“Traim intr-o lume de semne, iar moda e primul semn, cel mai “zgomotos”.Moda e un “motor” cu autocombustie, o sursa infinita de inspiratie, raspindindu-si influenta si în celelalte sectoare, precum: cosmetice, sport, auto… In toate avem o moda. Si in comportamente, si in vestimentatie. Moda este senzatie, este traire, este valoare si creativitate.”
— NICHI, un brand foarte cunoscut, in spatele caruia se acunde o munca titanica, o simfonie a afacerilor dirijata de o mina ferma, invelita de o manusa de catifea. Cum a aparut pasiunea pentru lumea modei?acunde o munca titanica, o simfonie a afacerilor dirijata de o mina ferma, invelita de o manusa de catifea. Cum a aparut pasiunea pentru lumea modei?
— Pasiunea mea pentru moda s-a nascut din pasiunea pentru frumos si din dorinta de a lasa ceva in urma. Am lucrat si am calatorit in strainatate, am vazut acolo femei bine imbracate si am dorit sa vad femei elegante si la mine acasa. Mi se parea ca toate nemtoaicele arata bine si voiam sa le vad si pe românce la fel. Vroiam sa vad strada colorata, vroiam sa vad veselie si optimism pe chipul fiecarei femei.
Afacerea mea asa pornit; de la ideea ca trebuie sa fac o afacere durabila, bazata pe lucruri originale si de valoare. Nu-mi plac lucrurile de mintuiala. Poate de asta am si reusit. Plus norocul. Mi-au spus multi: Cristina, ai vocatie de constructor !” N-am vrut sa fac moda pentru arta; am avut ca tot ceea ce fac sa aiba un sens concret si o idee clara: aceea de a vinde. Am vrut sa fac pret-a-porter de inalta calitate, pe stasuri romanesti, am vrut sa fac bine si frumos tot ceea ce fac, adica un lucru temeinic. La inceput am mizat pe calitate, cu timpul am investit si in design, imagine sau notorietate, si asa astazi mi-am format si pastrat renumele “sacoul NICHI – cel mai bine realizat sacou”. Aprecierea am castigat-o in timp, demonstrand perseverenta, exigenta pentru calitate, grija pentru detalii si originalitate.Asa ca, de 15 ani fac prêt-à-porter de înalta calitate, pe stas-uri romanesti, pentru femei cu atitudine.
— Care a fost momentul in care ati stiut ca arta de a imbraca femeile va va face fericita?
–M-au preocupat intotdeauna bunul-gust si eleganta. Ca stari de spirit, ca atitudine, ca linie vestimentara. Voiam sa vad femeia desavarsita, deplina, constienta de propria valoare. Am ridicat femeia la rangul de diva, o prezenta care iti taie respiratia oriunde apare. Si stilul clasic-elegant defineste cel mai bine unicitatea si rafinamentul unei femei. Eleganta simpla, fireasca, neostentativa, pasioneaza orice femeie, mai ales atunci cand si functia ii cere o anumita conduita vestimentara. Incepand cu Chanel, putem defini “eleganta clasica”, ca fiind nemuritoare si fascinanta. Sper din tot sufletul ca am reusit sa surprind si eu un strop din ea, si ca am redefinit feminitatea.
— Care este definitia feminitatii? Dar a elegantei?
–As putea spune faptul ca feminitatea si frumusetea unei femei sunt definite exclusiv de atitudinea cu care poarta hainele pe care le imbraca. Vestimentatia are rolul de a te scoate din anonimat si a-ti conferi un stil propriu, unic, in societate. Dar nu este de ajuns: frumusetea se muleaza si pe alte detalii: stil de viata, vointa, personalitate. Piesa vestimentara vine sa accentueze aceste trasaturi de caracter, sa le puna in valoare. Cat despre eleganta…este o forma clara de exprimare a feminitatii.
— Care sunt principalele caracteristici ale brandului Nichi — Cristina Nichita? Cum arata o femeie care poarta tinutele semnate de dvs?
–Imi place sa cred, si mi s-a confirmat, faptul ca brandul pe care l-am creat este cunoscut pentru linia business-eleganta, adresa doamnelor. Noi nu producem doar haine, ci transmitem si un set de valori: calitate, autenticitate, emotie, unicitate. Fiecarui produs i se ataseaza o incarcatura emotionala urmand ca fiecare piesa vestimentara sa ofere mai mult decat un aspect placut – sa permita exprimarea individualitatii.
Femeia care îmbraca tinutele mele este femeia cu personalitate puternica, rafinata, încrezatoare în fortele proprii. Este femeia care stie ce o avantajeaza si cu ce îi sta bine. În moda nu exista limite – totul e permis. Cea care trebuie educata este mentalitatea. NICHI CRISTINA NICHITA transmite feminitate si eleganta in orice imprejurare sau moment al zilei, prin cele 3 linii principale promovate: Business, Casual si Events. Este brandul femeilor cu atitudine, cu o constiinta a propriei valori si o puternica nevoie de a iesi din anonimat printr-o tinuta aparent simpla, dar atinsa de complexitatea detaliilor, in ideea de moderatie, fara ostentatie.
Colectiile mele promoveaza conceptul de imagine, originalitate si incredere in sine, acea stare de confort pe care ti-o ofera un look impecabil, valori cautate de orice femeie de cariera. In ultimii ani am inceput sa transmit valorile brandului si catre un target nou. Alaturi de colectiile business-elegante adresate doamnelor, in magazinele NICHI CRISTINA NICHITA se pot gasi acum si propuneri vestimentare pentru ocazii speciale adresate fetitelor si adolescentelor cu pretentii rafinate, pe aceesi idee de eleganta, bun gust si executie impecabila.
— De unde va inspirati in actul creatiei? De cit timp aveti nevoie pentru a lansa o colectie?
–Fiecare colectie este rodul unei echipe si a unui lung sir de actiuni legate intre ele: de la desen, la proiectare, incadrare, realizarea tiparului si a seriei zero pana la etichetare, promovare si merchandizare. Un lung sir de actiuni, la care lucreaza o echipa de oameni, fiecare cu roluri precise si care fac sa functionam ca un organism unic. Toate aceste actiuni necesita timp, multa implicare, delegare si asumare. Ce ma inspira cel mai mult? Lasand la o parte sursele de inspiratie clasice in moda – cataloagele internationale, lansarile marilor designeri internationali, book-uri. – care dau trendul in tendintele fiecarui sezon, sunt inspirata de oameni, de trairi, de intamplari, de tot ceea ce vad, citesc, traiesc si ma inconjoara.
— Care este tinuta perfecta? Ce stiluri preferati — business, casual etc?
–Tinuta perfecta este cea in care te simti tu bine. Nu este neaparat cea in mare voga ci cea care te avantajeaza. Nu e neaparat aliniata unei tendinte ci in concordanta cu starea ta de spirit.
— Care sunt culorile dvs preferate?
–Verde, rosu, albastru si combinatiile alb-negru.
— Ati lansat de curind o colectie pentru copii. Cum v-ati decis sa lucrati si pentru cei mici?
–De fapt eu asa am inceput pe vremuri Niky Fashion. Cu o colectie de hainute pentru copiii, pe care ma prezentat-o pe scena Teatrului National, eveniment marcant pentru mine si comunitatea locala de atunci. Ce m-a facut acum sa ma reintorc al prima mea dragoste? Tot pasiunea pentru frumos, tot dorinta de a vedea eleganta in orice si pe oricine.
— Ce este moda, dna Cristina Nichita? Ce este frumusetea si care este definitia succesului? Ce sacrifica o femeie pentru a ajunge un cunoscut om de afaceri?
–Traim intr-o lume de semne, iar moda e primul semn, cel mai “zgomotos”. Moda e un “motor” cu autocombustie, o sursa infinita de inspiratie, raspindindu-si influenta si în celelalte sectoare, precum: cosmetice, sport, auto… In toate avem o moda. Si in comportamente, si in vestimentatie. Moda este senzatie, este traire, este valoare si creativitate. Pentru mine moda este ritmul batailor inimii mele, este energie si putere. Este parfumul fara de care nu as putea trai. Cat despre succes, sunt de parere ca succesul – profesional vorbind – se masoara in rezultate iar rezultatele reprezinta recunoastrea muncii unei intregi echipe. Nu am considerat niciodata ca un singur om poate fi responsabil pentru succesul unei afaceri, unui brand, unui nume. In viziunea mea, echipa este cea care naste, sustine, intretine si perpetua succesul.
In alta ordine de idei, eu definesc succesul într-un mod aparte. Nu îl asociez nici cu zerourile din conturi, nici cu pozitia sociala. Succesul îl simt când vad femeile plutind de bucurie ca au fost admirate purtând produsele noastre si atunci ma gandesc ca noi, o echipa de oameni, am facut acea femeie fericita. Iar daca stii cum sa dozezi timpul nu trebuie sa sacrifici nimic pentru a fi om de afaceri. Toate femeile normale si responsabile din lumea asta gasesc masura justa între familie si munca lor. Eu nu ma împart, ci ma daruiesc total, în toate directiile. A ma darui nu-mi cere efort. De fapt eu sunt o patimasa. Tot ceea ce fac, fac cu pasiune si cu mare drag. Fac afaceri, sport, dragoste; cresc copii, ma joc, mananc, ma distrez, invat, calatoresc, ma supar…Deci traiesc!
–Eu sunt o O persoana exigenta, curajoasa, determinata si optimista. Ca manager m-a format traiul in Germania. Am locuit acolo 3 ani, timp in care mi-am descoperit calitati de care nu eram constienta, precum ambitia, rabdarea, perseverenta, rezistenta. Exigenta pentru calitate si perfectiunea sunt trasaturi cu care m-am nascut si care s-au regasit mereu in rezultatul final al muncii mele. De la parinti, fara cuvinte, am primit valorile de care nu ma indoiesc nici azi: cinste, devotament si lucrul bine facut, pina la capat. Resursele inepuizabile le iau din intamplari si clipe fericite, din carti, din natura, si mai ales din dragoste, atunci cand simt iubirea si admiratia celor din jur.