Home Business „Vinul trebui descoperit și cultivat, iar festivalul a fost un minunat context...

„Vinul trebui descoperit și cultivat, iar festivalul a fost un minunat context pentru acest tip de întâlnire”

246
0

Dialog cu Ștefan Chirițescu, de la Crama Cotnari

– Crama Cotnari a fost la Festivalul de Vin „Hai cu pluta”. Ce v-a atras la acest proiect?

Ne place la acest festival senzația de intimitate, de întâlnire cu prietenii căci, până la urmă, asta înseamnă vinul: un pretext să te întâlnești cu prietenii și să petreci cu vin de calitate. Vinul trebui descoperit și cultivat, iar festivalul a fost un minunat context pentru acest tip de întâlnire.

 

„Hai cu Pluta” este un proiect foarte frumos, ambițios și de bun gust deopotrivă. Cum a început colaborarea?

– A fost simplu, știam inițiativele anterioare ale organizatorilor, împărțim valori comune despre vin și legăturile dintre oameni. Prin urmare, ne-am bucurat să putem oferi participanților experiența vinurilor noastre, să anunțăm noutățile din portofoliu și să ne bucurăm de o discuție lejeră la un pahar de vin.

– Care sunt principalele  atuuri ale cramei dvs? Ce apreciază publicul cel mai mult la brandul dvs?

– Podgoria noastră nu mai are nevoie de nicio prezentare, suntem aici de mult timp. Facem vinuri de multe generații și avem un obiectiv major: să arătăm că soiurile de vin sută la sută românești pot genera vinuri premium care pot sta pe orice masă, indiferent cât de elegantă și rafinată se dorește a fi. Tânăra gamă „Naiv”, spumantele obținute prin metoda tradițională din ediția limitată „Cotnari Millesime”, spumantul unicat din Feteasca Neagră din gama „Vibe” sau minunata vinotecă sunt argumentele noastre pentru pasionații de vin.

– Pentru dvs ce înseamnă, de fapt, vinul? Ce v-a atras la acest domeniu? 

– Vinul te învață să comunici, vinul te învață să mănânci mai bine și mai rafinat. Vinul te învață sa devii mai atent la aromele pe care poate nu le cunoști, te aduce în contact cu oameni pe care încă nu-i cunoști, dar care îți pot deveni buni prieteni. Cine nu și-ar dori sa lucreze în acest domeniu?

– Publicul prezent la festival a apreciat mult vinurile dvs. Ce ați mai putea spune despre acele licori speciale?

– Noi am participat cu trei game de care suntem foarte mândri – Naiv,#doarsoiuriopurerimanesti, gama noastră premium HoReCa, spumante Millesime din Frâcușă și Grasa de Cotnari, o ediție limitată de spumante metoda tradițională și gama „Euforia”, adresată oamenilor tineri. Toate aceste trei zone de vinuri sunt expresia noii generații de vin din Cotnari care, începând cu 2007, au rescris istoria podgoriei. Am replantat Feteasca neagră, pe care practic am readus-o acasă și am dat o nouă expresie soiurilor sută la sută românești – Grasa de Cotnari, Busuioaca, Tămăioasa sau Frâncușa. Avem un pariu mare pentru piața noastră unde venim cu spumante deosebite în toate gamele de preț căci știm că aici este potențialul de creștere.