Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Handmade

«Cred in valoarea unicitatii» - dialog cu Monica Onita, creatorul conceptului Gandu 5 Boutique

« . si mai ales cred ca prin ceea ce fac pot educa publicul sa interpreteze si sa valorifice orice tinuta intr-un mod diferit, special, aparte fiecarei individualitati. [.] Un accesoriu poate face minuni daca este pus acolo unde trebuie, daca tinuta permite si poate avea un efect deosebit, superior unei bijuterii pretioase (aur, argint, platina). Cred ca acesta este cel mai mare avantaj al bijuteriilor handmade. Sunt de efect, purtabile oriunde si la indemana oricui » -- Monica Onita

Intr-o seara ploioasa, acum vreo doua saptamani, obosita dupa o zi lunga de munca si fara chef de nimic din cauza vremii mohorate, am hotarat sa ies la o terasa apropiata sa beau un ceai sau un cocktail revigorant, o solutie deconectanta de la gandurile de peste zi. Cu putin slalom printre siroaiele de apa de pe copertinele teraselor, pasit cu grija din piatra in piatra si din varf de treapta in varf de treapta, ajung la destinatie. Ma asez intr-un colt intunecos si incep sa ma uit in meniu fara sa privesc in jur. Cand ma hotarasc ce comand si ridic privirea, vad cu placere apropiindu-se de mine o foaaaaarte veche prietena de-a mea, cu un zambet larg si deja cu mainile deschise spre a ma imbratisa.

Am fost colege de clasa si o perioada si de banca in clasa a 8-a... ce vremuri demult uitate... Eram prietene si in clasa si in afara ei, si ne eram concurenta reciproca la orele de literatura. Mi-o amintesc pe Monica pentru desenele pe care le facea oricand si oricum, portret la minut, pe orice colt de caiet. Ne-am tras amandoua scaunele aproape si am inceput sa depanam amintiri si sa ne trecem fiecare in revista firul vietii pana la momentul prezent.

Asa am aflat ca prietena mea Monica are un boutique cu fineturi. Am descusut-o putin in interes propriu (sursa de accesorii unicat? toata viata mi-am dorit), am aflat si eu "cu ce se mananca" handmade si vintage, de ce sunt in trend, de ce sunt cautate si care le este valoarea. Va invit sa descoperiti in continuare secretele pe care Monica Onita le-a ascuns in spatele conceptului Gandu 5 Boutique -- http://gandu5boutique.blogspot.com/

-- Ce inseamna pentru tine Gandu 5 Boutique si cum ai ajuns sa-i pui bazele?

-- Conceptul boutique-ului a fost definit si mai apoi a luat forma pentru ca de fiecare data cand imi doream ceva (un accesoriu nou) ma izbeam, oriunde in jurul meu, de canoanele modei din Romania, mai exact de moda low level cu miros de plastic etalata aproape la orice colt de strada. Domeniul accesoriilor a fost putin exploatat in moda romaneasca, iar de cele mai multe ori suntem limitati in alegerea acestora.

In contextul autohton, putini sunt privilegiati si au acces la mai mult de una, doua piese de colectie ale designerilor internationali, chiar si ale designerilor romani. Tocmai acest neajuns m-a impulsionat sa creez mici accesorii, la inceput in joaca... doar pentru uz personal, ca mai apoi sa creez accesorii elaborate pentru a reinprospata aspectul tinutelor de zi cu zi ale prietenelor. De aici a fost doar un mic pas in a-mi deschide propriul boutique care inseamna pentru mine un mijloc prin care pot oferi oricui bucuria de a purta cu mandrie (neaparat!) un accesoriu diferit, unicat, accesibil.

-- Ce semnificatie are numele boutique-ului ? Ai apelat la o agentie sa iti creezi imaginea ?

-- Numele boutique-ului a aparut spontan, intr-o discutie intre prietene, la o cafea tarzie. Dupa discutii lungi de branding si strategii de marketing, carti groase de specialitate, am ajuns la concluzia ca lucrurile trebuie sa fie simple. Locatia in care trebuia sa fie deschis acest boutique se afla in strada Gandu nr. 5, din Iasi, o casa veche, cu istorie. Ce altceva mai trebuia spus decat Gandu 5 ? Nimic mai mult. Nu am apelat asadar la o agentie sa imi creeze imaginea... pana si numele a fost oarecum handmade.

-- Mai devreme spuneai ca ceea ce faci este diferit, unicat. Ce valoare capata produsul finit din acest punct de vedere?

-- Pe langa faptul ca toate accesoriile sunt handmade, niciodata nu creez doua piese la fel. Cred in valoarea unicitatii si mai ales cred ca prin ceea ce fac pot educa publicul sa interpreteze si sa valorifice orice tinuta intr-un mod diferit, special, aparte fiecarei individualitati. Incerc, atat cat imi permit materialele folosite, sa ma indrept catre acea creatie couture - unicat, prin excelenta, in care investesc multa munca, multe ore si mai multe idei si schite, pe cat posibil diferite de ceea ce a fost creat pana acum.

Fireste, nu ma pot compara cu marii artisti in domeniul bijuteriilor, dar incerc pe cat se poate sa imi expun viziunea subiectiva asupra realitatii facand ceva nou, adaptabil oricarei femei care se simte frumoasa prin ceea ce este si nu cauta sa poarte ceva care nu o reprezinta.

Eleganta, stilul si valoarea unui accesoriu creat de mine creste o data cu atitudinea persoanei care il poarta. Aici nu e vorba numai de cat de pretioase sau cat de in voga sunt materialele folosite, ci de acel bun gust, acel stil unitar care se vede de la departare si este in totalitate meritul persoanei care adapteaza accesoriile. Pentru mine orice accesoriu are o valoare aparte pentru ca a fost creat intr-un anume context, am exprimat o anume stare de spirit, am descris ceea ce am vazut si am simtit. Ideal ar fi sa vad pe strada o persoana necunoscuta care sa poarte accesorii facute de mine. Atunci, acele accesorii vor capata o valoare imensa.

-- Prin Gandu 5 boutique aspiri la statutul de trend-setter?

-- Avand in vedere ca vorbim de o productie limitata, este cam greu de atins acest nivel, dar - de ce nu ? - cred ca ar fi frumos sa ma pot numi designer si sa fiu apreciata in acest fel. Oricum sunt departe de a fi un Tom Binns sau Camille Miceli, drept pentru care ma bucur de primii pasi si de primele aprecieri.

-- Vorbeai mai devreme de materiale pretioase. De unde te inspiri in alegerea acestora?

-- Materialele folosite in accesorii le aleg instinctual, dupa bunul plac. Nu urmaresc neaparat o tendinta deja exisenta pe piata, in schimb am fixatiile mele ... cum ar fi pielea sau pietrele semipretioase, si incerc sa le adaptez la ceea ce fac, fara sa ridic costul de productie al accesoriilor - ceea ce mi se pare extrem de important.

Am observat ca materialele gen textil, piele, pietre semipretioase sau lemnul nu au varsta si se reinventeaza in orice epoca, trend sau sezon. Practic, se schimba doar nuantele sau cel mult modul de purtare. Accesoriile sunt create pentru a completa o tinuta, astfel nu pot face abstractie totala de ceea ce se poarta, in schimb incerc pe cat posibil sa iau ca etalon tinute ale designerilor romani, dar si internationali. Un accesoriu poate face minuni daca este pus acolo unde trebuie, daca tinuta permite si poate avea un efect deosebit, superior unei bijuterii pretioase (aur, argint, platina). Cred ca acesta este cel mai mare avantaj al bijuteriilor handmade. Sunt de efect, purtabile oriunde si la indemana oricui.

-- Am observat ca pe blogul tau ai pus accesoriile pe sectiuni : brose, coliere, cercei... Care este prima alegere pentru tine?

-- Adooor brosele! Cele din piele, in special. Am incercat sa reintegrez conceptul de brosa in contextul actual, unde utilitarismul a detronat nevoia de feminitate, creand brose maxi pentru a fi purtate in varii modalitati si ocazii. Coloriostica abordata face ca brosele sa fie usor asortabile si mai tot timpul practice pentru orice fel de stil abordat.

De asemenea, am creat o paleta larga de coliere, pornind de la forme simple, clasice pana la coliere masive-statment, care au de cele mai multe ori un matching la capitol cercei sau bratari.

-- Pe langa accesoriile create de tine am vazut ca in boutique ai o sectiune dedicata «vintage». Explica te rog cum intelegi conceptul si de ce ai alege «ceva » vintage intr-o epoca a futurismului?

-- Conceptul de vintage, prin definitie, inseamna orice piesa vestimentara sau accesoriu care a fost fabricat/purtat intre anii 1920 si 1980 si isi imparte, partial, semnificatia cu ideea de retro care se refera doar la acele piese care imita un stil vestimentar recent incheiat. Tema vintage a fost mult dezbatuta dar de cele mai multe ori nu este corect inteleasa si ii este atributia termenul de second-hand. Nu, nu este corect. Mai degraba vintage insemna dulapul bunicii, cu toate ca este totusi posibil sa gasesti piese vintage si intr-un second hand.

Pentru mine, ideea de vintage ma duce cu gandul mai departe, la piese mai vechi de anii '50 si s-ar aplica numai la piese vestimentare si bijuterii, semnate (dar nu intotdeuna) de un designer consacrat. Aceste piese - musthave-uri ale trecutului, a caror valoare creste de la an la an - tind spre a fi unicat, iar probabilitatea gasirii unei replici este practic infima.

Pentru ca incerc sa gasesc piese cu adevarat vintage, colectia pusa spre vanzare este limitata si se poate vizualiza numai in Gandu 5 Boutique. De ce as alege vintage ? Este ceva unic, pretios si intotdeauna da o nota aparte tinutei facand aluzie la trecutul, radacinile tale.

-- Planuri de viitor?

-- Prefer sa fiu surprinsa, tocmai de aceea nu vreau sa ma gandesc prea departe. Oricum imi veti putea vedea evolutia la Gandu 5 Boutique -- http://gandu5boutique.blogspot.com/


Comentarii (0)

Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi