care sunt principiile unei nutritii sanatoase?

-- Eu am estimat in cartea scrisa de mine ca, prin schimbarea felului in care ne alimentam si a gandurilor (a psihismului), vorbelor, trairilor (interioare) ar putea disparea mare parte din afectiuni. Se stie deja ca multe boli au o cauza asa-zis spirituala, o cauza emotionala, mentala - chiar daca manifestarile sunt in planul fizic. Mancand mult (si prost), adica gresit, noi creem de obicei prea multa aciditate in organismul nostru si asta duce la tot felul de boli, supragreutate, obezitate chiar, lipsa de calciu etc.

De fapt ne autointoxicam, zilnic, cu mare succes. Asa cum spunea cineva noi avem un ritual zilnic al mortii, nu al vietii sau, dupa alta exprimare traim in Cultura Mortii, nu in cea a Vietii. In 1930, medicul elvetian Paul Kutschoff a demonstrat ca, pentru a putea functiona bine, a ne fi bine, avem nevoie de minim 50% hrana vie pe zi. Ce inseamna hrana vie? Hrana ce contine enzime si vitamine, hrana neprelucrata termic. Procentul ideal ar fi de minim 70% de fapt.

-- Si ce trebuie sa mancam?

-- Mai multa hrana cruda, nefiarta, necoapta, nefripta, neafumata, neprocesata de fapt in nici un fel, eventual mecanic doar. Al doilea principiu foarte important ar fi ca trebuie sa combinam corect alimentele. Proteinele nu "merg" la aceeasi masa cu carbohidratii de exemplu. Vor face ca mancarea sa nu fie digerata integral, ajungandu-se la procese de fermentare si putrefactie, aceasta ducand de-a lungul anilor la instalarea unor boli cronice. Desertul nu se mananca dupa masa, ci inainte de masa, pe stomacul gol, cu cel putin 30 de minute, sau ca gustare, intre mese. Nu se mananca nimic dupa ora 20, datorita ciclurilor naturale ale corpului. Nu se amesteca mai multe feluri de proteina de origine animala la masa si, mai ales, e bine sa se manance cat mai simplu, mai natural, cu feluri simple, nu cu prea multe componente. Nu e bine sa se manance mai mult de un fel concentrat la o masa - prin mancare concentrata se intelege orice este diferit de fructe sau legume, seminte, alune, nuci sau verdeturi crude.

-- Cum ar arata un meniu zilnic corect?

-- Precizez ca, desi si in medicina traditionala chineza se spune ca perioada de maxima activitate a stomacului este intre orele 7 si 9 dimineata si se spune ca micul dejun trebuie sa fie bogat, consistent, sa mananci "ca un rege" la micul dejun eu nu sunt de acord cu asta. Un model de meniu pe parcursul unei zile ar fi sa mananci doar fructe pana la ora 12 sau chiar 13 si apoi alte mancaruri, tot usoare, cum ar fi salatele, ramanand (eventual) pentru cina cele mai greu digerabile. Ordinea cea mai potrivita este, dupa dl. dr. Daniel Menrath in ordinea dificultatii de digerare. De la cele mai usor digerabile pana la cele mai greu digerabile, stiu ca multa lume nu va fi de acord nici cu asta. Doar ca trebuie mancat in cantitati rezonabile si in combinatii corecte cu minimum 70% hrana cruda si atunci nu vom avea probleme de digestie sau cu silueta.

-- Puteti exemplifica?

-- Dimineata se poate manca o salata de fructe sau 1-2 banane, apoi la gustare o mana de alune, seminte, nuci (atentie, acestea, ca si cerealele, trebuiesc inmuiate in apa, nu se mananca ca atare deoarece contin niste inhibitori enzimatici; prin inmuierea lor minim 30 de minute in apa acestia vor fi neutralizati) sau (o salata de) fructe pentru cei care au ales varianta cu bananele; la pranz o salata de legume care poate fi asociata cu amidonoase (cartofi, orez, mazare, paste, fasole verde) iar seara salate cu proteine - branza, carne, peste, oua - dar doar un singur fel din acestea, nu amestecate. Sau, la cina, legume gatite (conopida, dovlecei, varza) cu proteine. La pranz se mai pot manca alternativ si cereale. Atentie insa, caci cerealele nu fac o combinatie buna din punct de vedere nutritionist cu lactatele (laptele, iaurtul)! Eu le amestec cu ceai de obicei, cu fructe uscate si/sau cu karob (pudra de roscove, un inlocuitor excelent pentru cacao), miere pentru a avea un gust mai placut. Sau, la gustari, se pot manca si dulciuri, exista retete pentru deserturi sanatoase, unele chiar simple.

-- In cazul copiilor, ce recomandati pentru o crestere armonioasa?

-- Daca vorbim despre bebelusi, ar fi de preferat in primul rand alimentatia de la san, naturala, pana la minim un an sau chiar 15 luni. Fara lapte de vaca si mai ales fara lapte praf. Laptele mamei este alimentul ideal, special creat de Dumnezeu pentru copii. De evitat dulciurile, carnea, si alte lucruri nesanatoase, cum sunt fainoasele de exemplu; ar trebui sa nu le dam "cu forta" copiilor ceea ce ei nu doresc sa manance caci intuitia lor le spune mai bine decat ce credem noi ca ar fi sanatos pentru ei. Din cate am auzit (foarte) multi copii mici nu (prea) vor carne si totusi parintii ii obliga sa manance, ca "asa e bine", "asa e sanatos" desi adevarul e cu totul altul.

-- Cum ne ajuta o alimentatie corecta sa vindecam unele probleme de sanatate?

-- Fiecare dintre noi este unic si are nevoi diferite, inclusiv cele alimentare. De aceea nu este o reteta general valabila. Trebuie vazute deficientele in alimentatie si corectate pe cat posibil, in fiecare caz in parte. De asemenea, un regim alimentar poate fi bun pentru cineva intr-o anumita perioada a vietii si ulterior sa necesite a fi schimbat. Foarte multe probleme pornesc de la faptul ca noi avem prea multa aciditate in organism; in foarte multe cazuri este de mare ajutor o dieta (preponderent) alcalina, pentru echilibrarea pH-ului sangelui si, ulterior, a organismului. De asemenea pot exista deficiente de anumite vitamine sau minerale. De exemplu, spasmofilia este de obicei asociata cu lipsa de calciu dar de fapt de cele mai multe ori e mai mult datorata unei lipse de magneziu sau de amandoua mineralele, in care insa poate ca lipsa de magneziu poate fi mai severa decat cea de calciu.

Principiile expuse la prima intrebare sunt de aplicat atat pentru cei sanatosi cat si, mai ales, pentru cei bolnavi. De asemenea trebuie consumata si apa (multa) de calitate, insa. Iar apa nu se consuma oricum. E bine ca dimineata sa bem un pahar sau chiar doua de apa la temperatura camerei imediat cum ne trezim, iar in restul zilei nu se bea la masa, nici imediat dupa. Apa se bea la minim 1,5-2 ore dupa masa. Dupa masa mai degraba ar merge un ceai cald, fierbinte - dar tot nu imediat dupa. E bine de baut apa cu jumatate de ora inainte de masa, pentru a ajuta astfel la lichefierea sangelui si pregatirea organismului pentru mancarea ce va veni.

-- Ce trebuie sa evitamin hrana zilnica? Ce trebuie sa includa hrana zilnica?

-- De evitat carnea, zaharul alb rafinat, painea alba, otetul, cafeaua, bauturile acidulate de orice fel, chiar si apa carbogazoasa, mancarea procesata in general (conservele). Ce ar trebui mancat zilnic? Asa cum spune si sloganul, macar cinci/cateva portii de legume si fructe pe zi; nu trebuie sa ne intrebam cate proteine am mancat azi ci, mai degraba, cate fructe am mancat azi - exista un mit al proteinelor conform caruia noi trebuie sa consumam o multime de proteine zilnic, ceea ce este fals. De altfel, excesul de proteine - de origine animala in special - este daunator organismului. De asemenea cereale, uleiuri naturale presate la rece in cantitati mici, iar miere, alune, nuci, seminte de cateva ori pe saptamana. Pestele este mult mai indicat a fi consumat decat carnea animalelor sau pasarilor.

-- Cum ati ajuns sa studiati aceste metode de nutritie?

-- Totul a inceput prin anii '95-96 cand un prieten mi-a facut cadou o carte a unui medic elvetian, celebra, care se numeste "Hrana vie" de Ernst GŁnter. Ceea ce am citit in paginile cartii m-a socat oarescum si m-a facut curios totodata, dorind sa aflu mai multe despre aceasta. De-a lungul anilor am tot citit despre alimentatie si nutritie deoarece a devenit mai intai un hobby si apoi a devenit, in timp, o reala si vie preocupare si pasiune. Am facut intre timp si doua cursuri de nutritie si acum am si un certificat eliberat prin Ministerele Muncii si Educatiei ca tehnician nutritionist si de asemenea si firma cu domeniu de activitate in domeniul terapiilor (caci sunt si terapeut) si al nutritiei.


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi