„Hai cu pluta! Iau pâine și … vin!”

Dialog cu Gabriela Curelaru, marketing manager al companiei Panifcom, partener al Festivalului de Vin „Hai cu pluta”

Pâinea hrănește trupul, în timp ce vinul trezește sufletul. Împreună, ele sărbătoresc esența vieții, motiv de a le aduce mereu împreună, așa cum vom face și la Festivalul „Hai cu pluta”, la care compania Panifcom este unul dintre parteneri. Și cum ar fi putut fi altfel la un eveniment în care promovăm produsele locale, produsele românești, în care ne dorim să creăm o comunitate a stării de bine? La mijloc de toamnă, am stat de vorbă cu Gabriela Curelariu, marketing manager al companiei Panifcom, partener al Festivalului de Vin „Hai cu pluta”.

– Sunteți partener la Festivalul de Vin „Hai cu pluta”. Ce v-a atras la această colaborare?
– „Hai cu pluta! Iau pâine și… vin!” Acest mesaj a luat naștere instant, de cum am primit invitația de a ne alătura proiectului și am știut că ne este scris să participăm. Ce ne-a atras? Că e un festival de vin, iar pâinea și vinul, ca aliment și simbol, stau dintotdeauna bine împreună.

– Panifcom este un nume foarte cunoscut. Care este povestea din spate?
– Cu o moștenire de 100 de ani, urmează să-i sărbătorim anul viitor, în 2024, am învățat să ascultăm pământul, să observăm ambientul, să pregătim recoltele, să găsim momentul perfect pentru a face pâinea. Suntem Grupul de firme Panifcom – un ecosistem omogen cu patru ramuri de activitate, interconectate, dar independente – cultivarea cerealelor, zootehnie, morărit și panificație. Povestea Panifcom are o strânsă legătură cu cea a bunicului Mihail Holicov, cel care se afla pe cel mai mare vas de război al imperiului rus, Potemkin și care în cele din urmă își întemeiază o familie și decide să rămână pe meleagurile Moldovei. În 1924, moștenind tradiţia tatălui, Petru Holicov, plecând de la o mică moară, reușește, odată cu trecerea timpului, să se dezvolte prosper. Ștafeta a fost preluată, în cele din urmă, de către fiul acestuia, Ștefan Holicov, care, alături de Liviu Bălănici, printr-o ambiţioasă susţinere financiară și de management, au definit ceea ce este astăzi Panifcom.

– Cum reușiți să vă păstrați poziția importantă pe piață?
– Făcând ceea ce ne place și ceea ce știm să facem în fiecare zi! Cu multă muncă, seriozitate, devotament și o echipă de profesioniști. Cea mai valoroasă resursă a noastră este cea umană, având alături o ehipă tânără și dornică de afirmare. În tot ceea ce facem avem în vedere să fim sustenabili și acțiunile noastre să răspundă tot timpul la aceste întrebări – Ce facem pentru sol? Ce facem pentru animalele noastre? Ce facem pentru pâinea noastră? Ce facem pentru oamenii noștri? Ce facem pentru comunitatea în care trăim?

– Care sunt cele mai căutate produse?
– Cel mai vândut produs al nostru este Franzela alba de 500 de grame feliată. Fiind o pâine net superioară, cu un preț corect raportat la calitate și cantitate, franzela rămâne în topul preferințelor consumatorilor. Este urmată îndeaproape de pâine cu secară, dar si de specialițăți precum gama Mândria Brutarului, gama „3 Boabe” sau vestita „Pâinea lui Ștefan”.

– Cum se reflectă calitatea ingredientelor folosite în gustul final al pâinii?
– De la bobul de grâu, până la măciniș, compania are moară proprie de făină la Todireni, de la măiestria brutarilor și până pe mesele a mii și mii de oameni este un drum lung și o mare responsabilitate. Parcurgem un drum greu, anevoios, plin de provocări, dar și cu satisfacții nemăsurabile.

Știm că produsele premium de panificaţie se obţin numai din recolte de calitate superioară. Și de aceea suntem implicaţi în întregul proces al realizării acestora, astfel că lucrăm 4.000 de hectare de teren aflate în mai multe comune din judeţul Iași.

–  Care sunt cele mai mari provocări în crearea unei pâini de calitate superioară?
– Să știi să o faci! Noi, la Panifcom am înțeles că pâinea nu se face în laborator și am mers împotriva curentului de a adăuga „chimie”. Cu ajutorul tehnologiilor și al rețetelor străvechi, folosind dospirea lentă și sufletul pâinii, maiaua, am reinventat procesul de fabricație industrial în panificație. Oricine știe să facă o pâine cu amelioratori și conservanți, dar noi suntem astăzi gata să le oferim consumatorilor noștri o gamă de panificație plină de sănătate, cu rețetă curată, fără E-uri, amelioratori și conservanți.

– Pâinea este cel mai consumat aliment, are inclusiv valoare spirituală, ceea ce atrage și responsabilitate socială. Aveți astfel de inițiative?

– Ne-am asumat angajamentul de a ne derula activitatea întotdeauna în mod responsabil şi de a sprijini comunitatea în care trăim. Suntem în permanență atenți la nevoile comunității și lucrăm alături de organizațiile în care credem și cu care rezonăm. Susținem evenimentele regionale care au nevoie de sprijinul nostru. Din 2012 suntem alături de Organizația „Salvați Copiii” Iași în proiectul „Alimenteaza-te cu sanatate”. În acest an am decis să susținem spiritul competitiv și orice are legătură cu armonia dintre minte și corp și suntem alături de FC Politehnica Iași. De asemenea, susținem mișcarea pentru o lume mai bună prin educație și spirit liber prin Cercetașii României! Pe de altă parte, punem pe primul loc tot ceea ce ține de siguranța produselor noastre, dar ne-am gândit și la ocrotirea naturii și am făcut din acești doi vectori obiectivele noastre principale. Ambalajele pe care le folosim sunt reciclabile și păstrează tot ce este mai bun, mai mult timp.

–  Care sunt cele mai populare combinații de pâine și vin pe care le recomandați?
– „Pâine cu vin” este o expresie ce poate fi întâlnită în multe culturi, sugerând ideea de bază a unei mese simple sau a unei ofrande tradiționale. Din punct de vedere culinar, pâinea și vinul pot fi combinate în diverse moduri pentru a crea gustări sau mese delicioase. Pâine albă sau baghetă – merge bine cu majoritatea vinurilor, dar în special cu vinurile albe seci sau cu vinurile roșii ușoare, cum ar fi Pinot Noir. Pâine integrală, datorită gustului mai robust, merge bine cu vinuri roșii corporale, cum ar fi Cabernet Sauvignon sau Merlot. Pâine cu măsline sau turta cu măsline, atât de apreciate de clienții noștri, este perfectă pentru vinuri albe cu aciditate ridicată sau vinuri roșii cu note de fructe, cum ar fi Chardonnay sau Chianti. Pâine cu semințe (floarea-soarelui, dovleac, in, mei, etc.) merge bine cu vinuri albe corporale, cum ar fi Chardonnay maturat în butoaie.

Pâine neagră merge bine cu vinuri roșii corporale sau cu vinuri albe dulci. Pâine cu usturoi poate fi combinată cu vinuri albe aromate sau cu vinuri roșii picante, cum ar fi Gewürztraminer sau Shiraz. Chiar dacă există anumite combinații tradiționale sau recomandate, cel mai important este ca fiecare să găsească gustul care-i place. De aceea, recomandăm ca fiecare să experimenteze diferite tipuri de pâine și vin pentru a descoperi combinația perfectă pentru gustul său!

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *