„Festivaluri precum Hai cu pluta pot aduce doar plus valoare tuturor celor care participă”

* dialog cu Georgia Cihodaru, co-fondator al companiei Wine pack

– Ați revenit din Italia și ați deschis o companie la Iași. Ce v-a inspirat să faceți acest pas?

– Mai mult decât o inspirație a fost decisiv sentimentul de a aparține unui loc, întoarcerea la origini după 20 de ani. Wine pack e o companie ce a luat naștere chiar la Iași și reprezintă modul nostru de a suport celor care pot avea nevoie de ceea ce compania oferă.

– Cum v-ați transformat pasiunea pentru vin într-o afacere de succes?

– Cuvântele cheie au fost „pasiunea pentru vin” care au susținut și susțin în continuare acest proiect wine pack. Explorând prin țară la diverse festivaluri de vin, crame sau mai degrabă vinoteci am observat că sticla de vin este propusă spre vânzare într-un mod diferit de cum mă așteptam. După părerea mea strict personală, nu conferă întocmai valoarea pe care o reprezintă și mai exact: un producător se implică atât emoțional, cât și material în vederea realizării produsului său, iar în momentul în care ajunge la clientul final de ce să nu fie prezentat într-un mod corespunzător atât din punct de vedere estetic și de design, cât și pentru siguranța sticlei de vin în transport?

– Care sunt principalele elemente care diferențiază produsele voastre de cele existente pe piață?

– Unul din aspectele importante îl reprezintă prețul cu care vine propus produsul spre vânzare. Apoi calitatea premium a cartonului și aici subliniem faptul că acest lucru este foarte important pentru wine pack, acela de a oferi un ambalaj de calitate premium la un preț accesibil pentru toți. Urmează atenția la detalii și aici luăm ca exemplu o cutie din carton maro kraft cu mâner și fereastră pentru a evidenția produsul și pentru un transport în siguranță și cu stil a sticlelor de vin. Vorbim și de personalizarea ambalajelor în cazul unei solicitări, nu se impune un minim pe comandă și, nu în ultimul rând, sustenabilitatea – noi folosim materiale reciclabile pentru un ambient mai curat.

– Cum ați integrat experiența și influențele culturale italiene în conceptul afacerii voastre?

– Conceptul companiei wine pack este reprezentat de cel al calității produselor și al serviciilor oferite, al garanției produselor, al transparenței în raportările/comunicarea cu clienții/partenerii noștri și al respectului pentru ceea ce face și propune. Ne dorim sa oferim un suport important și de calitate partenerilor noștri.

– Cum vă adaptați preferințelor consumatorilor din zona Iașului?

– Compania dispune de un depozit în Iași, cu prezentarea și vânzarea produselor în magazinul on-line, pe site-ul winepack.ro. De asemenea, ne puteți găsi și pe pagina de social facebook și linkedin. În ceea ce privește personalizarea produselor, suntem deschiși la orice discuție/provocare și încercam să fim pe măsura așteptărilor.

– Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în procesul de lansare a afacerii și cum le-ați depășit?

– În vederea faptului că suntem cumva la început de drum în ceea ce privește ideea de a folosi un ambalaj potrivit pentru fiecare ocazie, am întâmpinat o doză mică de scepticism. Aici pot da un exemplu și anume în cazul cutiilor cu mâner și fereastră, clientul nu este foarte bine îndrumat în a cunoaște acest mod de transport a sticlelor de vin. De multe ori este o propunere când vine vorba de a oferi un cadou, ceea ce este foarte OK, dar nu se acordă importanța pe care, de fapt, o reprezintă această cutie specifică sticlei de vin. Semnale pozitive încep să apară, trebuie doar transmis mesajul corect către client.

– Cum vedeți evoluția viitoare a afacerii voastre în contextul pieții locale și naționale?

– Suntem încrezători că mesajul pe care vrem să îl transmitem prin produsele noastre va avea succes și suntem convinși că wine pack va deveni un partener de încredere pentru colaboratorii noștri.

– Cum vă implicați în comunitatea locală din Iași și cum contribuiți la dezvoltarea ei?

– Prin participare la evenimente culturale și sociale, dezvoltarea de proiecte și idei.

– Care a fost cel mai memorabil moment din calatoria voastră de la concept la lansarea acestei afaceri?

– Când am realizat ca putem aduce un aport important în lumea vinului, prezentându-l într-un mod specific și elegant.

– Veți participa la primul festival de vin de la suceava. Ce v-a determinat să acceptați invitația organizatorilor?

– Ideea de participare la festivalul de vin ne poate oferi un mod de interacțiune directă atât cu cramele/producătorii de vin, cât și cu clientul final, oferindu-ne ocazia de a face cunoscute produsele wine pack și dând posibilitatea celor interesați să le vadă, să le testeze sau chiar să le cumpere.

– Cum vedeți organizarea unui festival de vin într-o zonă unde vița-de-vie nu are cine știe ce reprezentare și ce beneficii va aduce zonei?

– Încep prin a aduce felicitări Yvonei și echipei sale pentru reușitele evenimente la care am avut onoarea să particip în calitate de sommelier. Au fost evenimente foarte apreciate și bine organizate datorită cărora avem oportunitatea de a cunoaște și a aprecia viticultura și oenologia românească. Ideea de a face un festival într-o zonă mai puțin dedicată viticulturii nu este întocmai un lucru nepotrivit, pot exista surprize frumoase cu oameni curioși și dornici de vinuri bune. Avem o cramă superbă aici în zonă, crama Jitar, o cramă cu o abordare diferită în ceea ce privește vinificarea și producerea vinului. Astfel de festivaluri pot aduce doar plus valoare tuturor celor care participă.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *