Wines - Recomandarea Paharnicului • 2012 An Olimpic - La un taifas cu olimpicii Arte - Diana Condurache Universitaria - TrainsFormation • Business - Naive • Familie si sanatate - La un taifas cu sufletul • Psihologie - Karyn Taulescu • Diaspora Dezvoltare personala - Nora Prutianu • Ambient - Nicolae Palaghiu • Beauty Astrologie

astrologie reiki adrian chelariu
Star

"Am avut inspiratia de a identifica si specula acel CEVA SPECIAL si de a-l asocia cu o asteptare cvasi-generala" Dana Cristescu, un cunoscut impresar si managerul de la Prom-Art

Paula Seling, Narcisa Suciu, Cornelia Tihon sunt doar cateva nume din galeria artistilor romani care au lucrat cu Dana Cristescu, manager si un impresar deosebit, care le-a netezit drumul spre scena. Si daca despre artisti se stiu multe, despre cei din spatele loc aproape nimic sau deloc. Asadar, cine este Dana Cristescu?
dana cristescu

-- Manager, PR, impresar, producator... Cand le poti face pe toate acestea, Dana? Cum le prioritizezi? Care ar fi ordinea, daca ar fi sa le asezi dupa suflet?

-- Daca e adevarat ca "timpul e o chestie de prioritati", inseamna ca eu Inca n-am capatat notiunea timpului. Fiindca nu pot alege sa ma implic mai mult sau mai putin in ceva. Pur si simplu, imi incep si sfarsesc ziua facand cate ceva din TO DO LIST (uneori si visez ce n-am apucat sa fac). Structural, sunt deschisa provocarilor, iar educational responsabilizarii. Asa ca daca ceva necesar imi sta in putinta, nu stau deloc pe ganduri si ii fac loc in programul meu.

-- Eu am inceput interviul cu lucruri pe care le stiu deja, dar poate publicul ar vrea sa afle mai multe. O prezenta discreta, si totusi foarte prezenta. Cine este Dana Cristescu?

-- O femeie care tocmai a implinit 47 de ani si se bucura de lectiile si darurile pe care I le aduce fiecare noua zi. Care incearca sa reziste si razbata (Hm, singura -in showbizul salbatic - pe timp de criza, nu e tocmai misiune usoara!) cu onestitate si umor. Care isi recunoaste limitele si greselile. Care isi poarta cu demnitate modestia, convinsa ca asta e cheia succesului personal si profesional: numai avand puterea de a remarca si respecta meritul sau efortul cuiva, poti fi un bun PR.

-- Cum ai ajuns impresar? Cum ai ajuns sa lucrezi cu artisti?

dana cristescu

-- Asa a fost sa fie...dintotdeauna, cred. Mai intai am fost eu "artista" clasei : scriam poezii si organizam cenaclu literar, faceam scenarii si regii ale spectacolelor scolare in gimaziu. Am continuat in liceu si facultate ( filologie) cu presa aferenta zonei spectacolului si cu productia de spectacol pentru artistii amatori. Un experiment de care imi place sa amintesc este "Studioul de poezie" la Casa Studentilor din Bucuresti adica DRAMATIZAREA POEZIEI UNIVERSALE - de la Ghilgames la Cristian Popescu. Apoi, din 1996, odata cu infiintarea Fundatiei Phoenix, chiar asta ne-am propus: descoperirea si lansarea de noi talente interpretative, pe langa reconsiderarea valorilor artistice ignorate de comunism. Si asa au aparut pe piata muzicala din Romania Mircea Rusu, Narcisa Suciu, Paula Seling, Ada Milea...

-- Este dificila munca in lumea show-bizzului? Se poate vorbi despre show-bizz in Romania?

-- Showbiz-ul ca institutie este Inca in organizare pe plaiuri mioritice. Dar, dincolo de structuri si logistica, chiar de know- how, importanti sunt oamenii (ca in orice domeniu, de altfel). E o vorba: "Omul sfinteste locul", nu? Eu cred ca il si spurca, daca vrea Totul pleaca de la ce spuneam mai devreme: respectul pentru celalalt. Daca un "impresar" crede ca poate taia si spanzura pentru "ca esti la mana lui" sau un artist crede ca "el face tot", atunci...poate fi foarte dificila munca asta.

-- Cum se lanseaza un artist? Cum stii ca va avea succes?

-- Nu stiu daca exista o reteta a lansarii cu succes. Nici daca o detine cineva Stiu ca in ce ma priveste am avut inspiratia (si pentru asta ii sunt recunoscatoare cuiva mai ...de Sus) de a identifica si specula acel CEVA SPECIAL si de a-l asocia cu o asteptare cvasi-generala.Cateva exemple? Impunerea Paulei Seling - deja laureata la cele mai importante festivaluri si cu un album editat in Germania dar Inca necunoscuta publicului larg - prin includerea in repertoriu a piesei lui Nicu Alifantis "Ploaie in luna lui marte". Sau prezentarea Narcisei Suciu prin spectacolul unic (si ultim pentru Leopoldina Balanuta) realizat la Teatrul Mic din Bucuresti ( "O intamplare a fiintei") - un dialog firesc intre muzica traditionala si poezia moderna intr-un scenariu initiatic, reiterabil oricand prin ceremonialul nuptial. Sau lansarea Adei Milea prin micul "artificiu de marketing" - includerea pe coperta albumului de debut a specificatiei Interzis prostilor".

dana cristescu

Ajungand mai aproape, la artistii deja lansati in alt sistem si pe care ii propun publicului din Romania, imi place sa lucrez cau artistii care "stiu de ce au plecat de-acasa/urcat pe scena". Determinarea si dorinta de comunicare se simt imediat, transmit, conving. Cum sa nu cred ca vor avea succes oriunde artistii care "canta cu sufletul " ? (cum e cazul Getei Burlacu din Moldova, al lui Antonino din Italia, al Laviniei Raducanu sau Annamari Dancs?)

-- Esti impresar pentru multe nume cunoscute. Te las pe tine sa vorbesti despre ele, despre primele intilniri, despre evolutia relatiilor voastre. Nu te intreb care iti sunt cei mai dragi, dar te intreb care iti sunt prieteni?

-- Asta e un punct sensibil pentru lumea showbiz-ului ; rar asistam la relatii de durata (macar aia contractuala), nicidecum nu se poate vorbi de prietenie. Din aceeasi cauza: fiecare tine sa aiba o parere mai buna despre sine si e tot timpul in defensiva. Si , fiind in defensiva , nu contribuie cu nimic la relatie, de fapt. Or, o prietenie se construieste in timp si rezista la multe verificari.

Imi place sa cred ca am pastrat in portofoliu doar artistii cu care pot avea relatii oneste. Si mi se pare un castig, oricum. Nu exista nicicand de nici o parte suspiciune pentru ca nu lasam loc echivocului in comunicare, nu lucram cu jumatati de masura (angajamentul este plenar si include si o disciplina a lucrului ) si ne respectam reciproc contributia. Sigur, am si legaturi mai "duioase" cu cateva artiste - copii de suflet (tocmai pentru ne-am fost alaturi si ne-am sustinut si in momente de criza personala): Silvia Stefanescu (solista in ultimii 6 ani pentru un cover- band din Germania, alaturi de care a strabatut planeta - ceeea ce nu ne-a impiedicat sa vorbim saptamanal) sau Cornelia Tihon (care la cei 22 ani abia impliniti abordeaza orice repertoriu la 22 de instrumente aerofone) .

-- Ce pronosticuri faci pentru presa scrisa? Crezi ca publicatiile glossy vor rezista? Cum, in conditii si cu ce costuri?

-- Este evident ca presa scrisa devine pasarea rara. Cea glossy are insa cele mai multe sanse sa reziste pentru ca se adreseaza high class-ului (de unde vine, intr-un fel sau altul, sustinerea financiara). De fapt, cred ca trend-erii isi vor cumpara expunerea.

-- Ce parere ai despre presa on-line? Despre revistele on-line?

-- Cred ca din ratiuni economice (de timp si bani) sunt deja o necesitate. Apoi, informatia este mult mai prompta si cu feed-back-ul pe care il pot da post-urile de comentarii. In plus, spre deosebire de presa pe care o faceam eu in "epoca de trista amintire", ramane undeva in sacul fara fund pe care il putem rasturna cu o cautare pe Google oricand.

-- Revenind la impresariat, care sunt pasii organizarii unui concert? Sau, in general, al unei manifestari de genul celor pe care le promovezi?

-- Depinde de tipul de eveniment. Eu am lucrat la lucruri destul de diverse Un eveniment cu productie exclusiva presupe in ce ma priveste urmatoarele etape:

- elaborarea unui concept; imi place ca fiecare eveniment sa fie structurat pe o idee, sa vina cu ceva nou - interesant- atipic

-stabilirea unui buget si identicarea surselor de finatare (subventii, sponsorizari, bilete)

- fixarea unui calendar de lucru, a echipei si a sarcinilor delegate

- contractarea protagonistilor si un prim anunt de presa al evenimentului

- incheierea de contracte pentru organizare si productie (sala , utilitati, paza, cazare, transport, catering, scenotehnica)

- promovarea si publicitatea (contracte de parteneriate media, concursuri, tiparirea de afise si afisajul lor, sampling flyere, machete presa scrisa, bannere on line si stradale, spoturi radio si TV, conferinta de presa, comunicate de presa, programari in emisiuni TV ale protagonistilor)

- fiscalizarea si distributia si monitorizarea vanzarii biletelor

- emiterea de acreditari presa si invitatii catre parteneri

- evenimentul

- deconturile (chirie sala, cosum curent electric, cazare, masa, transport intern, taxe si impozite la Administratia Finaciara, UCMR-ADA)

dana cristescu

-- In Moldova ai avut proiecte? Ai lucrat cu artisti din aceasta parte a tarii?

--Nu Dar imi doresc.

-- La ce proiecte lucrezi acum?

La cea de a 6- editie a Ro-IFF (Romanian International Film Festival) de la Bucuresti, intre 1-10 Oct . Mai precis pentru evenimentele conexe: concert ABBA GENERATION ( 4 Oct, Sala Palatului) - post difuzarea musicaluli"Mamma Mia" a carei regizoare va prezida juriul sectiunii "Woman in cinema" si NICOLA PIOVANI QUINTET (Sala Radio, 9 Oct)- cu showul multimedia "La vita e cinema" (evident, referire la coloana Sonora premiata cu Oscar pentru filmul "la vita e bella" al lui Roberto Benigni).

-- Care sunt pasiunile Danei Cristescu? Lectura, muzica, film? Gatesti? Ce faci cind nu muncesti?

-- Da, imi place sa citesc (desi nu cat as vrea dar ...din fericire, am apucat sa fac lecturile necesare; imi plac din noua generatie Andrei Makine, Amelie Nothombe si Ana Gavalda) , sa ma uit la filme ( recomand tuturor "Concertul lui Radu Mihaileanu!) si sa ascult muzica (jazz, world music). Mai si gatesc (paste, salate, peste).

-- Aici te las pe tine, sa ne oferi tu un raspuns la o intrebare de suflet nerostita/uitata de noi, poate asteptata de tine. Esti fericita?

-- Sunt impacata.Cu mine, cu lumea, cu Dumnezeu.

Comunicat: ABBA GENERATION


1

Comentarii:2


1# Scris de

Dana

in data de:

19/09/2010 20:56

O fata de isprava, un om corect, profesionist si de un mare bun simt!


2# Scris de

oana

in data de:

19/09/2010 09:15

Dana? Mereu profesionista si un prieten de nadejde.


Adauga comentariu:

Nume:

Email:

(nu apare in pagina )

Comentariu:

 

Caractere disponibile

 

Cod antispam - introduceti in cimpul de mai sus cele 3 caractere de culoare neagra


sanando scoala de astrologie fidelia pechora tulip vox iasi internet broadcast studio astrolog carolina mancos ilikeiasi