- dialog cu Silvia Pintilie, fondator In Land, câștigătorul unui important premiu la Festivalul BIG SEE Opening Perspectives de la Ljubljana, la secțiunea Interior Design
BIGSEE este o competiție de arhitectură, design interior, design de produs și fashion design creată în Ljubljana, în anii 2000. Concursul se dorește a fi un promotor global al proiectării sustenabile și o carte de vizită a generației „bio inteligente”. BIGSEE se concentrează pe încurajarea industriilor creative, cu focus pe identificarea de soluții și generarea de concepte ale unor spații în care oamenii pot lucra și locui, depășind consumerismul și aspectul pur estetic.
– Cu cine ați intrat în luptă?
– Anul acesta, nu mai puțin de 180 de lucrări din toată Europa, dar și din Asia, au fost înscrise la categoria „Design Interior”, iar proiectul nostru, Bumerang Offices din Cluj, a avut șansa de a obține cel mai mare punctaj la categoria dedicată birourilor. Este o competiție la nivel înalt, iar participarea alături de nume sonore ale arhitecturii și designului internațional este în sine o șansă. Am fost surprinși și ușor copleșiți de onoarea care ne-a fost atribuită!
– Cine selectează lucrările ajunse în finală?
– Un juriu internațional, constituit din arhitecți și interior designeri consacrați, evaluează lucrările ținând cont de aspectele specifice competiției: inovație, concept, sustenabilitate, încadrarea în temă, gestionarea inteligentă a resurselor, aspectul general și impactul asupra beneficiarilor finali, în acest caz – compania multinațională pentru care am proiectat acest proiect.
– Cât de important este un astfel de premiu pentru tine, ca artist, dar pentru Iași?
– Acest premiu este, în primul rând, meritul unei colaborări fluente între biroul Perspective, format din arh. Sorin Roșu și arh. Ioana Bălan și studioul de design Inland Deco. Ca proiectanți, avem șansa extraordinară de a fi „dirijorii” unei orchestre cu multe partite, însă cred cu fermitate că un proiect implementat cu succes este la fel de mult meritul tuturor specialităților, al echipei de fit-out, al project managerului, al constructorilor, firmelor de mobilier, furnizorilor, al beneficiarilor care, într-o perioadă extrem de volatilă cum a fost cea a pandemiei (perioada de proiectare și implementare a proiectului) și-au calibrat termenele și bugetele pentru a se asigura că lucrarea este dusă la final cu respectarea cât mai fidelă a conceptului de la care am pornit. În plan personal, o consider o mare realizare, rodul unor ani de experimentare și căutare continuă, documentare și practică. Și totodată, pentru că am vorbit de „orchestra” profesională, cred că și cea personală are un merit semnificativ, familia susținându-mi eforturile prin răbdarea cu care m-a înconjurat.