Școala Gimnazială Mădârjac anunță lansarea proiectului „Pași mici, urme mari” proiect finanțat prin programul Start ONG, lansat de Kaufland Romania și implementat de Asociația Act for Tomorrow.
Proiectul vizează îmbunătățirea stării de bine a grupului țintă, dezvoltarea unor noi competențe, îmbunătățirea relațiilor și creșterea gradului de conștientizare a societății cu privire la persoanele care provin din medii defavorizate și/sau din grupuri minoritare. Ne propunem atingerea acestor obiective prin organizarea unor ateliere susținute de specialiști. Aceste ateliere vor viza atât elevii cât și cadrele didactice. Pentru cadrele didactice, atelierul își propune să lanseze idei noi care să aducă un plus de inspirație la clasă și care să ușureze munca cu elevii; Să îmbunătățească starea de bine a profesorului, care se va reflecta în comportamentul și rezultatele școlare ale elevilor.
Grupul țintă este alcătuit dintr-un nr de 30 de elevi de la Scoala Gimnaziala Madarjac judetul Iasi, din clasele a VII a si a VIII a, din medii sarace, fara posibilitati financiare, din familii monoparentale si cu un nivel scazut al achizitiilor scolare.
12 elevi de la Liceul Special Moldova Targu Frumos, care provin din regiunea Moldova, cu deficiente senzoriale de vedere, din ciclul de invatamant liceal, care au o situatie materiala precara.
27 de cadre didactice de la Scoala Gimnaziala Madarjac judetul Iasi – invatatori si profesori de predare care fac navata in comuna Madarjac.
Obiectivele proiectului sunt dezvoltarea, îmbunătățirea și conștientizarea relației elev-profesor prin organizarea unor sesiuni de învățare non-formală, pentru elevi și cadre didactice de la Școala Gimnazială Mădârjac, coordonate de psihopedagogi și psihoterapeuți.
Însușirea unor noi metode și tehnici de relaționare și învățare/predare, activ participative cu focus pe dezvoltare personală pentru un numar de 27 de cadre didactice de la Școala Gimnazială Mădârjac, prin organizarea unui workshop, coordonat de psihoterapeuti.
Dezvoltarea abilităților de relaționare și comunicare asertivă precum și exersarea simțului artistic, a creativității și a unor abilități practice și de joc prin organizarea unui workshop de educație non-formală, pentru un număr de 30 de elevi din clasele a VII a și a VIII a din Școala Gimnazială Mădârjac, coordonat de psihopedagogi.
Dezvoltarea abilităților sociale și promovarea incluziunii sociale între diferitele categorii de elevi, cu focus pe creșterea încrederii în sine, dezvoltarea reacțiilor și atitudinilor pozitive, prin organizarea unui atelier interactiv și educativ, la care vor participa 12 elevi cu deficiențe senzoriale de vedere din ciclul liceal, de la Liceul Special Moldova Târgu Frumos și 30 de elevi de la Școala Gimnazială Mădârjac, coordonat de psihopedagogi.
Proiectul cuprinde urmatoarele activități:
1 workshop de terapie ocupațională și arte combinate adresat elevilor de la clasele a VII și a VIII a de la Școala Gimnazială Mădârjac județul Iași. Finalitatea acestor tipuri de terapie o reprezintă dezvoltarea personală, vindecarea emoțională şi transformarea individuală, astfel elevii implicați vor putea să–și activeze potenţialul creativ, pentru o mai bună autoexplorare și înțelegere a propriilor emții şi sentimente.
1 workshop cu metode non-formale – Cafenea publică – cu 30 de elevi de la Școala Gimnazială Mădârjac și 12 elevi de la Liceul Special Moldova, se vor urmări dezvoltarea competențelor de comunicare asertivă prin abilități de gestionare de conflicte, dezvoltarea abilităților de incluziune socialaâă, dezvoltarea reacțiilor și atitudinilor pozitive, precum și creșterea încrederii în sine.
1 workshop de dezvoltare personală – pentru un număr de 27 de cadre didcatice, atelierul își propune însușirea unor noi metode și tehnici de relțtionare și învățare/predare, activ participative cu focus pe dezvoltare personală care să contribuie ulterior la îmbunătățirea relației elev-profesor.
Elevii beneficiari de la Școala Gimnazială Mădârjac vor merge și în vizită la Iași la Colegiul Tehnic I.C. Ștefănescu și la Colegiul Tehnic Mihail Sturdza, pentru a se familiariza cu mediul liceal pentru o eventuală orientare școalara, în cadrul liceului. În aceeași zi ei vor intra în tainele unui studiou TV (INFINIT TV) și vor descoperi cum se realizează emisiunile și transmisiunile de la tv.
Parteneri de proiect sunt: Liceul Special Moldova din Târgu Frumos, Județul Iași și o parte dintre elevii școlarizați în cadrul acestei insituții care vor participa activ la unul dintre worshopurile din cadrul prezentului proiect alături de două dintre cadrele didactice angajate ale acestei instituții școlare,cu formare în psihoterapie, ce vor coordona și vor susține atelierul cu profesorii de la Scoala Gimnazială Mădârjac.
Colegiul Tehnic I.C. Ștefănescu și Colegiul Tehnic Mihail Sturdza din Iași, unde elevii beneficiari de la Școala Gimnazială Mădârjac vor merge în vizită pentru a se familiariza cu mediul liceal pentru o eventuală orientare școalară, în cadrul liceului. In aceeași zi ei vor intra și în tainele unui studiou TV (INFINIT TV) și vor descoperi cum se realizează emisiunile și transmisiunile de la TV.
„Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, social, mediu, sănătate, cultural. Valoarea totală a programului este de 500.000 de euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară destinat ONG-urilor tinere, instituțiilor publice de învățământ preuniversitar și grupurilor informale/de inițiativă.”